/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Om jeg fatter at nogen kan gå ind for det ~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 19-12-10 00:28

Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:

http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece

Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident: REPUBLIK
NU, TAK !!!

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com




 
 
S.A.Thomsen (19-12-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 19-12-10 00:45

On Sun, 19 Dec 2010 00:28:10 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:

Hvad du ikke fatter, kan der..........................

> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>
> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident: REPUBLIK
> NU, TAK !!!

Som sædvanligt har EkstraBladet ikke fattet en brik.

De glemmer helt de indtægter til Danmark som Kongehuset genererer.

En sammenligning kunne være at man i bedømmelsen af en fodboldklub KUN
medregnede udgifterne (køb af spillere og lønninger) og totalt overså de
øgede indtægter (flere tilskuere og højere reklameindtægter) som de bedre
spillere genererede.

Kim Larsen \(på AltB~ (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 19-12-10 00:52

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:fapasdh4p9gd$.zb3vh54hkp7y$.dlg@40tude.net
> On Sun, 19 Dec 2010 00:28:10 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com
> eller Datemas.de) wrote:
>
>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>
> Hvad du ikke fatter, kan der..........................
>
>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>
>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident:
>> REPUBLIK NU, TAK !!!
>
> Som sædvanligt har EkstraBladet ikke fattet en brik.

De har fattet mere end du nogensinde kommer til.

> De glemmer helt de indtægter til Danmark som Kongehuset genererer.

Det er ren ammestuesnak. Der er ingen som har styr på de tal, det er ren og
skær fiktion. Kongehuset er helt unødvendig flæsk på samfundshusholdningens
budget. Længere er den ikke.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



S.A.Thomsen (19-12-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 19-12-10 01:03

On Sun, 19 Dec 2010 00:51:31 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

>>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>>
>>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident:
>>> REPUBLIK NU, TAK !!!
>>
>> Som sædvanligt har EkstraBladet ikke fattet en brik.
>
> De har fattet mere end du nogensinde kommer til.

ROTFL. Du har sgu humor. ))

>> De glemmer helt de indtægter til Danmark som Kongehuset genererer.
>
> Det er ren ammestuesnak. Der er ingen som har styr på de tal, det er ren og
> skær fiktion.

Du mener altså, at når dem, der rent faktisk har forstand på sådan noget,
regner sig frem til at alene kronprinsesse Mary er 12 mia. kr. værd for
Danmark, så er det bare "ammestuesnak", fordi DU mener noget andet.

> Kongehuset er helt unødvendig flæsk på samfundshusholdningens
> budget. Længere er den ikke.

Kongehuset er en kæmpe overskudsforretning for Danmark.

Kim Larsen \(på AltB~ (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 19-12-10 01:11

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1n0hh692jjcpd$.1w63526tparzj.dlg@40tude.net
>
> Kongehuset er en kæmpe overskudsforretning for Danmark.

Sludder. Det er en rigtig dyrt for Danmark at blive ved med at festligholde
de familiære efterkommere af et gammelt ucharmerende diktatur.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



S.A.Thomsen (19-12-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 19-12-10 01:23

On Sun, 19 Dec 2010 01:10:32 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:1n0hh692jjcpd$.1w63526tparzj.dlg@40tude.net
>>
>> Kongehuset er en kæmpe overskudsforretning for Danmark.
>
> Sludder. Det er en rigtig dyrt for Danmark at blive ved med at festligholde
> de familiære efterkommere af et gammelt ucharmerende diktatur.

At du er faktaresistent, ændrer ikke på fakta.

Bo Warming (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 19-12-10 03:56

On Sun, 19 Dec 2010 01:23:28 +0100, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>On Sun, 19 Dec 2010 01:10:32 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
>Datemas.de) wrote:
>
>> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>> news:1n0hh692jjcpd$.1w63526tparzj.dlg@40tude.net
>>>
>>> Kongehuset er en kæmpe overskudsforretning for Danmark.
>>
>> Sludder. Det er en rigtig dyrt for Danmark at blive ved med at festligholde
>> de familiære efterkommere af et gammelt ucharmerende diktatur.
>
>At du er faktaresistent, ændrer ikke på fakta.

