/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Airport - tidsmaskine - Home Trio
Fra : Palle


Dato : 18-12-10 13:39

Hej med Jer og god jul

Skal lige høre Jer kloge herinde om noget inden jeg kaster mig ud i
tingene.

Jeg har Home Trio (TDC) og er derfor stavnsbundet til at bruge deres
trådløse router som forøvrigt fungerer uden nogen som helst problemer.

Men jeg har en Airport Extreme tilovers som jeg gerne vil bruge til
noget fornuftigt, så jeg overvejer at smide en disk på den og bruge den
som tidsmaskine.

Kan jeg sætte den et vilkårlige sted i huset og så køre time machine på
den selvom jeg bruger en anden router som acces point til nettet?



--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle

 
 
(Thorbjørn Ravn (18-12-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 18-12-10 13:59

Palle <palle@ducktrucks.dk> writes:

> Kan jeg sætte den et vilkårlige sted i huset og så køre time machine på
> den selvom jeg bruger en anden router som acces point til nettet?

Hvis du kan få den til at koble sig på din almindelige router, så ja
(vil jeg tro). Hvis det er som med Time Capsule, skal du fortælle den
at disken også skal deles på WAN-siden ellers kan du ikke se den hvis du
kobler på din Trio router.


--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (18-12-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-12-10 14:05

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101218 <nospam0002+20101218@gmail.com> wrote:

> Palle <palle@ducktrucks.dk> writes:
>
> > Kan jeg sætte den et vilkårlige sted i huset og så køre time machine på
> > den selvom jeg bruger en anden router som acces point til nettet?
>
> Hvis du kan få den til at koble sig på din almindelige router, så ja
> (vil jeg tro). Hvis det er som med Time Capsule, skal du fortælle den
> at disken også skal deles på WAN-siden ellers kan du ikke se den hvis du
> kobler på din Trio router.

man kan nok sætte den til bridge mode og evt. slå det trådløse fra ..

/thomas


Thomas von Hassel (18-12-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-12-10 14:06

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101218 <nospam0002+20101218@gmail.com> wrote:

> Palle <palle@ducktrucks.dk> writes:
>
> > Kan jeg sætte den et vilkårlige sted i huset og så køre time machine på
> > den selvom jeg bruger en anden router som acces point til nettet?
>
> Hvis du kan få den til at koble sig på din almindelige router, så ja
> (vil jeg tro). Hvis det er som med Time Capsule, skal du fortælle den
> at disken også skal deles på WAN-siden ellers kan du ikke se den hvis du
> kobler på din Trio router.

det skal lige siges at jeg har ikke haft gode erfarginer med en Extreme,
en disk og TImeMachine ... den mistede forbindelsen til disken for tit
....

Andreas M. (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Andreas M.


Dato : 19-12-10 12:40

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> det skal lige siges at jeg har ikke haft gode erfarginer med en Extreme,
> en disk og TImeMachine ... den mistede forbindelsen til disken for tit
> ...

Jeg kører på tredje år i sådan et setup, uden problemer af nogen slags.

--
Andreas M.

Thomas von Hassel (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-12-10 19:45

Andreas M. <andreas@ravnmoeller.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > det skal lige siges at jeg har ikke haft gode erfarginer med en Extreme,
> > en disk og TImeMachine ... den mistede forbindelsen til disken for tit
> > ...
>
> Jeg kører på tredje år i sådan et setup, uden problemer af nogen slags.

det er muligt der var min kombination af disk og airport ... men jeg har
hørt andre som også har haft lidt småbøvl .. derfor anbefaler jeg det
ikke til folk normalt ...

/thomas

Palle (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 19-12-10 17:11

In article <1jtp8ha.1h8wdp0bspi7wN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> det skal lige siges at jeg har ikke haft gode erfarginer med en Extreme,
> en disk og TImeMachine ... den mistede forbindelsen til disken for tit

OK. Jeg brugte det på et tidspunkt uden at det voldede mig problemer.

