Vand i PowerBook
Fra : tiper

Dato : 20-12-10 13:04

Hejsa NG

Svigermor har været så uheldig at hælde vand i sin 12" PB. Den har
efter sigende stået på hovedet for at tørre, men det har ikke været
nok.
Når man sætter den til at lade op, summer laderen, og lyset blinker
hurtigt ved stikket, hvor efter det slukker helt.
Er det noget der kan reddes?

/
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-10 21:05

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hejsa NG
>
> Svigermor har været så uheldig at hælde vand i sin 12" PB. Den har
> efter sigende stået på hovedet for at tørre, men det har ikke været
> nok.

hvor længe ?

> Når man sætter den til at lade op, summer laderen, og lyset blinker
> hurtigt ved stikket, hvor efter det slukker helt.
> Er det noget der kan reddes?

lad den stå et par uger ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-12-10 21:23

> lad den stå et par uger ..

Et varmt sted...

Fra : Langgaard

Dato : 20-12-10 15:35

On 20 Dec., 21:03, tiper <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> Når man sætter den til at lade op, summer laderen, og lyset blinker
> hurtigt ved stikket, hvor efter det slukker helt.

Hej

Jeg ville tage batteriet ud og hvad der ellers lige kan fjernes, ram,
harddisk (jeg kender ikke modellen), og så anbringe dyret i en alm.
varmluftsovn ved laveste temperatur, som oftest er ca 30-50 grader.
Den tempererede luft der "blæses" rundt tørre så godt og hurtigt, at
ir og rust ikke når at få fat. Men tag lige temperaturen på ovnen
inden du bager Mac'en

--
Langgaard

Fra : tiper

Dato : 21-12-10 02:29

> [...]
> Når man sætter den til at lade op, summer laderen, og lyset blinker
> hurtigt ved stikket, hvor efter det slukker helt.

Det er sket for 3-4 uger siden. Hun glemte bare at sige det til mig.
Tror jeg skal i gang med en lille skruetrækker og se om der er noget
der ser sort ud.

Fra : Esben

Dato : 22-12-10 23:02

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> Det er sket for 3-4 uger siden. Hun glemte bare at sige det til mig.
> Tror jeg skal i gang med en lille skruetrækker og se om der er noget
> der ser sort ud.

Den er temmelig besværlig at rode med - men ifixit er din ven...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad