MS Windows
briani 27239
Skift til Win7
Fra : KsNa

Dato : 19-12-10 09:18

Hej

Jeg har fået ny PC med Windows 7 (den gamle var Vista).

Men Windovs 7 følger Windows Live Mail, jeg er ærlig talt IKKE særlig
tilfreds med udsenet på den, især i venstre side med opdelingen af mailkonti
og newsgrupper.

Windows Mail fra Vista var mere overskuelig, jeg har forsøgt at instalere
Windows Mail på den nye PC men det bliver alligevel til Live Mail.

Hvad skal der nu til, hvilket andet mailprogram kan bruges og som ligner
Windows Mail.

Gode råd modtages.

Mvh.
Kim

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 19-12-10 09:40

Den 19-12-2010 09:18, KsNa skrev:
> [...]
> Mail.
>
> Hvad skal der nu til, hvilket andet mailprogram kan bruges og som ligner

Du skal da bare have hentet Thunderbird! .
KE.

Fra : Petersen Michael

Dato : 19-12-10 14:33

Den 19-12-2010 09:40, KE Kofod / 7100 Vejle skrev:

> Du skal da bare have hentet Thunderbird! .

Jeg er bare ikke helt imponeret af mine muligheder for at markere en
tråd i Thunderbird..

I Outlook Express, kunne jeg markere en tråd, så blev alle skriverierne
i tråden røde, og tråden stod overst, uagtet at jeg sorterer efter dato.

Med Thunderbird, bliver nye skriverier i en tråd ikke automatisk
markeret, og markerede tråde står ikke øverst..
Bevares det kan være det blot er mig der ikke kan finde ud af at sætte
det op..

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-10 19:37

Petersen Michael skrev:

> Med Thunderbird, bliver nye skriverier i en tråd ikke automatisk
> markeret,

Jo, de står med fed skrift i oversigten, og gruppenavnet i
venstre oversigt står også med fed hvis der er nye indlæg.

> og markerede tråde står ikke øverst.

Nej. De står i kronologisk rækkefølge. Hvorfor skulle de ikke
også det?

Med N springer man automatisk til ulæste indlæg i en gruppe.

--
Bertel

Fra : Petersen Michael

Dato : 20-12-10 18:36

> Jo, de står med fed skrift i oversigten, og gruppenavnet i
> venstre oversigt står også med fed hvis der er nye indlæg.

Jep, men den visuelle effekt er stadig mindre end den jeg havde med OE
hvor tråde var sorte / fedsort, og tråde jeg fulgte var røde / fedrød
afhængigt af om indlæget var læst eller ej

Hvis jeg markerer en tråd med en stjerne, får samtlige indlæg i tråden
ikke automatisk en markering..

Jeg kan også markere "vigtig" men igen, kan jeg kun markere enkelte
indlæg, og ikke en hel tråd..

> Nej. De står i kronologisk rækkefølge. Hvorfor skulle de ikke
> også det?

Ved at have de tråde jeg har valgt at markere øverst, kan jeg hurtigere
scanne hen over de tråde der for mig er vigtige...
Ja, jeg kan vælge kun at se stjerne markerede tråde..

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Dr.Xerox

Dato : 19-12-10 09:45
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-12-10 10:50

"KsNa" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> Hvad skal der nu til, hvilket andet mailprogram kan bruges og som
> ligner Windows Mail.

Som Poul har lavet en henvisning til, så er det muligt, at kopiere den
over fra en Vista PC og så kører den fortrinligt på en Windows 7 (bruger
den selv).

Hvis du skal til at finde et andet program, så ville jeg kigge på
Messnews - det er på dansk og kan bringes til at ligne Windows Mail ret
godt, og det er også et OK program.

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-10 12:05

Jan Vestergaard skrev:

> Hvis du skal til at finde et andet program, så ville jeg kigge på
> Messnews - det er på dansk og kan bringes til at ligne Windows Mail ret
> godt, og det er også et OK program.

Fordelen ved at skifte til et eksternt program er at man så i al
fremtid er sikret mod nye mystiske påfund fra Microsofts side.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-12-10 12:42

Og så "kun" skal leve med eventuelle mystiske påfund udviklerne af det
andet program kommer med.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-10 12:51

Jens Peter Karlsen skrev:

> Og så "kun" skal leve med eventuelle mystiske påfund udviklerne af det
> andet program kommer med.

Jamen, det er jo lige det man ikke er tvunget til. Mit
newsprogram er ca. 10 år gammelt. Jeg har bare undladt at
'opgradere'.

Jeg kan derimod ikke undgå at diverse programmer som er filtret
ind i styresystemet, ændres hvis dette udskiftes.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 19-12-10 13:03

> Jamen, det er jo lige det man ikke er tvunget til. Mit
> newsprogram er ca. 10 år gammelt. Jeg har bare undladt at
> 'opgradere'.

Så må man håbe at det er så obskurt, at der ikke er nogen, der gider
udnytte dets sikkerhedshuller, der er opdaget de sidste 10 år.
Eller kommer der stadig sikkerhedsopdateringer til det?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-10 14:28

Leif Neland skrev:

> Så må man håbe at det er så obskurt, at der ikke er nogen, der gider
> udnytte dets sikkerhedshuller, der er opdaget de sidste 10 år.

Hvilke sikkerhedshuller? Det drejer sig om Agent 1.93.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-10 16:39

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk>skrev:

>Hvilke sikkerhedshuller? Det drejer sig om Agent 1.93.

hæ..ja det ville jeg også gerne vide, med min gamle Agent 1.8 ,
den har fulgt mig igennem adskillige PC'er og styresystemer.
det bliver vist svært at snige en orm ind i ren tekst

mvh. Karsten

Fra : emjeppesen

Dato : 20-12-10 17:59

Bertel Lund Hansen skrev:

>Hvilke sikkerhedshuller? Det drejer sig om Agent 1.93.

Jeg bruger Agent 2.0 og hiver bare Agentmappen med mig, når jeg får
nyt styresystem. Lige nu kører den på Win 7 ganske uden problemer.

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-12-10 19:44

emjeppesen skrev:

> Jeg bruger Agent 2.0 og hiver bare Agentmappen med mig, når jeg får
> nyt styresystem.

Præcis. Det er en af grundene til at jeg holder fast i Agent. Jeg
foretrækker progerammer der ikke fedter rundt i styresystemet.

--
Bertel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-12-10 15:27

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

<snip>

> Jeg kan derimod ikke undgå at diverse programmer som er filtret
> ind i styresystemet, ændres hvis dette udskiftes.

Det er du skam selv herre over. I f.eks XP Pro: set prik ved "Slå
automatisk opdateringer fra" i kontrolpanelet "Automatisk opdateringer"
og vælg "Brugerdefineret" istedet for "Hurtig" når du checker for
opdateringer med "Windows Update".

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : KsNa

Dato : 19-12-10 22:55

Tak til alle for info, jeg ser på det i løbet af ugen

Mvh
Kim