Men tror ikke jeg gider det foreslåede. Det skulle være nemt og
ligetil...

Men tak!


--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle

Ukendt (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-12-10 21:44

Den 18/12/10 14.06, Thomas von Hassel skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen, 20101218<nospam0002+20101218@gmail.com> wrote:
>
>> Palle<palle@ducktrucks.dk> writes:
>>
>>> Kan jeg sætte den et vilkårlige sted i huset og så køre time machine på
>>> den selvom jeg bruger en anden router som acces point til nettet?
>>
>> Hvis du kan få den til at koble sig på din almindelige router, så ja
>> (vil jeg tro). Hvis det er som med Time Capsule, skal du fortælle den
>> at disken også skal deles på WAN-siden ellers kan du ikke se den hvis du
>> kobler på din Trio router.
>
> det skal lige siges at jeg har ikke haft gode erfarginer med en Extreme,
> en disk og TImeMachine ... den mistede forbindelsen til disken for tit
> ...

Hvilke modeller af Airport Extreme kan bruges som TimeMachine?


--
Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.
Det er ikke en fejl - det er en udokumenteret feature!

Thomas von Hassel (19-12-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-12-10 22:00

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> Den 18/12/10 14.06, Thomas von Hassel skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen, 20101218<nospam0002+20101218@gmail.com> wrote:
> >
> >> Palle<palle@ducktrucks.dk> writes:
> >>
> >>> Kan jeg sætte den et vilkårlige sted i huset og så køre time machine på
> >>> den selvom jeg bruger en anden router som acces point til nettet?
> >>
> >> Hvis du kan få den til at koble sig på din almindelige router, så ja
> >> (vil jeg tro). Hvis det er som med Time Capsule, skal du fortælle den
> >> at disken også skal deles på WAN-siden ellers kan du ikke se den hvis du
> >> kobler på din Trio router.
> >
> > det skal lige siges at jeg har ikke haft gode erfarginer med en Extreme,
> > en disk og TImeMachine ... den mistede forbindelsen til disken for tit
> > ...
>
> Hvilke modeller af Airport Extreme kan bruges som TimeMachine?

det kan de alle ... min er en første generations, den uden gigabit
ethernet så det kan være der hunden er begravet ...

/thomas

Henrik Münster (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-12-10 00:05

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
>
> > Hvilke modeller af Airport Extreme kan bruges som TimeMachine?
>
> det kan de alle ... min er en første generations, den uden gigabit
> ethernet så det kan være der hunden er begravet ...

Jamen, det er da ikke officielt understøttet, er det vel? Sidst jeg
hørte, sagde Apple, at de ikke støttede muligheden for at lave Time
Machine-backup til en ekstern harddisk tilsluttet en AirPort Extreme. At
nogen så øjensynligt kan få det til at virke er en anden sag.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Flemming Rubini (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 20-12-10 05:06

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
> >
> > > Hvilke modeller af Airport Extreme kan bruges som TimeMachine?
> >
> > det kan de alle ... min er en første generations, den uden gigabit
> > ethernet så det kan være der hunden er begravet ...
>
> Jamen, det er da ikke officielt understøttet, er det vel? Sidst jeg
> hørte, sagde Apple, at de ikke støttede muligheden for at lave Time
> Machine-backup til en ekstern harddisk tilsluttet en AirPort Extreme. At
> nogen så øjensynligt kan få det til at virke er en anden sag.

Gigabitversionen af Extremen understøtter brug af USB-disk.

