MS Windows
briani 27239
Opgradere fra win7 64 bit home, til? til h~
Fra : Petersen Michael

Dato : 20-12-10 22:24

Hej NG.

Jeg har en bærbar med en preinstalleret win7 64 bit home.
Det er jeg ikke specielt glad ved, problemet er at jeg er et "levende
museum"
Jeg har behov for at afvikle 16 bit programmer.
Mine programmer virker fint med XP pro 32 bit, og Vista 32 bit.

Så jeg forestiller mig at en 32 bit win7 er vejen frem..
Nu lurer jeg så på om jeg skal gå efter en win 7 pro, og dermed få
mulighed for at kører virtual PC, og XP mode..

Eller det er nok blot at erhverve en win7 32 bit Home?
Et andet spørgsmål er om en 64 bit win 7 pro, i XP mode vil kunne
håndtere 16 bit programmer på samme måde som en 32 bit?

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Henning

Dato : 20-12-10 22:26

On Mon, 20 Dec 2010 22:24:16 +0100, Petersen Michael
<petersen_michae-dengyldnemaagel@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Et andet spørgsmål er om en 64 bit win 7 pro, i XP mode vil kunne
>håndtere 16 bit programmer på samme måde som en 32 bit?

Installer Virtual XP i Windows 7 i stedet.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Fra : Petersen Michael

Dato : 20-12-10 22:46

Den 20-12-2010 22:26, Henning skrev:

> Installer Virtual XP i Windows 7 i stedet.
> http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Det er jo lissom det jeg er inde på
Men det kan man ikke i en home udgave..
Så er spørgsmålet om jeg skal gå efter en 32 eller 64 bit pro udgave?

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-12-10 23:11

"Petersen Michael" <petersen_michae-dengyldnemaagel@mail.tele.dk> skrev
i meddelelsen
> Så er spørgsmålet om jeg skal gå efter en 32 eller 64 bit pro udgave?

Hvis du har over 4 gb ram, så 64 bit - ellers er der ingen fordel ved
den.

Jan

Fra : Petersen Michael

Dato : 20-12-10 23:24

Den 20-12-2010 23:10, Jan Vestergaard skrev:
> [...]
> i meddelelsen
>
> Hvis du har over 4 gb ram, så 64 bit - ellers er der ingen fordel ved den.

Jeg har 4 GB, og kan godt acceptere at nøjes med 3 - 3,5 GB

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Thomas

Dato : 21-12-10 07:42

____

> [...]

Det er jo lissom det jeg er inde på
Men det kan man ikke i en home udgave..
Så er spørgsmålet om jeg skal gå efter en 32 eller 64 bit pro udgave?

Jeg har gjort det i en Home premium, og det fungere fint.
Dog tør jeg ikke sige om du kan afvikle dine ældre programmer.
Men inden du ofre penge på ideen, kunne du jo give det et forsøg.

Her er "How to do"...:
http://www.mydigitallife.info/2009/12/14/workaround-to-install-windows-xp-mode-in-windows-7-home-premium-and-home-basic/

Thomas.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-12-10 08:06

Petersen Michael <petersen_michae-dengyldnemaagel@mail.tele.dk> crashed
Echelon writing news:4d0fce86$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det er jo lissom det jeg er inde på
> Men det kan man ikke i en home udgave..
> Så er spørgsmålet om jeg skal gå efter en 32 eller 64 bit pro udgave?

Hent et andet Virtual host program. VirtualBox fx.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-12-10 10:42

Petersen Michael kom med denne ide:

> Det er jo lissom det jeg er inde på
> Men det kan man ikke i en home udgave..

Det du ikke kan er "Windows Virtual PC"
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/default.aspx
Der findes vist snydetricks på nettet til også at køre det på Win 7
Home.

Husk at checke om din PC opfylder hardware kravene inden du eventuelt
køber en Win 7 Pro.
Der er testværktøj her
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/configure-bios.aspx

Men du kan "Virtual PC 2007"
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/virtual-pc-2007.aspx

Her kan du indstallere alt fra MS-Dos 6.x til Win 7, men så vidt jeg
husker kræver det licens til de DOS / Windows du vil installere.
Har med "Virtual PC 2007" prøvet at køre XP på Win Home Premium 7 64
bit. og i den XP, kørt meget gamle DOS programmer som ikke kan køre på
Win 7 64 bit.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-12-10 15:55

Jørgen Nielsen <nospamjn2@get2net.dk> wrote:

<snip>

> Men du kan "Virtual PC 2007"
> http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/virtual-pc-2007.aspx

Er du sikker på VPC 2007 kan køre under W7 Home?

: It runs on Windows Vista Business, Windows Vista Enterprise, Windows
: Vista Ultimate, Windows XP Professional, Windows XP Tablet PC Edition,
: Windows Vista Service Pack 1 (SP1) (Enterprise, Business, Ultimate),
: and Windows XP Service Pack 3 (SP3).

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-12-10 20:30

Axel Hammerschmidt kom med følgende:
> Jørgen Nielsen <nospamjn2@get2net.dk> wrote:
>
> <snip>

> Er du sikker på VPC 2007 kan køre under W7 Home?

Det kan jeg godt se ser underligt ud.

