Airport Express + Win7 + fejl ved password
Fra : Martin [6000]

Dato : 20-12-10 00:49

Hej gruppe,

Min Airport Express driver mig til vanvid.

Jeg kan ikke tilgå den via Airport Utility med mit password - den popper
hele tiden op med password-dialogboksen som om jeg taster forkert (og
det gør jeg IKKE).

Hvis jeg connecter via konens Macbook er der ingen problemer.

Systemet er Win7.

Jeg har prøvet at resette passworded, uden held. Jeg har haft problemet
på 2 forskellige installs af Win7, dog samme maskine.

Nogle idéer?

--
// Martin

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 20-12-10 05:52

Den 20/12/10 00.49, Martin [6000] skrev:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at resette passworded, uden held. Jeg har haft problemet
> på 2 forskellige installs af Win7, dog samme maskine.

Get a Mac
http://www.dailymotion.com/video/xawzv3_new-get-a-mac-ad-broken-promises-wi_shortfilms

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-12-10 07:58

> Get a Mac

Nah.. jeg har haft det Mac jeg skal have - nøjes med min iPhone nu

--
// Martin

Fra : Jon

Dato : 20-12-10 07:48

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan ikke tilgå den via Airport Utility med mit password - den popper
> hele tiden op med password-dialogboksen som om jeg taster forkert (og

Muligens likevel. Jeg har hatt et lignende problem, og løsningen var å
"padde" passordet ut slik at det ble et korrekt antall tegn. Det virker
som om Mac OS X (AirPort Express-basen?) gjør det selv, mens Win i min
erfaring må ha hjelp.

Da jeg gjorde mitt WEP (og jeg mener også WPA) passord om til å ha
nøyaktig 13 karakterer, fungerte det (men da må det altså utvides på
basen, og brukes likt på begge maskiner).

> Hvis jeg connecter via konens Macbook er der ingen problemer.

Det vil i så fall forklares av ovenstående.

> Systemet er Win7.

Min erfaring er med XP.

> Jeg har prøvet at resette passworded, uden held. Jeg har haft problemet
> på 2 forskellige installs af Win7, dog samme maskine.
>
> Nogle idéer?

Forsøk verdt?
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-12-10 07:57

> [...]
> "padde" passordet ut slik at det ble et korrekt antall tegn. Det virker
> som om Mac OS X (AirPort Express-basen?) gjør det selv, mens Win i min

Jeg har 10 tegn nu - jeg må lige prøve at putte 3 ekstra på.

Det skal forsøges når konen kommer hjem fra arbejde. Tak for tip!

--
// Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-10 09:35

> Jeg har 10 tegn nu - jeg må lige prøve at putte 3 ekstra på.
>
> Det skal forsøges når konen kommer hjem fra arbejde. Tak for tip!

Det burde ikke være et issue når det er admin passwordet ... det Jon
snakker om er WEP/WPA password til den trådløse sikkehed ..

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-12-10 09:49

> Det burde ikke være et issue når det er admin passwordet ... det Jon
> snakker om er WEP/WPA password til den trådløse sikkehed ..

Ahh så misforstod jeg Jon.

Ja det er rigtig nok admin-passworded til administration af routeren
og ikke til den trådløse sikkerhed - den funker fint nok på Mac og Linux.
(har ingen Windows med trådløs at teste det på, men antager det også virker).

Kan være du har et bud?

Det var ikke et problem da jeg en overgang kørte Vista :-/

--
// Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-10 10:18

> [...]
> (har ingen Windows med trådløs at teste det på, men antager det også virker).

Ikke det der ligner ... men nu har det været meget sjældt at jeg har sat
dem op fra Windows maskiner ...

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-12-10 11:26

> Ikke det der ligner ... men nu har det været meget sjældt at jeg har sat
> dem op fra Windows maskiner ...

Også her desværre (eller heldigvis )

Søger jeg på Google er jeg den eneste åbenbart.. hehe.

--
// Martin

Fra : Jon

Dato : 20-12-10 11:15

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Ahh så misforstod jeg Jon.

Nei, dessverre var det nok jeg som misforstod deg, og Thomas som forsto
rett. Jeg tenkte på nettverkspassordet, ikke admin, og jeg så ikke at
det var det du etterspurte.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-12-10 10:27

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> writes:

> Jeg kan ikke tilgå den via Airport Utility med mit password - den popper

> Systemet er Win7.

Der er lige kommet en opdatering på Mac'siden. Har du nyeste version?

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-12-10 11:27

In article <m2sjxs7q15.fsf@gmail.com>, nospam0002+20101219@gmail.com
says...

> Der er lige kommet en opdatering på Mac'siden. Har du nyeste version?

Jeg fik en update ind i går, eller var det forgårs, men same ol'story.

--
// Martin