<http://support.apple.com/kb/HT2421?viewlocale=en_US>

--
/Flemming

Thomas von Hassel (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-12-10 09:01

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
> > >
> > > > Hvilke modeller af Airport Extreme kan bruges som TimeMachine?
> > >
> > > det kan de alle ... min er en første generations, den uden gigabit
> > > ethernet så det kan være der hunden er begravet ...
> >
> > Jamen, det er da ikke officielt understøttet, er det vel? Sidst jeg
> > hørte, sagde Apple, at de ikke støttede muligheden for at lave Time
> > Machine-backup til en ekstern harddisk tilsluttet en AirPort Extreme. At
> > nogen så øjensynligt kan få det til at virke er en anden sag.
>
> Gigabitversionen af Extremen understøtter brug af USB-disk.
>
> <http://support.apple.com/kb/HT2421?viewlocale=en_US>

Alle de hvide. flade airport extreme understøtter USB diske ... det er
ikke det er der "problemet" .. det er brugen af de diske som TimeMachine
targets ... og i den KB du henviser til så er TimeCapsulen den eneste de
understøttet det på ...

/thomas

Henrik Münster (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-12-10 11:29

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Hvilke modeller af Airport Extreme kan bruges som TimeMachine?
> > > >
> > > > det kan de alle ... min er en første generations, den uden gigabit
> > > > ethernet så det kan være der hunden er begravet ...
> > >
> > > Jamen, det er da ikke officielt understøttet, er det vel? Sidst jeg
> > > hørte, sagde Apple, at de ikke støttede muligheden for at lave Time
> > > Machine-backup til en ekstern harddisk tilsluttet en AirPort Extreme. At
> > > nogen så øjensynligt kan få det til at virke er en anden sag.
> >
> > Gigabitversionen af Extremen understøtter brug af USB-disk.
> >
> > <http://support.apple.com/kb/HT2421?viewlocale=en_US>
>
> Alle de hvide. flade airport extreme understøtter USB diske ... det er
> ikke det er der "problemet" .. det er brugen af de diske som TimeMachine
> targets ... og i den KB du henviser til så er TimeCapsulen den eneste de
> understøttet det på ...

Nu er det jo tidligt mandag morgen, men jeg kunne heller ikke læse
andet, end at Time Capsule er den eneste, der understøtter Time Machine
på eksterne harddiske. Så jeg har altså ret, at det ikke er officielt
understøttet, selv om flere kan få det til at virke?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-12-10 13:00

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> > >
> > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
> > > > >
> > > > > > Hvilke modeller af Airport Extreme kan bruges som TimeMachine?
> > > > >
> > > > > det kan de alle ... min er en første generations, den uden gigabit
> > > > > ethernet så det kan være der hunden er begravet ...
> > > >
> > > > Jamen, det er da ikke officielt understøttet, er det vel? Sidst jeg
> > > > hørte, sagde Apple, at de ikke støttede muligheden for at lave Time
> > > > Machine-backup til en ekstern harddisk tilsluttet en AirPort Extreme. At
> > > > nogen så øjensynligt kan få det til at virke er en anden sag.
> > >
> > > Gigabitversionen af Extremen understøtter brug af USB-disk.
> > >
> > > <http://support.apple.com/kb/HT2421?viewlocale=en_US>
> >
> > Alle de hvide. flade airport extreme understøtter USB diske ... det er
> > ikke det er der "problemet" .. det er brugen af de diske som TimeMachine
> > targets ... og i den KB du henviser til så er TimeCapsulen den eneste de
> > understøttet det på ...
>
> Nu er det jo tidligt mandag morgen, men jeg kunne heller ikke læse
> andet, end at Time Capsule er den eneste, der understøtter Time Machine
> på eksterne harddiske. Så jeg har altså ret, at det ikke er officielt
> understøttet, selv om flere kan få det til at virke?

hvis du snakker med Apple Support så vil du hvis du borer længe nok få
at vide at de godt ved at det virker, men at de ikke vil hjælpe dig med
det .. og det er muligt at det holder op med at virke igen .. med andre
ord, det er ikke noget de vil kæmpe for at holde i live ...

