MS Windows
briani 27239
Win 7 installationsmedie - hvor findes det~
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 18-12-10 11:36

Hej gruppe,

Jeg har en bærbar med win 7 Home Edition præinstalleret - men
installationen er desværre korrupt, og systemgendannelse på maskinen
virker desværre ikke.

Jeg har jo en gyldig produktnøgle til win 7 - men desværre ikke noget
installationsmedie - alle drivere til maskinen har jeg også. Min plan er
derfor at lave en ren installation af windows på maskinen.

Så hvor får jeg fat i et installation image som jeg kan brænde ud på en
dvd ?
Jeg vil selvfølgelig allerhelst downloade den fra et legalt site, så jeg
ikke behøver at begive mig ud på tvivlsomme sites.

Jeg har også en win 7 ultimate, som jeg har købt til en anden maskine -
men jeg går ud fra at jeg ikke kan bruge den sammen med en product key
fra en home edition

Andreas M. Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-12-10 11:45

Andreas Møller Hansen skrev:

> Jeg har også en win 7 ultimate, som jeg har købt til en anden maskine
> - men jeg går ud fra at jeg ikke kan bruge den sammen med en product
> key fra en home edition

næ men du kan ændre et installationsmedie til en anden version
http://code.kliu.org/misc/win7utils/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 18-12-10 11:50

Den 18/12/10 11.45, Ivan V. Klattrup skrev:

> næ men du kan ændre et installationsmedie til en anden version
> http://code.kliu.org/misc/win7utils/

Mange tak for et hurtigt og interessant svar!
Det vil jeg straks prøve!

Andreas M. Hansen

Fra : Hekatombe

Dato : 19-12-10 16:16

Den 18-12-2010 11:36, Andreas Møller Hansen skrev:
> Jeg har en bærbar med win 7 Home Edition præinstalleret - men
> installationen er desværre korrupt, og systemgendannelse på maskinen
> virker desværre ikke.

Nogle fabrikanter har "installationsmediet", som en skjult partition på
harddisken og så kan man trykker F11 eller noget i den retning, for at
geninstallere. Hvis det er tilfældet så plejer der at stå noget med
Recovery når du tænder for bærbaren (før Windows' load skærm kommer
frem). Du kan jo også prøve at tænde bærbaren og så snart du ser noget
på skærmen så gå F9-F12 igennem.

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 19-12-10 16:26

> [...]
> Recovery når du tænder for bærbaren (før Windows' load skærm kommer
> frem). Du kan jo også prøve at tænde bærbaren og så snart du ser noget

Der er en sådan partition, men jeg kan desværre ikke komme i kontakt med
den.
Jeg har nu fået løst mit problem, idet jeg fandt et site som havde alle
win7 images liggende - så jeg har downloaded det rigtige image, og fået
masknen installeret med en frisk win 7 - og har nu fået en maskine uden
nogen form for branding - g den kører faktisk bedre end dengang den var ny.

Andreas M. Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-12-10 16:40

Andreas Møller Hansen skrev:

>den kører faktisk bedre end dengang den var ny.

Det tror jeg på, for nu er den sluppet for alle de programmer som
producenten af pc'en, havde fået penge for at lægge ind på den - til stor
ærgrelse for de fleste købere

Fra : Hekatombe

Dato : 19-12-10 19:14

Den 19-12-2010 16:26, Andreas Møller Hansen skrev:

> Der er en sådan partition, men jeg kan desværre ikke komme i kontakt med
> den.

Okay, da du sagde systemgendannelse så troede jeg du talte om den der er
indbygget i Windows Vista/7.

Fra : Klaus H

Dato : 19-12-10 20:24

cut
> [...]
> nogen form for branding - g den kører faktisk bedre end dengang den var ny.

Den URL kunne jeg godt bruge.

Klaus H

Fra : Klaus H

Dato : 19-12-10 20:25

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse news:4d0e5bbe$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...

cut
> [...]
> nogen form for branding - g den kører faktisk bedre end dengang den var ny.

Den URL kunne jeg godt bruge. Oså hvis der findes en med Vista.

Klaus H

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 19-12-10 21:29

Den 19/12/10 20.23, Klaus H skrev:

> cut
>>
> cut
>
> Den URL kunne jeg godt bruge.
>
> Klaus H

Store hjælper (google) finder masser af hits.
Jeg har desværre ikke lige den maskine jeg brugte til at finde den jeg
downloadede - så jeg kan ikke lige kigge i historikken.

Men hvis du kigger på flg. side:

http://www.renjusblog.com/2009/09/free-windows7-full-version-download.html

så er der links til alle versioner - selvfølgelig kun engelsksprogede
versioner - sågar direkte fra MS siges der

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus H

Dato : 19-12-10 23:30

cut
> [...]
>
> så er der links til alle versioner - selvfølgelig kun engelsksprogede
> versioner - sågar direkte fra MS siges der

Tak. Jeg prøver.

Klaus H