skifte SIM kode på iPad
Fra : Hans Houmøller

Dato : 21-12-10 01:52

Kan jeg finde ud af at skifte SIM kode på min iPad?

Nej! Jeg har læst brugervejledningen, og som jeg forstod, gav den
mulighed for at tilføje en kode på 4 cifre, MEN kan man ikke ændre sin
SIM kode, og hvordan?

Hans

PS! Til dem, der gav råd omkring iPad og tastatur: jeg har nu fået et
blåtandtastatur + staffeli til husets iPad, og det er fedt, så nu skal
jeg til at udfordre det og mig selv for at få de forskellige
genvejtaster til at ligene dem, jeg bruge på mi iMac, og det har jeg
ikke fundet ud af endnu, selvom jeg (igen, som man jo bør!) har læst
vejledningen ...

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 21-12-10 05:54

Den 21/12/10 01.51, Hans Houmøller skrev:
> [...]
> genvejtaster til at ligene dem, jeg bruge på mi iMac, og det har jeg
> ikke fundet ud af endnu, selvom jeg (igen, som man jo bør!) har læst

Uden kendskab til iPad må mit bud være nej, pin og puk kode følger
normalt simkortet, sådan er det i mobiltelefoner.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-10 17:41

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Uden kendskab til iPad må mit bud være nej, pin og puk kode følger
> normalt simkortet, sådan er det i mobiltelefoner.

Jeg har da aldrig været ude for andet, end at man selv kan skifte
PIN-koden. Jeg har f.eks. slet ikke en PIN-kode på min iPhone. Det ville
være bøvlet at skulle taste den ind hver gang.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Pico

Dato : 21-12-10 17:50

Den 21-12-2010 17:41, Henrik Münster skrev:

> Jeg har da aldrig været ude for andet, end at man selv kan skifte
> PIN-koden. Jeg har f.eks. slet ikke en PIN-kode på min iPhone. Det ville
> være bøvlet at skulle taste den ind hver gang.
Det kan du da mig bekendt ikke undgå ? En pin-kode er da den kode man
skal indtaste når telefonen har været helt slukket. Tænker du ikke på
den kode man kan sætte hver gang man vil bruge telefonen ?

--
MVH
Pico

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-10 21:21

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Det kan du da mig bekendt ikke undgå ? En pin-kode er da den kode man
> skal indtaste når telefonen har været helt slukket. Tænker du ikke på
> den kode man kan sætte hver gang man vil bruge telefonen ?

Jeg har hverken den ene eller den anden. "Indstillinger/telefon/PIN-kode
til SIM". Her kan man slå PIN-koden helt fra. Jeg mener nu ikke, jeg
nogensinde har valgt en PIN-kode. Kan man ikke bare lade felterne være
blanke?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Pico

Dato : 22-12-10 00:44

Den 21-12-2010 21:20, Henrik Münster skrev:

> [...]
> til SIM". Her kan man slå PIN-koden helt fra. Jeg mener nu ikke, jeg
> nogensinde har valgt en PIN-kode. Kan man ikke bare lade felterne være
OK, det var jeg ikke klar over, den har altid været slået til på min ?
Om det skyldes SIM kortet kom fra en SonyErikson i sin tid ved jeg ikke.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-10 21:24

> [...]

> skal indtaste når telefonen har været helt slukket. Tænker du ikke på
> den kode man kan sætte hver gang man vil bruge telefonen ?

Normalt er SIM kodelås slået fra på Apple produkter (iPad, iPhone) ..

/thomas

Fra : Pico

Dato : 22-12-10 00:45

Den 21-12-2010 21:24, Thomas von Hassel skrev:

> Normalt er SIM kodelås slået fra på Apple produkter (iPad, iPhone) ..
>
> /thomas
Man lærere da også noget hele tiden

--
MVH
Pico

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 22-12-10 09:08

On 21-12-2010 17:49, Pico wrote:

> Det kan du da mig bekendt ikke undgå ? En pin-kode er da den kode man
> skal indtaste når telefonen har været helt slukket. Tænker du ikke på
> den kode man kan sætte hver gang man vil bruge telefonen ?

Du kan sagtens slå SIM pinkoden fra, så du heller ikke skal angive den,
når telefonen har været slukket.

Jesper \

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-10 05:59

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> [...]
> genvejtaster til at ligene dem, jeg bruge på mi iMac, og det har jeg
> ikke fundet ud af endnu, selvom jeg (igen, som man jo bør!) har læst

men du læste åbenbart ikke hvad jeg skrev ...

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 21-12-10 22:14

Den 21/12/10 05.58, Thomas von Hassel skrev:

> men du læste åbenbart ikke hvad jeg skrev ...
>
> /thomas

Er det dine ord om at en iPad er tænkt mest som touch-baseret? Det kan
jeg godt se meningen med, men jeg er nu glad for at have fået muligheden
for at kunne sætte et bluetooth tastatur til ind imellem, og det er mht
taster fuldstændig magen til det, der fulgte med min iMac, der dog har
kabel.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-10 22:18

> [...]

> for at kunne sætte et bluetooth tastatur til ind imellem, og det er mht
> taster fuldstændig magen til det, der fulgte med min iMac, der dog har

Ja, men du kan kun bruge det til at banke tekst ind .. der er ikke noget
der hedder genvejstaster ...

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 21-12-10 22:58

Den 21/12/10 22.17, Thomas von Hassel skrev:

> Ja, men du kan kun bruge det til at banke tekst ind .. der er ikke noget
> der hedder genvejstaster ...
>
> /thomas

Det har du ret i, ja.

Hans