Bedste løsning er derfor: en TimeCapsule eller en mac med fildeling og
en ekstern disk (sidste løsning er hvad jeg bruger i økeblikket)

/thomas

Ukendt (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-10 17:14

Den 20/12/10 13.00, Thomas von Hassel skrev:
> Henrik Münster<henrik@muenster.dk> wrote:
>
>> Thomas von Hassel<thomas@elements.dk> wrote:
>>
>>> Flemming Rubini<012008fr@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Henrik Münster<henrik@muenster.dk> wrote:
>>>>
>>>>> Thomas von Hassel<thomas@elements.dk> wrote:
>>>>>
>>>>>> Anders Sørensen<anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
>>>>>>
>>>>>>> Hvilke modeller af Airport Extreme kan bruges som TimeMachine?
>>>>>>
>>>>>> det kan de alle ... min er en første generations, den uden gigabit
>>>>>> ethernet så det kan være der hunden er begravet ...
>>>>>
>>>>> Jamen, det er da ikke officielt understøttet, er det vel? Sidst jeg
>>>>> hørte, sagde Apple, at de ikke støttede muligheden for at lave Time
>>>>> Machine-backup til en ekstern harddisk tilsluttet en AirPort Extreme. At
>>>>> nogen så øjensynligt kan få det til at virke er en anden sag.
>>>>
>>>> Gigabitversionen af Extremen understøtter brug af USB-disk.
>>>>
>>>> <http://support.apple.com/kb/HT2421?viewlocale=en_US>
>>>
>>> Alle de hvide. flade airport extreme understøtter USB diske ... det er
>>> ikke det er der "problemet" .. det er brugen af de diske som TimeMachine
>>> targets ... og i den KB du henviser til så er TimeCapsulen den eneste de
>>> understøttet det på ...
>>
>> Nu er det jo tidligt mandag morgen, men jeg kunne heller ikke læse
>> andet, end at Time Capsule er den eneste, der understøtter Time Machine
>> på eksterne harddiske. Så jeg har altså ret, at det ikke er officielt
>> understøttet, selv om flere kan få det til at virke?
>
> hvis du snakker med Apple Support så vil du hvis du borer længe nok få
> at vide at de godt ved at det virker, men at de ikke vil hjælpe dig med
> det .. og det er muligt at det holder op med at virke igen .. med andre
> ord, det er ikke noget de vil kæmpe for at holde i live ...
>
> Bedste løsning er derfor: en TimeCapsule eller en mac med fildeling og
> en ekstern disk (sidste løsning er hvad jeg bruger i økeblikket)

Jeg har kørt TimeMachine på min Buffalo NAS, men det er holdt op med at
virke. TimeMachine kan ikke få forbindelse til den, men jeg kan
tilsyneladende godt få forbindelse til de gamle filer på den.
Jeg tror at Time Capsule er den bedste løsning, hvis ikke man gider en
usb-disk.
Er Time Capsule blevet stabile igen efter de mange eksempler på crash?


--
Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.
Det er ikke en fejl - det er en udokumenteret feature!

Flemming Rubini (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 20-12-10 20:28

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> Er Time Capsule blevet stabile igen efter de mange eksempler på crash?

Nej. Men de bliver meget varme hvilket får dem til at dø efter 18
måneder, selvom jeg havde min på grillrist. Der skal gøres særlige
tiltag af slutbrugeren for at få dem til at holde længere. Derfor har
jeg taget gummimåtten af bunden. Og stillet den på højkant, hvorved der
er huller i bund og top. Derved kan varmen stråle ud og væk og strømme
ud i toppen med luftindtaget forneden.

En alternativ strategi er at indstille sig på det. Det vil sige tegne
AppleCare eller lignende.

Jeg gætter desuden på at en gammel extreme med en USB-disk lider under
diskenes energibesparelse, som jeg tror får dem til at parkere uden at
komme ordentlig i gang i forhold til de krav TimeCapsule stiller. Til
støtte herfor taler også, at det er min erfaring med eksterne diske
brugt til iTunes Media, at de ofte hægtes af.

Så vil man bruge TimeMachine på en ekstern disk så køb en TimeCapsule og
sørg for at have en forsikring der hiver den med i dækningen.

--
/Flemming

Henrik Münster (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-12-10 22:04

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
>
> > Er Time Capsule blevet stabile igen efter de mange eksempler på crash?
>
> Nej. Men de bliver meget varme hvilket får dem til at dø efter 18
> måneder, selvom jeg havde min på grillrist.

18 måneder er da meget godt. De fleste ting bliver meget hurtigt stegt
på en grillrist. Det minder mig lidt om den gamle vittighed om familien,
der skulle på skovtur. Da de nåede frem fortalte konen stolt, at hun
havde sørget for at holde snapsen kold. Hun havde stillet den ned i
motorrummet ved siden af køleren.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Flemming Rubini (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 20-12-10 22:06

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
> >
> > > Er Time Capsule blevet stabile igen efter de mange eksempler på crash?
> >
> > Nej. Men de bliver meget varme hvilket får dem til at dø efter 18
> > måneder, selvom jeg havde min på grillrist.
>
> 18 måneder er da meget godt. De fleste ting bliver meget hurtigt stegt
> på en grillrist. Det minder mig lidt om den gamle vittighed om familien,
> der skulle på skovtur. Da de nåede frem fortalte konen stolt, at hun
> havde sørget for at holde snapsen kold. Hun havde stillet den ned i
> motorrummet ved siden af køleren.

LOL

Jeg går også ind for langtidsstegning, så jeg klager ikke.


--
/Flemming

Thomas von Hassel (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-12-10 22:08

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
> > >
> > > > Er Time Capsule blevet stabile igen efter de mange eksempler på crash?
> > >
> > > Nej. Men de bliver meget varme hvilket får dem til at dø efter 18
> > > måneder, selvom jeg havde min på grillrist.
> >
> > 18 måneder er da meget godt. De fleste ting bliver meget hurtigt stegt
> > på en grillrist. Det minder mig lidt om den gamle vittighed om familien,
> > der skulle på skovtur. Da de nåede frem fortalte konen stolt, at hun
> > havde sørget for at holde snapsen kold. Hun havde stillet den ned i
> > motorrummet ved siden af køleren.
>
> LOL
>
> Jeg går også ind for langtidsstegning, så jeg klager ikke.

alt under 5 timer er bare at svitse det ...

/thomas

Flemming Rubini (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 20-12-10 22:24

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Er Time Capsule blevet stabile igen efter de mange eksempler på crash?
> > > >
> > > > Nej. Men de bliver meget varme hvilket får dem til at dø efter 18
> > > > måneder, selvom jeg havde min på grillrist.
> > >
> > > 18 måneder er da meget godt. De fleste ting bliver meget hurtigt stegt
> > > på en grillrist. Det minder mig lidt om den gamle vittighed om familien,
> > > der skulle på skovtur. Da de nåede frem fortalte konen stolt, at hun
> > > havde sørget for at holde snapsen kold. Hun havde stillet den ned i
> > > motorrummet ved siden af køleren.
> >
> > LOL
> >
> > Jeg går også ind for langtidsstegning, så jeg klager ikke.
>
> alt under 5 timer er bare at svitse det ...

LOL

--
/Flemming

Flemming Rubini (21-12-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 21-12-10 08:14

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> > >
> > > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > > >
> > > > > Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
> > > > >
> > > > > > Er Time Capsule blevet stabile igen efter de mange eksempler på
> > > > > crash?
> > > > >
> > > > > Nej. Men de bliver meget varme hvilket får dem til at dø efter 18
> > > > > måneder, selvom jeg havde min på grillrist.
> > > >
> > > > 18 måneder er da meget godt. De fleste ting bliver meget hurtigt
> > > > stegt på en grillrist. Det minder mig lidt om den gamle vittighed om
> > > > familien, der skulle på skovtur. Da de nåede frem fortalte konen
> > > > stolt, at hun havde sørget for at holde snapsen kold. Hun havde
> > > > stillet den ned i motorrummet ved siden af køleren.
> > >
> > > LOL
> > >
> > > Jeg går også ind for langtidsstegning, så jeg klager ikke.
> >
> > alt under 5 timer er bare at svitse det ...
>
> LOL

Nu ser du ikke så meget fjernsyn, så du har måske gået glip af Prices
gourmetkartofler. Her er det omvendt. Krydret vand dvs. en buket et
eller andet du har, rigeligt salt, lad kartoflerne koge 5 min, kun fem
minutter, og lad dem så stå i vandet i 20 var det vist. Dejlig dejlig
kartoffel.

-- /Flemming

Thomas von Hassel (21-12-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-12-10 10:23

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > > > >
> > > > > > Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:
> > > > > >
> > > > > > > Er Time Capsule blevet stabile igen efter de mange eksempler på
> > > > > > crash?
> > > > > >
> > > > > > Nej. Men de bliver meget varme hvilket får dem til at dø efter 18
> > > > > > måneder, selvom jeg havde min på grillrist.
> > > > >
> > > > > 18 måneder er da meget godt. De fleste ting bliver meget hurtigt
> > > > > stegt på en grillrist. Det minder mig lidt om den gamle vittighed om
> > > > > familien, der skulle på skovtur. Da de nåede frem fortalte konen
> > > > > stolt, at hun havde sørget for at holde snapsen kold. Hun havde
> > > > > stillet den ned i motorrummet ved siden af køleren.
> > > >
> > > > LOL
> > > >
> > > > Jeg går også ind for langtidsstegning, så jeg klager ikke.
> > >
> > > alt under 5 timer er bare at svitse det ...
> >
> > LOL
>
> Nu ser du ikke så meget fjernsyn, så du har måske gået glip af Prices
> gourmetkartofler. Her er det omvendt. Krydret vand dvs. en buket et
> eller andet du har, rigeligt salt, lad kartoflerne koge 5 min, kun fem
> minutter, og lad dem så stå i vandet i 20 var det vist. Dejlig dejlig
> kartoffel.

uh, dem har jeg faktisk godt set .. bare ikke prøvet endnu. Og jeg ser
ikke _live_ fjernsyn, men derimod alt hvad EyeTV finder til mig via
smart playlists og andre søgninger.

/thomas

Robert Piil (21-12-2010)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 21-12-10 13:34

Den 21-12-2010 08:13, Flemming Rubini skrev:

> Nu ser du ikke så meget fjernsyn, så du har måske gået glip af Prices
> gourmetkartofler. Her er det omvendt. Krydret vand dvs. en buket et
> eller andet du har, rigeligt salt, lad kartoflerne koge 5 min, kun fem
> minutter, og lad dem så stå i vandet i 20 var det vist. Dejlig dejlig
> kartoffel.

Lige det har nu heller ikke været nogen større åbenbaring for mig -
sådan har jeg gjort i mange år, og ja, det er meget bedre. Når
kartoflerne er nye, så lidt kortere og når de er ældre lidt længere
hviletid bagefter.

Til gengæld har jeg prøvet at lave et par af deres retter, og det er
ikke bare spændende at lave, det smager også fremragende. Jeg kan
specielt anbefale deres coq au vin, hvor jeg har sovseresterne liggende
i fryseren endnu - det smager himmelsk, og kunne sådan set godt spises
uden tilbehør....

