On 21 Dec., 04:26, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 20-12-2010 23:25, Ole Gaarde Kristensen skrev:> Ja det er kram. Desv rre forbliver den en prototype.
> > Kan nu ogs sagtens forestille mig besv ret med at proppe E500-motoren ned i
> > den kasse, og drivlinjen fra en E430.
> > Men du har ret mht overraskelsen
> > Kunne v re spas at se ham ved siden af i ansigtet kort efter han har sagt
> > "Nu skal du se lillemor. Nu skal jeg vise dig hvordan vores Hyundai l ber
> > fra s dan en 200CDI" - og s lyset skifter til gr nt
> > Ved n rmere eftertanke beh ver man vel ikke bygge en 200CDI om for at kunne
> > mase fra ham
>
> Kendte en engang der havde n jes med at putte en Dyane motor i en 2CV.
>
> Han fandt det specielt sjovt at k re i 2. spor med sin galvaniserede
> citron ved lyskryds. Folk blev s sjove i ansigtet n r de fik baghjul
> efter at havde siddet og besluttet at "Nu skal jeg f**dme vise ham hvad
> en rigtig bil er."
Nu har en Dyane 32 HK, mens en 2CV har 26 eller 29 HK, og den forskel
betyder ikke det store, så mon ikke der har været tale om en GS-motor
(4 cyl boxer på 1000-1300 cc, 55-65 HK).
Så foregår operationen ved at tage chassisramme og motor fra en Ami
Super og sætte Dyane (eller 2CV) karrosse på. Og så selvfølgelig køre
til syn, betale afgift osv.
Jeg har været med til at bygge sådan en med 2CV-karrosse, og den gik
sørme fint.
Det var den gang, hvor en BMW 320 stadig ikke hed 320i, og det var en
udsøgt fornøjelse at køre op i røven på sådan en på motorvejen med 110
km/t i 3. gear, blinke med lygterne og så rykke forbi, når han trak
ind. Han regnede jo med at 2CV'en lå på absolut max og ville miste
fart, når slipvinden forsvandt, så det tog lige et par sekunder før
han fattede hvad der skete. Topfarten for 2CV'en var så vidt jeg
husker i omegnen af 160 km/t, så BMW'en kom igen, men det var dælme
sjovt at trække forbi.
Ham i Dyanen, boede han i Fredericia og hed han Ole ?? Sådan en læste
jeg nemlig sammen med...
Leo