Det første indtyk du gir vejer tungere end~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-12-10 04:59

Det første indtyk du gir vejer tungere end al DNA

"Således kan den blideste og fornuftigste mand, hvis han har et stort
overskæg... som regel blive set som intet andet end tilbehør til et
stort overskæg, det vil sige en militærtype, der nemt bliver vred og
af og til voldelig... og som sådan vil han blive behandlet. Nietzsche

"For folk ser os første gang--- er vi som regel ikke andet end et ar
enkelt individuelt træk, der falder i øjnene og afgør hele det indtryk
vi gør

Mine høje karakterer i skolen skyldtes i høj grad at lærerne vidste
jeg var af fin familie med dannede forældre uden drukvaner, og så blev
det vane og jeg kom ind i gode cirkler med at nyde lektielæsning,
trods mediepropaganda mod morakkeri.

Fra : Vidal

Dato : 19-12-10 12:09

Den 19-12-2010 04:59, Bo Warming skrev:
> [...]
> stort overskæg, det vil sige en militærtype, der nemt bliver vred og
> af og til voldelig... og som sådan vil han blive behandlet. Nietzsche

Og pudsigt nok havde Nietzsche netop sådan et skæg, der
efter sigende skræmte kvinderne fra vid og sans.

Så det er sikkert en højst personligt erhvervet visdom, der
kommer til udtryk her.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 19-12-10 15:03

On Sun, 19 Dec 2010 12:08:57 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Og pudsigt nok havde Nietzsche netop sådan et skæg, der
>efter sigende skræmte kvinderne fra vid og sans.
>
>Så det er sikkert en højst personligt erhvervet visdom, der
>kommer til udtryk her.

Piger der var kloge nok fx Lou Salome flirtede dog med ham i Alperne
flere døgn i træk

Men hun skiftede til Freud som hun lærte op i Nietzschepsykologi
pg til Rilke