--
Robert Piil


Flemming Rubini (21-12-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 21-12-10 20:11

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Den 21-12-2010 08:13, Flemming Rubini skrev:
>
> > Nu ser du ikke så meget fjernsyn, så du har måske gået glip af Prices
> > gourmetkartofler. Her er det omvendt. Krydret vand dvs. en buket et
> > eller andet du har, rigeligt salt, lad kartoflerne koge 5 min, kun fem
> > minutter, og lad dem så stå i vandet i 20 var det vist. Dejlig dejlig
> > kartoffel.
>
> Lige det har nu heller ikke været nogen større åbenbaring for mig -
> sådan har jeg gjort i mange år, og ja, det er meget bedre. Når
> kartoflerne er nye, så lidt kortere og når de er ældre lidt længere
> hviletid bagefter.
>
> Til gengæld har jeg prøvet at lave et par af deres retter, og det er
> ikke bare spændende at lave, det smager også fremragende. Jeg kan
> specielt anbefale deres coq au vin, hvor jeg har sovseresterne liggende
> i fryseren endnu - det smager himmelsk, og kunne sådan set godt spises
> uden tilbehør....

Det må jeg smage.

Link til DR med søgning på Coq au Vin:

(http://kortlink.dk/8heu)

--
/Flemming

Robert Piil (21-12-2010)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 21-12-10 22:53

On 2010-12-21 20:11:10 +0100, Flemming Rubini said:

> Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:
>
>> Den 21-12-2010 08:13, Flemming Rubini skrev:
>>
>>> Nu ser du ikke så meget fjernsyn, så du har måske gået glip af Prices
>>> gourmetkartofler. Her er det omvendt. Krydret vand dvs. en buket et
>>> eller andet du har, rigeligt salt, lad kartoflerne koge 5 min, kun fem
>>> minutter, og lad dem så stå i vandet i 20 var det vist. Dejlig dejlig
>>> kartoffel.
>>
>> Lige det har nu heller ikke været nogen større åbenbaring for mig -
>> sådan har jeg gjort i mange år, og ja, det er meget bedre. Når
>> kartoflerne er nye, så lidt kortere og når de er ældre lidt længere
>> hviletid bagefter.
>>
>> Til gengæld har jeg prøvet at lave et par af deres retter, og det er
>> ikke bare spændende at lave, det smager også fremragende. Jeg kan
>> specielt anbefale deres coq au vin, hvor jeg har sovseresterne liggende
>> i fryseren endnu - det smager himmelsk, og kunne sådan set godt spises
>> uden tilbehør....
>
> Det må jeg smage.
>
> Link til DR med søgning på Coq au Vin:
>
> (http://kortlink.dk/8heu)

Ja, der ligger også podcasts til den på DR/iTunes. Der er små forskelle
på hvordan de laver det i udsendelsen, og på den skrevne opskrift på
hjemmesiden (og i deres bog).


PS! Nu med MAc og et stort smil om munden.
--
Robert Piil
http://piil.org


Thomas von Hassel (21-12-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-12-10 23:18

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> On 2010-12-21 20:11:10 +0100, Flemming Rubini said:
>
> > Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:
> >
> >> Den 21-12-2010 08:13, Flemming Rubini skrev:
> >>
> >>> Nu ser du ikke så meget fjernsyn, så du har måske gået glip af Prices
> >>> gourmetkartofler. Her er det omvendt. Krydret vand dvs. en buket et
> >>> eller andet du har, rigeligt salt, lad kartoflerne koge 5 min, kun fem
> >>> minutter, og lad dem så stå i vandet i 20 var det vist. Dejlig dejlig
> >>> kartoffel.
> >>
> >> Lige det har nu heller ikke været nogen større åbenbaring for mig -
> >> sådan har jeg gjort i mange år, og ja, det er meget bedre. Når
> >> kartoflerne er nye, så lidt kortere og når de er ældre lidt længere
> >> hviletid bagefter.
> >>
> >> Til gengæld har jeg prøvet at lave et par af deres retter, og det er
> >> ikke bare spændende at lave, det smager også fremragende. Jeg kan
> >> specielt anbefale deres coq au vin, hvor jeg har sovseresterne liggende
> >> i fryseren endnu - det smager himmelsk, og kunne sådan set godt spises
> >> uden tilbehør....
> >
> > Det må jeg smage.
> >
> > Link til DR med søgning på Coq au Vin:
> >
> > (http://kortlink.dk/8heu)
>
> Ja, der ligger også podcasts til den på DR/iTunes. Der er små forskelle
> på hvordan de laver det i udsendelsen, og på den skrevne opskrift på
> hjemmesiden (og i deres bog).
>

Og en tanget mere ... DR's podcast generelt er af en ret lousy kvalitet
.... jeg tager dem fra EyeTV istedet ...