I marts installerede jeg det på en Win 7 Home Premium 64 bit, fordi den
ikke kunne køre "Windows XP Mode" der jo kræver mindst en Professional.

Mon jeg bare har været svineheldig, eller der er nogen problemer som
ikke er opdaget endnu. Beklager at jeg overså det du citerer.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-12-10 07:55

> [...]

> Mon jeg bare har været svineheldig, eller der er nogen problemer som
> ikke er opdaget endnu. Beklager at jeg overså det du citerer.

Man bemærker jo, at Windows 7 slet ikke er nævnt.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-12-10 14:56

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Man bemærker jo, at Windows 7 slet ikke er nævnt.

Et gæt kunne være, at Windows 7 ikke var særlig udbredt på det
tidspunkt, hvor det er skrevet.

Jeg har lige lagt den ind på en Windows 7 Ultimate - det fungerer
upåklageligt

Jan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-12-10 16:55

Jan Vestergaard har bragt dette til os:

> Et gæt kunne være, at Windows 7 ikke var særlig udbredt på det tidspunkt,
> hvor det er skrevet.

VPC 2007, er fra 15/5/2008, så Win 7 var vel kun på tegnebordet.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Petersen Michael

Dato : 21-12-10 18:57

Den 21-12-2010 10:42, Jørgen Nielsen skrev:

> Det du ikke kan er "Windows Virtual PC"
> http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/default.aspx
> Der findes vist snydetricks på nettet til også at køre det på Win 7 Home.

Jeg får ikke lov at downloade fra min win 7 home udgave "noget i stil
med OS not supported"

> [...]
> Har med "Virtual PC 2007" prøvet at køre XP på Win Home Premium 7 64
> bit. og i den XP, kørt meget gamle DOS programmer som ikke kan køre på

Men ?!?
Her er kodeordet "indstallere" Et problem er at fabrikanten af min pc
har "glemt" at skrive drivere til XP - ellers havde jeg smidt win 7 ud
og "nøjest" med XP
Eller er der noget jeg misforstår?

I min uendelige naividitet forestiller jeg mig at med Win 7 Pro i XP
mode, har jeg ikke behov for at installere XP drivere, tager jeg fejl?

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-12-10 21:41

Petersen Michael tastede følgende:

> Jeg får ikke lov at downloade fra min win 7 home udgave "noget i stil med OS
> not supported"

Det tror jeg gerne, men har du glemt det link Thomas sendte.
http://www.mydigitallife.info/2009/12/14/workaround-to-install-windows-xp-mode-in-windows-7-home-premium-and-home-basic/

Samt her
http://www.mydigitallife.info/2009/12/14/windows-7-virtual-pc-and-windows-xp-mode-official-direct-download-links/

> [...]
> Her er kodeordet "indstallere" Et problem er at fabrikanten af min pc har
> "glemt" at skrive drivere til XP - ellers havde jeg smidt win 7 ud og

Måske, og jeg kører ikke VPC 2007 for tiden så jeg kan dårligt checke
det, og jeg er ved at være ude hvor isen for mig er meget tynd.
Læs også mit svar til Axel, da der er en detalje jeg har været så
heldig at overse.

VPC 2007 minder mest om et program du indstaller i Win 7 og når du
starter det om en PC der starter med sort skærm og BIOS oplysninger, så
måske kræver det ikke drivere til din egen hardware. Herefter
indstalleres så det eller de OS'er du vil bruge i VPC 2007.

> I min uendelige naividitet forestiller jeg mig at med Win 7 Pro i XP mode,
> har jeg ikke behov for at installere XP drivere, tager jeg fejl?

Jeg har samme forestilling, men har ikke haft mulighed for at teste
det, så det kan jeg desværre ikke bekræfte.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-12-10 22:31

"Petersen Michael" <petersen_michae-dengyldnemaagel@mail.tele.dk> skrev
i meddelelsen
> Eller det er nok blot at erhverve en win7 32 bit Home?

Hvis de virker i Vista 32 bit, så vil de også virke i Win 7 32 bit.

64 bit versionen kan ikke køre 16 bit programmer.

Jeg kører med 32 bit versionen af samme grund.

Jan

Fra : Petersen Michael

Dato : 20-12-10 22:48

Den 20-12-2010 22:31, Jan Vestergaard skrev:

> Hvis de virker i Vista 32 bit, så vil de også virke i Win 7 32 bit.
>
> 64 bit versionen kan ikke køre 16 bit programmer.
>
> Jeg kører med 32 bit versionen af samme grund.
>
> Jan

Tak, så skal jeg bare finde sårn en..
Tænker om min 64 bit licens er gyldig, til en 32 bit, således at jeg kun
skal anskaffe et installations medie?

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Snuden

Dato : 20-12-10 23:12

On Mon, 20 Dec 2010 22:47:34 +0100, Petersen Michael
<petersen_michae-dengyldnemaagel@mail.tele.dk> wrote:

>Tak, så skal jeg bare finde sårn en..
>Tænker om min 64 bit licens er gyldig, til en 32 bit, således at jeg kun
>skal anskaffe et installations medie?

Det er den ikke - du skal have en ny licens.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-12-10 05:36

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> Det er den ikke - du skal have en ny licens.

Fordi det (sandsynligvis) er en OEM.

--
Ikke ham på Facebook.