MS Windows
briani 27239
Installeret Windows og slettet data
Fra : JSH [9800]

Dato : 17-12-10 21:49

?Hej
Jeg er ved at forberede mig lidt.

En kollega har lige ringet at hans pc ikke ville gøre andet end at køre i
ring. Han ville så komme cd-en i og lave en reparation af Windows Vista.

Ved en fejl blev der installeret en ny Windows - han mener at harddisken
ikke blev formateret.

Hvilket program - gratis - skal vi bruge for at prøve at finde hans
dokumenter frem igen?

Han har gemt billeder på en ekstern harddisk.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-12-10 21:51

JSH [9800] skrev:

> Hvilket program - gratis - skal vi bruge for at prøve at finde hans
> dokumenter frem igen?

En Ubuntu cd er hvad jeg bruger til den slags

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 17-12-10 22:57

JSH [9800] wrote:
> Ved en fejl blev der installeret en ny Windows - han mener at
> harddisken ikke blev formateret.
>
> Hvilket program - gratis - skal vi bruge for at prøve at finde hans
> dokumenter frem igen?

Hvis disken ikke blev formatteret, så ligger hans dokuenter der stadig.
En nyinstallation af Windows uden formattering sletter ikke
gamle dokumenter. De vil stadig ligge på disken og kan findes med
stifinder i den nyinstallerede Windows.
Ved nyinstallation af Windows oprettes der nye brugerkonti med
tilhørende dokumentmapper, men de gamle mapper vil stadig ligge
der blot uden tilknytning til nogen bruger.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-12-10 00:15

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ring. Han ville så komme cd-en i og lave en reparation af Windows Vista.
>
> Ved en fejl blev der installeret en ny Windows - han mener at harddisken

Så har han formentlig en windowsold mappe liggende. I den ligger hans
dokumenter fra den tidligere installation så.

Kurt

Fra : Mcwm

Dato : 18-12-10 17:11

Den 17-12-2010 21:48, JSH [9800] skrev: