Wine
Fra : TRN

Dato : 17-12-00 22:39

Hej

Er der nogen der har gode erfaringere med wine eller tilsvarende emulator
?? Jeg kan kun få nogle programmer til at virke.

Mvh
TRN

Fra : Svend Bjerrum Jensen

Dato : 18-12-00 00:04

TRN <trn1307@hotmail.com> writes:

> Hej
>
> Er der nogen der har gode erfaringere med wine eller tilsvarende emulator
> ?? Jeg kan kun få nogle programmer til at virke.

Jeg har også kun nogle få programmer til at virke.
Mit homebanking virker kun nogle gange.

Ifølge newsgruppen: comp.emulators.ms-windows.wine er der nogle, der
kan køre Netscape for Win. via Wine.

--
Med venlig Hilsen
Svend Bjerrum Jensen

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 19:01

Fra : Svend Bjerrum Jensen

Dato : 18-12-00 19:01

Mikkel Gjoel <gjoel@nerd.dk> writes:

> Hehe... det er vel så det _ene_ program der ikke er nogensomhelst grund
> til at køre via wine, da det jo findes til linux i en (mindst ligeså)
> stabil udgave. :)

Der findes flere plugins til windowsversionen.

--
Med venlig Hilsen
Svend Bjerrum Jensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-12-00 19:18

Mikkel Gjoel <gjoel@nerd.dk> wrote:

>Hehe... det er vel så det _ene_ program der ikke er nogensomhelst grund
>til at køre via wine, da det jo findes til linux i en (mindst ligeså)
>stabil udgave. :)

Øh, har du prøvet begge udgaver? Netscape til Linux er et af de
forfærdeligste programmer, jeg har haft med at gøre.

Prøv f.eks. at gemme en downloaded fil i et andet bibliotek end det
foreslåede - så forsvinder filnavnet. Nye biblioteker kan heller ikke
oprettes fra dialogboksen, men det er nu en generel mangel i
Linux-programmer.

Eller prøv at højreklikke på et link. Så snart, man slipper musen,
forsvinder højrekliksmenuen.

Java har man vist heller ikke meget succes med i NS til Linux. Det
skulle faktisk virke med Windows-udgaven under Wine.

....og stabiliteten. Det kan du simpelthen ikke mene. NS til Windows er
aldrig brudt ned for mig - NS til Linux gør det af og til.

Så er der det med starttiden. Windows-udgaven starter nok 4-6 gange
hurtigere. Jeg har dog ikke prøvet af, om den gør det under Wine.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Kent Friis

Dato : 18-12-00 19:57

Den Mon, 18 Dec 2000 19:17:36 +0100 skrev Allan Olesen:

> [...]
>forfærdeligste programmer, jeg har haft med at gøre.
>
>Prøv f.eks. at gemme en downloaded fil i et andet bibliotek end det

Et lille trick - click annuler, og vælg "save as" igen - så står den
det rigtige sted. Når filnavnet forsvinder i et windows-program virker
det trick ikke engang.

>Nye biblioteker kan heller ikke
>oprettes fra dialogboksen, men det er nu en generel mangel i
>Linux-programmer.

Lige som man ikke kan koge pølser i kaffemaskinen.

>Eller prøv at højreklikke på et link. Så snart, man slipper musen,
>forsvinder højrekliksmenuen.

Og folk klager over der ikke er nogen standard for hvordan programmer
opfører sig. Og når så der endelig er et program der overholder
motif-standarden, så klager folk sg* også.

>Java har man vist heller ikke meget succes med i NS til Linux. Det
>skulle faktisk virke med Windows-udgaven under Wine.

Kan man bruge java til noget fornuftigt?

>...og stabiliteten. Det kan du simpelthen ikke mene. NS til Windows er
>aldrig brudt ned for mig - NS til Linux gør det af og til.

Måske man skulle skifte til Netscape under windows? IE brager ned
mindst lige så tit som Netscape/Linux.

>Så er der det med starttiden. Windows-udgaven starter nok 4-6 gange
>hurtigere. Jeg har dog ikke prøvet af, om den gør det under Wine.

Prøv Mozilla.

Mvh
Kent
--
Grafik-siden er opdateret på http://www.celebrityshine.com/~kfr/
- sidste billede uploadet: santa.png

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-12-00 21:25

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote:

>Et lille trick - click annuler, og vælg "save as" igen - så står den
>det rigtige sted.

Sikker? Jeg mener ikke, at annuller virker. Derimod kan jeg vælge OK
(eller Save, eller hvad det nu hedder). Så får jeg en fejlmeddelelse,
som fortæller, at mit filnavn er et bibliotek. Næste gang, jeg gemmer,
står den i rigtige bibliotek.

>Når filnavnet forsvinder i et windows-program virker
>det trick ikke engang.

Filnavnet forsvinder ikke i NS til Windows, bare fordi du vælger et
andet bibliotek.

>Lige som man ikke kan koge pølser i kaffemaskinen.

Sådan kogte jeg faktisk altid pølser før i tiden.

Nej, jeg mener det altså. Under Windows 3.11 kunne man heller ikke
oprette biblioteker fra en Gem Som-dialogboks. Derfor installerede jeg
en utility til det, så stort var behovet.

