Undertekster Eye TV Hybrid
Fra : Pico

Dato : 21-12-10 18:07

Jeg har en iMac (21 1/2 tomme) med Mac OS og Windows 7 ved hjælp af Boot
Camp. Langt den overvejende del bruger jeg Win 7.
Jeg har en Elgato Eye TV Hubrid der virker fint på både Mac og Win. Vi
har YouSee grundpakke som den er sat til, det virker rigtig godt, der er
bare en ting jeg ikke forstår, ser jeg noget fra TV 2 kommer
underteksterne ikke med når det er i Win7, men godt nok i Mac, jeg kan
manuelt ved hjælp af menuen slå dem til, det kan godt fungere.
Hvis jeg sætter Eye TV til at optage enten ved programmering eller
direkte fra TV2, hvor jeg manuelt har sat underteksterne på kommer de
ikke med på det optagne, det gælder kun i Win7, i Mac OS fungere det.

Nogen der ved hvad årsagen kan være og evt. om det kan rettes, jeg synes
jeg har trevlet alle indstillinger igennem.
--
MVH
Pico

Fra : Martin Bech

Dato : 22-12-10 13:08

In article <4d10ded0$0$23761$14726298@news.sunsite.dk>,
Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:
> Nogen der ved hvad årsagen kan være og evt. om det kan rettes, jeg synes
> jeg har trevlet alle indstillinger igennem.

Øh, du skriver til en Mac-nyhedsgruppe, at alt fungerer som det skal,
når du bruger dit produkt fra din Mac, men der er problemer, når du
bruger det under Windoze?? Vi får at vide, at det virker med EyeTV, men
vi får ikke at vide hvilket software til PC, som det ikke fungerer med!
Du er vist lidt svær at hjælpe

Nå, der er vist et problem med Windows Media Center og undertekster
under DVB. Det er ikke tunerens skyld, det er Microsofts skyld. Man
bruger ikke undertekster i store lande som USA, Tyskland, Frankrig osv.

Brug noget andet software i stedet.
--
Venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : Pico

Dato : 22-12-10 14:57

Den 22-12-2010 13:07, Martin Bech skrev:

> [...]
> bruger det under Windoze?? Vi får at vide, at det virker med EyeTV, men
> vi får ikke at vide hvilket software til PC, som det ikke fungerer med!

Det er en iMac. Eye TV Hybride er mig bekendt et produkt der hovedsaligt
er beregnet til Mac, derfor skrev jeg i Mac gruppen, jeg tror ikke der
er mange Win brugere der kender/ bruger Eye TV ?

> [...]
> under DVB. Det er ikke tunerens skyld, det er Microsofts skyld. Man
> bruger ikke undertekster i store lande som USA, Tyskland, Frankrig osv.

Jeg bruger det software der følger med Eye TV Hybride, der er også
software til Win, med diverse opdateringer. Alt virker fint undtagen
undertekster fra TV2, de andre kanaler kommer underteksterne godt nok
med, så jeg er uforstående over at de ikke gør det når det er TV 2 ???

Windows Media Center har jeg ikke aktiveret, det er efter min mening
overkill når maskinen ikke sættes til TV og lignende.

Jeg tænkte at nogen måske kendte til det mærkelige fænomen at det kun er
fra TV 2 underteksterne ikke kommer med og endda kun i Windows.

--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-10 15:05

Hej,

> [...]
> undertekster fra TV2, de andre kanaler kommer underteksterne godt nok
> med, så jeg er uforstående over at de ikke gør det når det er TV 2 ???

Hvilke andre kanaler har du testet med?

Bemærk at kanaler som TV2 og DR HD sender "rigtige undertekster",
hvorimod kanaler som DR1 og DR2 ikke sender "rigtige undertekster".

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Pico

Dato : 22-12-10 16:20

Den 22-12-2010 15:04, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,

> Hvilke andre kanaler har du testet med?

Jeg har prøvet med DR 1 -2 Ram- HD samt de andre relevante kanaler som
TV3, DK4, Kanal 5.
Nabokanalen (TV2) viser heller ikke undertekster altid.

> Bemærk at kanaler som TV2 og DR HD sender "rigtige undertekster",
> hvorimod kanaler som DR1 og DR2 ikke sender "rigtige undertekster".

Jeg har lige prøvet DR HD, det er mærkeligt "kontrolboksen" viser
"Subtitels OFF" ligesom TV 2, men de er der godt nok og bliver optaget.

Naturligvis bruger jeg digital indstilling, men kom lige til at tænke på
at TV 2 også kan tages analog, så det prøver jeg lige.
Der er selvfølgelig ikke noget med undertekster lige nu, så det må vente.

--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 22-12-10 17:06

Den 22-12-2010 16:20, Pico skrev:

> [...]
> at TV 2 også kan tages analog, så det prøver jeg lige.
> Der er selvfølgelig ikke noget med undertekster lige nu, så det må vente.

Nu har jeg nu prøvet i analog indstilling, der er underteksterne godt
nok med ?
Som jeg ser det er det kun TV2 digital der ikke har underteksterne med.

--
MVH
Pico

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 23-12-10 09:09

On 22-12-2010 17:05, Pico wrote:

> Nu har jeg nu prøvet i analog indstilling, der er underteksterne godt
> nok med ?
> Som jeg ser det er det kun TV2 digital der ikke har underteksterne med.

Der er noget med at DR og TV2 sender undertekster iflg. to forskellige
standarder, på det digitale signal.
Det tyder på at den software du bruger, ikke forstår TV2's måde at gøre
det på (det plejer ellers at være omvendt)

Jesper \

Fra : Pico

Dato : 23-12-10 12:52

Den 23-12-2010 09:08, Jesper Hartoft skrev:

> [...]
> Det tyder på at den software du bruger, ikke forstår TV2's måde at gøre
> det på (det plejer ellers at være omvendt)

Det er så TerraTec Home Cinema. Skal jeg optage noget fra TV2 må jeg så
gøre det i analog, skal jeg se det direkte kan jeg bare manuelt slå
underteksterne til.

--
MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-12-10 13:15

Martin Bech <post@FornavnEfternavn.dk> writes:

> NÃ¥, der er vist et problem med Windows Media Center og undertekster
> under DVB. Det er ikke tunerens skyld, det er Microsofts skyld. Man
> bruger ikke undertekster i store lande som USA, Tyskland, Frankrig osv.

Herudover er det ret bøvlet at hive optagelserne UD af WMC i modsætning
til EyeTV. Det var grunden til at jeg droppede at rode med dét.

Fra : Pico

Dato : 22-12-10 14:58

Den 22-12-2010 13:15, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101222 skrev:

> Herudover er det ret bøvlet at hive optagelserne UD af WMC i modsætning
> til EyeTV. Det var grunden til at jeg droppede at rode med dét.

Jeg bruger ikke WMC men Eye TV software. Det virker fint undtagen
undertekster fra TV 2 ?

--
MVH
Pico

Fra : Robert Piil

Dato : 22-12-10 15:23

On 2010-12-22 14:58:21 +0100, Pico said:

> Jeg bruger ikke WMC men Eye TV software. Det virker fint undtagen
> undertekster fra TV 2 ?

Softwaren til windows er fra terratec og ganske forfærdelig. Elgato har
selv lavet softwaren til OSX.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Pico

Dato : 22-12-10 15:57

Den 22-12-2010 15:22, Robert Piil skrev:

> Softwaren til windows er fra terratec og ganske forfærdelig. Elgato har
> selv lavet softwaren til OSX.

Ja til Windows er den fra Terratec, men bortset fra manglende
undertekster fra TV 2 virker den fint

--
MVH
Pico

Fra : N/A

Dato : 22-12-10 17:11

Fra : Pico

Dato : 22-12-10 17:11

Den 22-12-2010 16:40, Robert Piil skrev:
> On 2010-12-22 15:57:19 +0100, Pico said:
>

> Ja til Windows er den fra Terratec, men bortset fra manglende
> undertekster fra TV 2 virker den fint
>

> Ja, formelt set kan den det den skal kunne, men opsætning,
> vedligeholdelse, optagelser, konverteringer etc. er besværligt og
> fungerer ikke altid som ventet.

Der synes jeg det er rimeligt godt bortset fra de undertekster på TV2.
Når jeg nu tænker over det kan det godt være det tog nogen tid at finde
ud af det, men da jeg fandt ud af at højreklikke i selve billedet og
bruge den menu gik det fint.

> Desuden synes jeg den var uendelig langsom ift. til hvordan det fungerer
> på Mac - og min windowsmaskine var rigelig kraftig.

Det har jeg så ikke bemærket, altså forskel i hastighed på de 2 OS i
programmet.
--
MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-12-10 02:03

Pico <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> Jeg bruger ikke WMC men Eye TV software. Det virker fint undtagen
> undertekster fra TV 2 ?

EyeTV software? PÃ¥ Windows?

Her gik jeg lige og troede at de bare linkede ind i Windows Media
Center, men det kan de jo selvfølgelig kun på Windows 7.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-12-10 02:05

Robert Piil <piil@nospam.dk> writes:

> [...]
> p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 12.0px; font: 13.0px Consolas; color: #062190; min-height: 15.0px}
> p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 12.0px; font: 13.0px Consolas; color: #062190}
> p.p5 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px Consolas; color: #000000; min-height: 15.0px}
> p.p6 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px Consolas}
> p.p7 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px Consolas; min-height: 15.0px}
> p.p8 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px Consolas; color: #929292}

Hvad HAR du pillet ved??

Fra : Robert Piil

Dato : 23-12-10 13:49

On 2010-12-23 02:05:06 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101222 said:

> Hvad HAR du pillet ved??

hm. De fonts den viser indlæg med.... troede jeg.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Robert Piil

Dato : 23-12-10 14:51

On 2010-12-23 13:49:06 +0100, Robert Piil said:

> hm. De fonts den viser indlæg med.... troede jeg.

....og det havde jeg så også men af en eller anden grund har den ikke
sendt indlæget som plain tekst. Jeg har det ikke i mig at grave dybere
lige nu.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-12-10 17:41

Pico <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> Hvad mener du ? Jeg har da en PC stående i kælderen med XP, hvor der
> er Media Center, har kørt det aktivt. Jeg mener da også at Vista
> indeholder WMC.
>
> Det software der medfølge Eye TV hybrid er godt nok TerraTec Home
> Cinema og virker fint bortset fra undertekster fra TV 2 digitalt ???

Jeg satte min EyeTV Hybrid i min Windows 7 maskine på pinden. Den
hentede en drivert fra Elgato og gik i gang med at gumle.

Et stykke tid efter var Windows Media Center klar til at bruge Hybrid'en
som tuner. Måske var det et forsøg værd?