Andagt: Hvad der er ugudelighed for Herren~
Fra : Ole Madsen

Dato : 18-12-10 21:32

C. Asschenfeldt-Hansen
Dag for dag
Aargang 2

19. December

Læs Salme 50, 16-23.
Hvad der er Ugudelighed for Herrens Øje.

Ved Ugudelighed forstaar Verden som oftest et Liv i de groveste Synder. Men
hør nu, hvad Herren kalder for Ugudelighed. Først siger han, at det slet
ikke er Tegn paa, at man hØrer Herren til, at man udvortes kan snakke om
"Herrens Skikke", tage Pagten i sin Mund, "bekende Troen" med Munden. Og saa
kommer fire alvorlige Tegn paa Sindet, der er udenfor Gud. Først dette, at
man hader Tugt, hader alt det alvorlige i Ordet, det om Brud med Verden, om
Djævelen, Fortabelsens Mulighed. Dernæst, at man kaster Guds Ord bag sig,
enten ved . slet ikke at ville høre Sandhedens Ord eller ved at høre det
ligegyldigt, uden at ville være Ordets Gører. For det tredie, at man søger
Verdens Venskab, holder Selskab med dem, der lever i Synd. Endelig, at man
ynder ond Sladder om andre, mest at rive ned paa de hellige. - Det er at
være ugudelig efter Herrens Bedømmelse. "Disse Ting har du gjort", hvor
rammer dette Herrens Ord ikke mange ogsaa af dem, der kaldes "kristelige".
Men Dommen kommer en Gang, selv om Herren længe er langmodig. Ogsaa
Gudsbørnene skal prøve sig selv i dette Spejl. Den gamle Ugudelighed vil
igen liste sig ind, saa man ikke taaler Tugt, ikke vil lade sig sige, saa
man hører Ordet vanemæssigt, uden Alvor, saa man atter begynder at glide i
Lag med Verden og fjerner sig fra de helliges Samfundskæde. Agt paa Vejen!
Guds Barn, paa Ydmyghedens, Oprigtighedens Vej. Herren siger: "Den, der
agter paa Vejen, ham vil jeg lade se Guds Frelse."

Ole Madsen

http://www.o-madsen.dk - O Madsen Media: Webdesign, Illustration, kunst
http://www.forlagetbiblos.dk - Forlag
http://www.degamlestier.dk - Andagter
http://www.gudelskerdig.dk - Evangeliet

Fra : tkruse

Dato : 23-12-10 18:29

On 18 Dec., 21:31, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> Guds Barn, paa Ydmyghedens, Oprigtighedens Vej. Herren siger: "Den, der
> agter paa Vejen, ham vil jeg lade se Guds Frelse."

høre Spurven herren til
det at være til er herren
men vi må omvende os til den gode del af det at være til
den side hvor Gud kun er kærlighed
det fuldkomne
og når det fuldkomne kommer
så forstummer alt bøn
men nu er det ikke det fuldkomne
og så er det godt at bede følelsen af det at være med hjertet
og det uden ophør
og på den måde skaber du god ånd i din forsamling
du giver et bidrag af ånd
du er bønnens ånd skaber
og bønnens ånd er nådens ånd

Fra : news.tele.dk

Dato : 24-12-10 06:24

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

og det uden ophør
og på den måde skaber du god ånd i din forsamling

meget poetisk

Ole

Fra : tkruse

Dato : 24-12-10 20:18

On 24 Dec., 06:24, "news.tele.dk" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> [...]
> og det uden ophør
> og på den måde skaber du god ånd i din forsamling

næee det handler om retfærdighed og viden Hr General
virkemidler til fred
en opskrift til æbleskiver er ikke poetisk
en opskrift til at skabe bønnens ånd er ikke poetisk
men ved du ikke hvordan man beder med hjertet
eller hvad det skal gøre godt for
en kondiløber ved hvorfor han løber
han skaber ny energi til at klare strabadserne i det daglige
trummerum
og sådan er det også med bønnens ånd
udsluk ikke ånden

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-12-10 11:49

> [...]

eller hvad det skal gøre godt for
en kondiløber ved hvorfor han løber
han skaber ny energi til at klare strabadserne i det daglige

det eneste jeg mente var, at det var flot skrevet

Ole