Man erkender meget ofte behovet for et nyt bibliotek i det øjeblik,
hvor man skal gemme en ny fil. Det bør softwaren indrette sig efter,
så man ikke skal ud i en prompt eller et filhåndteringsvindue for at
gøre det.

>Og folk klager over der ikke er nogen standard for hvordan programmer
>opfører sig. Og når så der endelig er et program der overholder
>motif-standarden, så klager folk sg* også.

Vi kunne jo også gøre trekantede dæk til en standard.

>Kan man bruge java til noget fornuftigt?

Sure rønnebær.

>Måske man skulle skifte til Netscape under windows? IE brager ned
>mindst lige så tit som Netscape/Linux.

Jeg har aldrig kunnet forlige mig med IE, så det skal jeg ikke kunne
sige. NS til Linux har forøvrigt en unode tilfælles med IE. Hvis et
vindue er ved at blive læst ind, kan det være svært at få lov at
stoppe det, og hvis man begynder at indtaste en ny adresse imens,
bliver den pludselig overskrevet, så man skal starte forfra. Den slags
nykker har Netscape til Windows ikke.

>Prøv Mozilla.

Øh, jeg troede lige, at stabilitet var en parameter. Men Mozilla er
måske blevet bedre?

Fra : Kent Friis

Dato : 18-12-00 23:27

Den Mon, 18 Dec 2000 21:25:06 +0100 skrev Allan Olesen:

> [...]
>(eller Save, eller hvad det nu hedder). Så får jeg en fejlmeddelelse,
>som fortæller, at mit filnavn er et bibliotek. Næste gang, jeg gemmer,

Det virker fint her - er brugt adskillige gange.

>Filnavnet forsvinder ikke i NS til Windows, bare fordi du vælger et
>andet bibliotek.

Nej, men det forsvinder, når jeg skriver en \ i stedet for at
clicke 37 gange på ikonet med den sjove pil.

>Sådan kogte jeg faktisk altid pølser før i tiden.

Jeg skrev "i" kaffemaskinen - jeg går ud fra at du ventede til vandet
var varmet op og kommet ud i den anden ende (eller også har du en
anden slags kaffemaskine end dem jeg kender).

>Nej, jeg mener det altså. Under Windows 3.11 kunne man heller ikke
>oprette biblioteker fra en Gem Som-dialogboks. Derfor installerede jeg
>en utility til det, så stort var behovet.

Jeg plejer at bruge mkdir (og under W2k bruger jeg md).

> [...]
>gøre det.

>Vi kunne jo også gøre trekantede dæk til en standard.

Dårlig sammenligning. Den ene måde (windows) er skabt af et enkelt
firma, og den anden måde (Motif) er skabt ved at en række store
firmaer er blevet enige om hvordan det skal gøres.

På Amiga'en, som var (og stadig er) berømt for sin brugervenlighed,
skulle man også holde knappen nede - ellers forsvandt hele menuen
faktisk. Og så sammenlign dette med windows der er berygtet for at
selv eksperter ikke kan finde ud af at bruge det...

>Sure rønnebær.

Nej, har bare aldrig set noget fornuftigt at bruge det til.

> [...]
>nykker har Netscape til Windows ikke.

>Øh, jeg troede lige, at stabilitet var en parameter. Men Mozilla er

M18 er meget bedre end forgængerne, men der mangler stadig en del.

Mvh
Kent

Fra : Mikkel Gjoel

Dato : 18-12-00 23:18

Allan Olesen wrote:

> Øh, har du prøvet begge udgaver? Netscape til Linux er et af de
> forfærdeligste programmer, jeg har haft med at gøre.

Jeg kører til daglig med ns-linux... og jeg finder den hverken værre
eller bedre end windows-udgaven.

> Prøv f.eks. at gemme en downloaded fil i et andet bibliotek end det
> foreslåede - så forsvinder filnavnet.

Mjaah, det er temmelig åndssvagt, men trods alt ikke grund nok til at
køre ns under wine...

> Nye biblioteker kan heller ikke oprettes fra dialogboksen, men det er
> nu en generel mangel i Linux-programmer.

Er ikke det store problem for mig :)

> Eller prøv at højreklikke på et link. Så snart, man slipper musen,
> forsvinder højrekliksmenuen.

tjaaa... sådan fungerer tingene jo under unix...

> ...og stabiliteten. Det kan du simpelthen ikke mene. NS til Windows
> er aldrig brudt ned for mig - NS til Linux gør det af og til.

Du er da vist en heldig rad! Jeg har dagligt en nydelig dialogbox der
beder mig melde tilbage til ns, hvad der fik programmet til at gå på
røven _denne_ gang. Den er jeg i det mindste fri for i linux-versionen -
for hyppigheden er da vist ca. den samme (at det er for dårligt kan vi
godt blive enige om, men det er desværre ikke bedre i windows).

> Så er der det med starttiden. Windows-udgaven starter nok 4-6 gange
> hurtigere. Jeg har dog ikke prøvet af, om den gør det under Wine.

Der vil jeg så tillade mig at have mine tvivl... :)

Med venlig hilsen
\\Mikkel Gjøl