/thomas

Flemming Rubini (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 20-12-10 20:28

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> Er Time Capsule blevet stabile igen efter de mange eksempler på crash?

Nej, se mit andet indlæg om dette i tråden.

--
/Flemming

(Thorbjørn Ravn (20-12-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 20-12-10 10:21

Palle <palle@ducktrucks.dk> writes:

> Men tror ikke jeg gider det foreslåede. Det skulle være nemt og
> ligetil...

Nemt og ligetil? Så til mulvarpen og køb en Time Capsule.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Palle (21-12-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 21-12-10 20:04

In article <m21v5c94wi.fsf@gmail.com>,
nospam0002+20101219@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20101219)
wrote:

> > Men tror ikke jeg gider det foreslåede. Det skulle være nemt og
> > ligetil...
>
> Nemt og ligetil? Så til mulvarpen og køb en Time Capsule.

Njaee.... Jeg er i et dilemma. Kunne godt tænke mig noget NAS. Men kunne
også tænke mig at gemme i skyen. Kunne også tænke mig nogle gadgets...

Måske det hele?? En Time Capsule på en NAS som synkroniserer med skyen?




--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle

Thomas von Hassel (21-12-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-12-10 20:10

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> In article <m21v5c94wi.fsf@gmail.com>,
> nospam0002+20101219@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20101219)
> wrote:
>
> > > Men tror ikke jeg gider det foreslåede. Det skulle vÜre nemt og
> > > ligetil...
> >
> > Nemt og ligetil? Så til mulvarpen og køb en Time Capsule.
>
> Njaee.... Jeg er i et dilemma. Kunne godt tÃœnke mig noget NAS. Men kunne
> også tÜnke mig at gemme i skyen. Kunne også tÜnke mig nogle gadgets...
>
> Måske det hele?? En Time Capsule på en NAS som synkroniserer med skyen?
>

hvor meget data har du forestillet dig skulle lige i "skyen"




/thomas






* hvor jeg dog hader begrebet "CLOUD" ...

(Thorbjørn Ravn (22-01-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 22-01-11 12:34

Palle <palle@ducktrucks.dk> writes:

> In article <m21v5c94wi.fsf@gmail.com>,
> nospam0002+20101219@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20101219)
> wrote:
>
>> > Men tror ikke jeg gider det foreslåede. Det skulle være nemt og
>> > ligetil...
>>
>> Nemt og ligetil? Så til mulvarpen og køb en Time Capsule.
>
> Njaee.... Jeg er i et dilemma. Kunne godt tænke mig noget NAS. Men kunne
> også tænke mig at gemme i skyen. Kunne også tænke mig nogle gadgets...

Der er vel ikke noget der udelukker at du kan få begge dele.

Efter lidt eksperimenter er jeg nået frem til at hvis en dims (som fx
dit fjernsyn) understøtter DLNA er det en god ting at have en DNLA-NAS,
og det kan Apple-produkter ikke. Man må formode at det er fordi de
foretrækker iTunes til det hele.

Visse NAS'er kan så lege Time Machine-disk, og så er du hjemme. Der
hvor lakmusprøven er, i Apple regi, er om du kan bruge den når du
reinstallerer OS X eller kun i det daglige. Det har jeg så ikke
aftestet endnu.

>
> Måske det hele?? En Time Capsule på en NAS som synkroniserer med skyen?

Masser af muligheder, når du nu har mulvarpen fremme alligevel :)


--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408195
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste