Det elendige demokrati
Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-10 22:36

Kinesernes oplyste enevælde bør vi gi en chance - uddelegering af
ansvafr - een kaptajn på skuden
   Demokrati er fortvivelelsen over, at der ikke findes nogle
helte, der regerer dig, og tilfredsstillelsen ved, at man må affinde
sig med deres fejl. Thomas Carlyle

   En regering der plyndrer Peter for at betale Paul, kan altid
regne med Pauls støtte. George Bernard Shaw
pva   En stor del af verden elendighed er resultatet af demokratiske
beslutninger. Olof Palme

   Er de fleste de bedste eller bare de fleste? Niels
Hausgaard

If Voting Changed Anything, They`d Make it Illegal. Badge, London,
1983
   Ingen ved, hvad "folk" helst vil have, hvis de satte sig ind i
sagerne i
alle deres sammenhænge. Mogens Glistrup 1994-bog

   It is not enough to have every intelligent person in thé
country voting for me - I need a majority. Adlai Stevenson
   Jeg for min del er ikke demokrat. Jeg vil ikke tjene
demokratiet. Kunde jeg, ville jeg bruge det - til at tjene folket.
Georg Brandes

FLERTALSDIKTATUR SKABTE HOLOCAUST

   Hvis hele menneskeheden undtagen en havde et synspunkt, og den
ene tænkte modsat, ville menneskeheden have lige så lidt ret til at
censurere mod den ene, som han, hvis han havde magt, ville have ret
til at censurere mod menneskeheden. John Stuart Mill l806-l873