DEt interessante er at de enorme eksport og diplomati fordele ku
bevares hvis vi umærkeligt lod luksus bortspare med 90% om året indtil
Se og Hør opdagede det og dernæst sagtned fjernelsen af ridestalde mm
som udlandet ikke går meget op i

Men af afskaffe udfra PRINCIPPER=FORDOMME om lighed for loven er som
at tæppe bombe alt fredet og smukt i landet

Vor geniale tronfølgers kones tøj og sportsrepresention skal IKKE
bortspares
Men at snese af kammertjenere har ubegrænset visakort er vanvid.
Mange ville udføre deres pligter gratis for ærens skyld

Anders Peter Johnsen (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 19-12-10 05:01

Den 19-12-2010 00:28, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>
> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>
> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident: REPUBLIK
> NU, TAK !!!

1) Kunne DU selv tænke dig at have eet eller andet tidligere
"overhovede" for et snævert erklæret politisk parti, du ellers i
princippet rent holdningsmæssigt måtte være noget nær "ideologisk
dødsfjende" af, som "præsident"?

Arh, vel?

HVIS nu vi lige for sjov legede at f.eks. Pia Kjærsgaard i princippet
engang kunne blive valgt til sådan en "Folkerepublikken Danmarks
Overhovede"-post, ville du da næppe være synderligt mere politisk
tilfreds ved dèt?

(Du skal jo ifølge dette demokratiske princip faktisk belave dig på at
ophøje politiske ærkemodstandere til noget nær "sakrosante
statsrepræsentanter med en vis diplomatisk immunitet", kære kammerat!)

2) Hvad KOSTER det?

Præsidenter skal med relativt hurtige intervaller skiftes ud: Rendyrket
flyttedagscirkus (mindst!) hver 8. år og tilhørende politisk ustabilitet
som det ses i f.eks. Frankrig eller USA, hvor HELE STABEN udveksles...


Som vore frænder på den anden side af dammen plejer at sige:

"Hvis skidtet ellers fungerer, skal du ikke spilde kræfter på at ville
ordne det..."

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Bo Warming (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 19-12-10 10:09

On Sun, 19 Dec 2010 05:01:29 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote:

>Den 19-12-2010 00:28, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
>skrev:
>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>>
>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>
>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident: REPUBLIK
>> NU, TAK !!!
>
Frankrigspræsident gør ingen gavn for eksport og turisme og respekt om
landets dømmekraft. Vore kongelige er måske 26 gange gavnligere end
ham,
og lad dem ku volde straffrit - de gør det ikke

Hvis Frankrig bortsparede lederluksus var alle ligeglade. Hvis vi
bortsparede vagtparaden, ville det rygtes at vi er pludselig er blevet
hashoverforbrugende barnetrosnedbrydende juleløse ueuropæiske
selvmutilerende autonomtosser og snart ville ingen købe dansk

Men næsten alt andet end vagtparade må godt bortspares - blot vi blir
ved at være et monarisk Torneroseland med respekt for
HCAndersen-tradition

kk (19-12-2010)
Kommentar
Fra : kk


Dato : 19-12-10 10:50

On Sun, 19 Dec 2010 05:01:29 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote:

