MS Windows
briani 27239
XP vil ikke starte korrekt.
Fra : Thomas

Dato : 17-12-10 09:47

Hej.

Jeg har fået et problem med opstarten af min XP(SP3 alle opdateringer) på
min bærbare IBM model R50.

Under opstart kommer først Windows XP logoet, derefter et par sekunders helt
mørk skærm, og så stopper maskinen med en blå skærm med teksten:
___

STOP: c0000218 (Registreringsdatabasefilfejl)
Regisreringsdatabasefilen kan ikke indlæse hivert-filen
\systemroot\system32\config\SOFTWARE
eller dets log eller kopi.
Filen er beskadiget, ikke til sted, eller der kan ikke skrives til den.

Starter lagring af den fysiske hukommelse
___

Derefter genstarter systemet.

Så nu er gode dyr rådne.
Jeg har googlet og forsøgt at læse en del om denne hivert fil, men syntes
ikke at være kommet problemet nærmere.

Jeg kan uden problemer starte i fejlsikret tilstand, og kan derefter
gendanne til et tidligere gendannelsespunkt, og så kommer maskinen rent
faktisk til sig selv med korrekt opstart, men første gang jeg har haft
lukket maskinen helt ned, så starter problemet forfra.

Jeg har forsøgt med kontrol af harddisken (Windows egen chkdisk), og efter
kontrollen fornemmer jeg ikke at der skulle være nogle problemer.
Den kører pænt de 5 punkter igennem og fluebenene er sat til automatisk at
reparere fejl.

Jeg har dog stadig en fornemmelse af at det er min harddisk der måske er ved
at være færdig, men håber nogen kan støtte denne formodning, eller måske på
anden måde hjælpe mig til at løse problemet.

Alle kommentarer er velkomne.

Thomas.

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-12-10 10:35

Den 17-12-2010 09:46, Thomas skrev:
> [...]
> efter kontrollen fornemmer jeg ikke at der skulle være nogle problemer.
> Den kører pænt de 5 punkter igennem og fluebenene er sat til automatisk

Nu kommer der sikkert en snes billige kommentarer, men i din situation
koster det ikke mange hormoner at starte op i fejlsikret tilstand, og
derefter
1. Køre diskoprydning.
2. lave en storoprydning af .tmp og .log filer
3. køre en defragmentering.

uden at kunne give en teknisk forklaring, har den lille og langvarige
process reddet min r.. adskillige gange med maskiner i samme situation!
//finn

Fra : Bent E.

Dato : 17-12-10 11:12

Thomas wrote:
> [...]
> ved at være færdig, men håber nogen kan støtte denne formodning, eller
> måske på anden måde hjælpe mig til at løse problemet.

Er blevet fortalt ved et lign. problem jeg havde, at STOP (med stort) som
regel
betyder hardw. fejl. Det stemmer godt nok ikke så godt med den fejl
meddelelse
du får, men alligevel!
Og når der så *er* hardw. fejl, så er det mest sandsynligt at det er en
ramblok der
er stået af.
Nævnte procedure løste mit problem, jeg husker ikke præcis fejlkoden, men
den
indledtes i hvert fald med en masse nuller.

Bent E.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-12-10 11:19

Se denne KB artikel.
http://support.microsoft.com/kb/307545/da

En fuld backup inden du begynder anbefales.
Har du en preinstalleret OEM version anbefales det at du bruger
producentens gendannelsesprocedure.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-12-10 11:22

"Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har dog stadig en fornemmelse af at det er min harddisk der måske
> er ved at være færdig, men håber nogen kan støtte denne formodning,
> eller måske på anden måde hjælpe mig til at løse problemet.

Din registrerings database er blevet korrupt

Mulig løsning http://support.microsoft.com/kb/307545/en-us

Men hvis du er sikker på at harddisken er ved at dø, så tjek også lige
denne med harddisk producentens tool.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter

Dato : 17-12-10 12:36

"Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Under opstart kommer først Windows XP logoet, derefter et par sekunders
> helt mørk skærm, og så stopper maskinen med en blå skærm med teksten:

Jeg ville smide XP skiven i computeren og lade den boote op på den. Husk
sata drivere, hvis den har en sata-harddisk som c-drev.
Ved første skærmbillede vælg R for reparation.

Kør en bootfix efterfulgt af en chkdsk /r

Der er mit våben, som hjælper 9 gange ud af 10 på computere der ikke vil
starte op.

PeterB

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-12-10 14:37

Du burde læse de øvrige svar inden du kommer med et sådant råd.
Problemet er velkendt og der er to svar med links der beskriver det.

Det skal ikke betyde at du skal afholde dig fra at svare hvis du tror
du har en løsning (næste gang rammer du måske rigtigt) men læs lige
hvad andre skriver først.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-10 21:36

Jens Peter Karlsen wrote:
> Du burde læse de øvrige svar inden du kommer med et sådant råd.
> Problemet er velkendt og der er to svar med links der beskriver det.

KLÅGEÅGE.....du er sgu en nar

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-12-10 21:54

Just skrev:

> KLÅGEÅGE.....du er sgu en nar

Og du er just Just - måske det kan justeres væk

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 18-12-10 09:55

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Og du er just Just - måske det kan justeres væk

Næppe, det er helt sikkert for mange defekte sektorer.

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 18-12-10 09:54

<Just> wrote in message
> KLÅGEÅGE.....du er sgu en nar

Klåge? du bør ikke bruge grupperne her som notesblok om dig selv.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Henning

Dato : 17-12-10 14:54

>Jeg har dog stadig en fornemmelse af at det er min harddisk der måske er ved
>at være færdig, men håber nogen kan støtte denne formodning, eller måske på
>anden måde hjælpe mig til at løse problemet.

Har du kørt en test på disken - find den på IBM's supportside.

Fra : Thomas

Dato : 17-12-10 22:02

Alle kommentarer er velkomne.
Thomas.
____

Hej igen.

Tak for de mange gode forslag til at komme videre.
Jeg vil forsøge at kikke dem igennem, og håber det kan give mig en løsning
på problemet.

Thomas.