>Den 19-12-2010 00:28, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
>skrev:
>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>>
>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>
>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident: REPUBLIK
>> NU, TAK !!!
>
>1) Kunne DU selv tænke dig at have eet eller andet tidligere
>"overhovede" for et snævert erklæret politisk parti, du ellers i
>princippet rent holdningsmæssigt måtte være noget nær "ideologisk
>dødsfjende" af, som "præsident"?
>
>Arh, vel?
>
>HVIS nu vi lige for sjov legede at f.eks. Pia Kjærsgaard i princippet
>engang kunne blive valgt til sådan en "Folkerepublikken Danmarks
>Overhovede"-post, ville du da næppe være synderligt mere politisk
>tilfreds ved dèt?
>
>(Du skal jo ifølge dette demokratiske princip faktisk belave dig på at
>ophøje politiske ærkemodstandere til noget nær "sakrosante
>statsrepræsentanter med en vis diplomatisk immunitet", kære kammerat!)
>
>2) Hvad KOSTER det?
>
>Præsidenter skal med relativt hurtige intervaller skiftes ud: Rendyrket
>flyttedagscirkus (mindst!) hver 8. år og tilhørende politisk ustabilitet
>som det ses i f.eks. Frankrig eller USA, hvor HELE STABEN udveksles...
>
>
>Som vore frænder på den anden side af dammen plejer at sige:
>
>"Hvis skidtet ellers fungerer, skal du ikke spilde kræfter på at ville
>ordne det..."


Ja, DEN får KL nok svært ved at komme med et troværdigt argument imod!
God søndag og glædelig jul.
mvh
kk

Ukendt (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-12-10 11:00

"kk" skrev i meddelelsen news:v6lrg6htue97abe0bao5ejujrlarrnjk2e@4ax.com...

>Ja, DEN får KL nok svært ved at komme med et troværdigt argument imod!
>God søndag og glædelig jul.

Han kan ikke, så han har opgivet.




Kim Larsen \(på AltB~ (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 19-12-10 11:48

"Thomas M" <not_here> skrev i en meddelelse
news:4d0dd787$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "kk" skrev i meddelelsen
> news:v6lrg6htue97abe0bao5ejujrlarrnjk2e@4ax.com...
>> Ja, DEN får KL nok svært ved at komme med et troværdigt argument
>> imod! God søndag og glædelig jul.
>
> Han kan ikke, så han har opgivet.

Nogle af os kan ikke sidde 24 timer ved Usenet ligesom
kontanthjælps-Thomsen.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



JBH (19-12-2010)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 19-12-10 12:20


"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:jplPo.15278$My1.7175@newsfe16.iad...
> "Thomas M" <not_here> skrev i en meddelelse
> news:4d0dd787$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> "kk" skrev i meddelelsen
>> news:v6lrg6htue97abe0bao5ejujrlarrnjk2e@4ax.com...
>>> Ja, DEN får KL nok svært ved at komme med et troværdigt argument
>>> imod! God søndag og glædelig jul.
>>
>> Han kan ikke, så han har opgivet.
>
> Nogle af os kan ikke sidde 24 timer ved Usenet ligesom
> kontanthjælps-Thomsen.



Næh, der er sikkert en masse taxa kørsel her i juletiden...

/JBH



Bo Warming (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 19-12-10 14:40

On Sun, 19 Dec 2010 11:47:39 +0100, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"Thomas M" <not_here> skrev i en meddelelse
>news:4d0dd787$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> "kk" skrev i meddelelsen
>> news:v6lrg6htue97abe0bao5ejujrlarrnjk2e@4ax.com...
>>> Ja, DEN får KL nok svært ved at komme med et troværdigt argument
>>> imod! God søndag og glædelig jul.
>>
>> Han kan ikke, så han har opgivet.
>
>Nogle af os kan ikke sidde 24 timer ved Usenet ligesom
>kontanthjælps-Thomsen.

Vedrører det Thomsens politik hvordan han tjener sine penge?

Læs fundats og gå efter bolden

Volger Garfield  (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Volger Garfield 


Dato : 19-12-10 13:35

On Sun, 19 Dec 2010 10:59:33 +0100, "Thomas M" <not_here> wrote:

>"kk" skrev i meddelelsen news:v6lrg6htue97abe0bao5ejujrlarrnjk2e@4ax.com...
>
>>Ja, DEN får KL nok svært ved at komme med et troværdigt argument imod!
>>God søndag og glædelig jul.
>
>Han kan ikke, så han har opgivet.

Det plejer ellers ikke at afholde ham..


Volger

Martin Larsen (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 19-12-10 11:03

On 12/19/2010 05:01 AM, Anders Peter Johnsen wrote:

> 2) Hvad KOSTER det?
>
> Præsidenter skal med relativt hurtige intervaller skiftes ud: Rendyrket
> flyttedagscirkus (mindst!) hver 8. år og tilhørende politisk ustabilitet
> som det ses i f.eks. Frankrig eller USA, hvor HELE STABEN udveksles...
>
>
> Som vore frænder på den anden side af dammen plejer at sige:
>
> "Hvis skidtet ellers fungerer, skal du ikke spilde kræfter på at ville
> ordne det..."
>

If it ain't broke, don't fix it

Og gid BW kunne lære det...

Bo Warming (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 19-12-10 14:38

On Sun, 19 Dec 2010 11:03:11 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>On 12/19/2010 05:01 AM, Anders Peter Johnsen wrote:
>
>> 2) Hvad KOSTER det?
>>
>> Præsidenter skal med relativt hurtige intervaller skiftes ud: Rendyrket
>> flyttedagscirkus (mindst!) hver 8. år og tilhørende politisk ustabilitet
>> som det ses i f.eks. Frankrig eller USA, hvor HELE STABEN udveksles...
>>
>>
>> Som vore frænder på den anden side af dammen plejer at sige:
>>
>> "Hvis skidtet ellers fungerer, skal du ikke spilde kræfter på at ville
>> ordne det..."
>>
>
>If it ain't broke, don't fix it
>
>Og gid BW kunne lære det...

Telegramstil er fint og imponerer Vidal, men vi ande vil gerne kunne
forstå hvad du hentyder til

ALT jeg skriver bæres af glisrupsk If it ain't broke, don't fix it
fornuft

Hvis du OPLEVER undtagelse så forklar den eksplicit - vi er ikke
tankelæsere

Kim Larsen \(på AltB~ (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 19-12-10 11:46

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4d0d838e$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Den 19-12-2010 00:28, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
> skrev:
>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>>
>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>
>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident:
>> REPUBLIK NU, TAK !!!
>
> 1) Kunne DU selv tænke dig at have eet eller andet tidligere
> "overhovede" for et snævert erklæret politisk parti, du ellers i
> princippet rent holdningsmæssigt måtte være noget nær "ideologisk
> dødsfjende" af, som "præsident"?
>
> Arh, vel?

Jo jeg kunne: Jeg mener at monarki er en dekadent styreform som vi skal af
med.

> HVIS nu vi lige for sjov legede at f.eks. Pia Kjærsgaard i princippet
> engang kunne blive valgt til sådan en "Folkerepublikken Danmarks
> Overhovede"-post, ville du da næppe være synderligt mere politisk
> tilfreds ved dèt?

Jo det ville jeg: Jeg mener at monarki er en dekadent styreform som vi skal
af med.

> (Du skal jo ifølge dette demokratiske princip faktisk belave dig på at
> ophøje politiske ærkemodstandere til noget nær "sakrosante
> statsrepræsentanter med en vis diplomatisk immunitet", kære kammerat!)
>
> 2) Hvad KOSTER det?

26 gange MINDRE end et monarki.

> Præsidenter skal med relativt hurtige intervaller skiftes ud:
> Rendyrket flyttedagscirkus (mindst!) hver 8. år og tilhørende
> politisk ustabilitet som det ses i f.eks. Frankrig eller USA, hvor
> HELE STABEN udveksles...
> Som vore frænder på den anden side af dammen plejer at sige:
>
> "Hvis skidtet ellers fungerer, skal du ikke spilde kræfter på at ville
> ordne det..."

Fordi vi skal af med det gammeldags bras af en styreform som for længst har
overskredet sidste holdbarhedsdato.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



ASKF (20-12-2010)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 20-12-10 05:07

Anders Peter Johnsen ytrede sig i
<4d0d838e$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med dette:

>Den 19-12-2010 00:28, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
>skrev:
>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>>
>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>
>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident: REPUBLIK
>> NU, TAK !!!
>
>1) Kunne DU selv tænke dig at have eet eller andet tidligere
>"overhovede" for et snævert erklæret politisk parti, du ellers i
>princippet rent holdningsmæssigt måtte være noget nær "ideologisk
>dødsfjende" af, som "præsident"?
>
>Arh, vel?
>
>HVIS nu vi lige for sjov legede at f.eks. Pia Kjærsgaard i princippet
>engang kunne blive valgt til sådan en "Folkerepublikken Danmarks
>Overhovede"-post, ville du da næppe være synderligt mere politisk
>tilfreds ved dèt?
>
>(Du skal jo ifølge dette demokratiske princip faktisk belave dig på at
>ophøje politiske ærkemodstandere til noget nær "sakrosante
>statsrepræsentanter med en vis diplomatisk immunitet", kære kammerat!)
>
>2) Hvad KOSTER det?
>
>Præsidenter skal med relativt hurtige intervaller skiftes ud: Rendyrket
>flyttedagscirkus (mindst!) hver 8. år og tilhørende politisk ustabilitet
>som det ses i f.eks. Frankrig eller USA, hvor HELE STABEN udveksles...
>
>
>Som vore frænder på den anden side af dammen plejer at sige:
>
>"Hvis skidtet ellers fungerer, skal du ikke spilde kræfter på at ville
>ordne det..."

Vi kunne jo blot ændre titlen for Folketingets formand til præsident, og
give ham den ene nye opgave at underskrive vedtagne love.

En præsident behøver ikke at have nogen egentlige magtbeføjelser, og da
vi allerede har et Præsidium, som leder af folketinget, behøver vi ikke
lave nogen større struktuelle ændringer.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
-Myron Tribus

Bo Warming (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 20-12-10 08:16

On Mon, 20 Dec 2010 05:06:33 +0100, ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

>Anders Peter Johnsen ytrede sig i
><4d0d838e$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med dette:
>
>>Den 19-12-2010 00:28, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
>>skrev:
>>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>>>
>>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>>
>>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident: REPUBLIK
>>> NU, TAK !!!
>>
>>1) Kunne DU selv tænke dig at have eet eller andet tidligere
>>"overhovede" for et snævert erklæret politisk parti, du ellers i
>>princippet rent holdningsmæssigt måtte være noget nær "ideologisk
>>dødsfjende" af, som "præsident"?
>>
>>Arh, vel?
>>
>>HVIS nu vi lige for sjov legede at f.eks. Pia Kjærsgaard i princippet
>>engang kunne blive valgt til sådan en "Folkerepublikken Danmarks
>>Overhovede"-post, ville du da næppe være synderligt mere politisk
>>tilfreds ved dèt?
>>
>>(Du skal jo ifølge dette demokratiske princip faktisk belave dig på at
>>ophøje politiske ærkemodstandere til noget nær "sakrosante
>>statsrepræsentanter med en vis diplomatisk immunitet", kære kammerat!)
>>
>>2) Hvad KOSTER det?
>>
>>Præsidenter skal med relativt hurtige intervaller skiftes ud: Rendyrket
>>flyttedagscirkus (mindst!) hver 8. år og tilhørende politisk ustabilitet
>>som det ses i f.eks. Frankrig eller USA, hvor HELE STABEN udveksles...
>>
>>
>>Som vore frænder på den anden side af dammen plejer at sige:
>>
>>"Hvis skidtet ellers fungerer, skal du ikke spilde kræfter på at ville
>>ordne det..."
>
>Vi kunne jo blot ændre titlen for Folketingets formand til præsident, og
>give ham den ene nye opgave at underskrive vedtagne love.
>
>En præsident behøver ikke at have nogen egentlige magtbeføjelser, og da
>vi allerede har et Præsidium, som leder af folketinget, behøver vi ikke
>lave nogen større struktuelle ændringer.

Befolkningsflertallet ønsker færre muslimer - men ingen
folkeafstemning afholdes. De ignoreres

Befolkningsflertallet ønsker kongehuset bevaret - men du vil overgive
den lovunderskrivende magt til Søren Krarup eller hvem der nu blir
næste folketingsformand

Udlandet vil se os som rablende autonom-anarkistiske hvis vi piller
ved det velfungerende kongehus og fordelene ved at være dansker vil
ude i den store verden der tænker Se og Hør agtigt halveres hvert årti

Nogle røde principryttere vil glæde sig ved at en uskadelig kronprins
kan straffes for fartbilisme - som han forlængst har lagt fra sig.
Aint broke, dont fix, lyder glistrupsk bondefornuft

Jens G (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 19-12-10 09:26

On Sun, 19 Dec 2010 00:28:10 +0100, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>
>http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>
>Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident: REPUBLIK
>NU, TAK !!!

Der er noget helt galt med de beløb der nævnes i artiklen:

"Det koster således Irland 15,8 millioner kroner at have en
præsident.."

Det tror jeg simpelthen ikke på. Hvad med biler, chauffører, bolig,
lønninger til en stab, sikkerhed osv.
Mon ikke bare det er han får løn der er nævnt?

I de danske beregninger er der beløb som jeg går ud fra stadig ville
være der, hvis monarkiet blev afskaffet. Med mindre man også ville
sløjfe kulturarven.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Ukendt (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-12-10 10:34

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:hsbPo.5468$2G7.2022@newsfe13.iad...
> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>
> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>
> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident:
> REPUBLIK NU, TAK !!!

De tal er nu kraftigt manipulerende.

Størstedelen af de omkostninger der regnes med for Kongehuset er
omkostningerne til Livgarden, og Garderhusarene - hvordan i alverden skulle
dette kunne gøres billigere under i en republik ?

Den Franske Republikanske Garde er i hver tilfælde ikke billig i drift. Ej
heller den tyske Wachbattalion eller den finske Gardebattalion.
Omkostningerne til disse er med garanti ikke medregnet i de
presidentomkostninger man sammenligner med.



Kim Larsen \(på AltB~ (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 19-12-10 11:48

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4d0dd164$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
> skrev i en meddelelse news:hsbPo.5468$2G7.2022@newsfe13.iad...
>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>>
>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>
>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident:
>> REPUBLIK NU, TAK !!!
>
> De tal er nu kraftigt manipulerende.
>
> Størstedelen af de omkostninger der regnes med for Kongehuset er
> omkostningerne til Livgarden, og Garderhusarene - hvordan i alverden
> skulle dette kunne gøres billigere under i en republik ?
>
> Den Franske Republikanske Garde er i hver tilfælde ikke billig i
> drift. Ej heller den tyske Wachbattalion eller den finske
> Gardebattalion. Omkostningerne til disse er med garanti ikke
> medregnet i de presidentomkostninger man sammenligner med.

Du kan ikke sammenligne danske og franske forhold.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



Volger Garfield  (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Volger Garfield 


Dato : 19-12-10 13:35

On Sun, 19 Dec 2010 11:48:27 +0100, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:4d0dd164$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
>> skrev i en meddelelse news:hsbPo.5468$2G7.2022@newsfe13.iad...
>>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>>>
>>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>>
>>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident:
>>> REPUBLIK NU, TAK !!!
>>
>> De tal er nu kraftigt manipulerende.
>>
>> Størstedelen af de omkostninger der regnes med for Kongehuset er
>> omkostningerne til Livgarden, og Garderhusarene - hvordan i alverden
>> skulle dette kunne gøres billigere under i en republik ?
>>
>> Den Franske Republikanske Garde er i hver tilfælde ikke billig i
>> drift. Ej heller den tyske Wachbattalion eller den finske
>> Gardebattalion. Omkostningerne til disse er med garanti ikke
>> medregnet i de presidentomkostninger man sammenligner med.
>
>Du kan ikke sammenligne danske og franske forhold.

Så derfor skal man ikke medregne Livgarden og Garderhusarene??
Eller hvad er din pointe? (om nogen)


Volger

S.A.Thomsen (19-12-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 19-12-10 13:44

On Sun, 19 Dec 2010 11:48:27 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

>>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>>>
>>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>>
>>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident:
>>> REPUBLIK NU, TAK !!!
>>
>> De tal er nu kraftigt manipulerende.
>>
>> Størstedelen af de omkostninger der regnes med for Kongehuset er
>> omkostningerne til Livgarden, og Garderhusarene - hvordan i alverden
>> skulle dette kunne gøres billigere under i en republik ?
>>
>> Den Franske Republikanske Garde er i hver tilfælde ikke billig i
>> drift. Ej heller den tyske Wachbattalion eller den finske
>> Gardebattalion. Omkostningerne til disse er med garanti ikke
>> medregnet i de presidentomkostninger man sammenligner med.
>
> Du kan ikke sammenligne danske og franske forhold.

Hvorfor ikke.?

DADK (19-12-2010)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 19-12-10 13:52

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4d0dd164$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
>> skrev i en meddelelse news:hsbPo.5468$2G7.2022@newsfe13.iad...
>>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>>>
>>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>>
>>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident:
>>> REPUBLIK NU, TAK !!!
>> De tal er nu kraftigt manipulerende.
>>
>> Størstedelen af de omkostninger der regnes med for Kongehuset er
>> omkostningerne til Livgarden, og Garderhusarene - hvordan i alverden
>> skulle dette kunne gøres billigere under i en republik ?
>>
>> Den Franske Republikanske Garde er i hver tilfælde ikke billig i
>> drift. Ej heller den tyske Wachbattalion eller den finske
>> Gardebattalion. Omkostningerne til disse er med garanti ikke
>> medregnet i de presidentomkostninger man sammenligner med.
>
> Du kan ikke sammenligne danske og franske forhold.

Men man kan godt sammenligne irske og danske? I det mindste burde Ekstra
Bladet da levere korrekte tal, men de er ca 50% fra f.eks det irske, og
det er det samme med de øvrige præsidentomkostninger der nævnes. Så man
tager revl og krat med i det danske budget, f.eks vedligeholdelse af én
eller anden ruin, men halverer f.eks det irske - og så skriver man en
fængende, langt ude overskrift.

Det er intet andet end en løgnehistorie EB disker op med.

DADK (19-12-2010)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 19-12-10 13:46

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
> i en meddelelse news:hsbPo.5468$2G7.2022@newsfe13.iad...
>> Om jeg nogensinde fatter at nogen kan gå ind for det her cirkus:
>>
>> http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1472930.ece
>>
>> Daisy og hendes familie koster 26 gange så meget som en præsident:
>> REPUBLIK NU, TAK !!!
>
> De tal er nu kraftigt manipulerende.
>
> Størstedelen af de omkostninger der regnes med for Kongehuset er
> omkostningerne til Livgarden, og Garderhusarene - hvordan i alverden skulle
> dette kunne gøres billigere under i en republik ?
>
> Den Franske Republikanske Garde er i hver tilfælde ikke billig i drift. Ej
> heller den tyske Wachbattalion eller den finske Gardebattalion.
> Omkostningerne til disse er med garanti ikke medregnet i de
> presidentomkostninger man sammenligner med.

Ikke blot det, de passer heller ikke. Se f.eks
http://www.budget.gov.ie/Budgets/2009/Documents/BudgetaryTables2009.pdf
og den med den "engelske republikanske forening" eksisterer kun oppe i
hovedet på Ekstra Bladets "journalist"

Synes snart vi burde overveje statsstøtten til den slags foretagener,
altså Ekstra Bladet

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste