Sig mig lige.....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-10 03:32

...Er QuickTime blevet kuleskør? - Jeg har streamet en MPG fil og ville
afspille den i nyeste QT Video Player, men der dukkede omgående en
dialog op, der kort og godt sagde, - "Denne fil er ikke et filmformat"
og kun mulighed for 'OK'. - Filmens ikon er ellers et stort og flot QT
symbol.

Trak den så til VLC, og filmen startede som lyn og torden og afspillede
både jævn og med særdeles flot billede i h.264 format. - Jeg har endda
nyeste h.264 codec installeret - også til QT...

- Jeg har godt bemærket i et par af de engelske comp.sys grupper, at der
har været lidt problemer med nyeste opd. af QT, men det gik mest på, at
den slet ikke ville starte op eller pludselig quittede, hvis den var
startet...

Det er første gang, jeg har oplevet det, og jeg har ellers brugt QT
siden version 1.0a fra 1991/92..-)

Nå, men nu er det sovetid - for engangs skyld. - Jeg gider ikke bøvle
mere med det nu...

mvh. Erik richard

Fra : Lyrik

Dato : 17-12-10 21:19

On 18 Dec., 03:31, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:
> [...]
> siden version 1.0a fra 1991/92..-)
>
> Nå, men nu er det sovetid - for engangs skyld. - Jeg gider ikke bøvle
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det du beskriver har jeg oplevet masser af gange. mts og m2ts-filer
beskriver den som ikke videofiler. Godt man ikke er forlovet med den.
VLC er referanceafspilleren. Lad den åbne det hele.
Quicktime kan lave nogle smarte fif som videoklipning og
screenrecording. Den gamle Quicktime7 kan man klippe en hel video
sammen i.
God jul Erik.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-10 09:00

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> både jævn og med særdeles flot billede i h.264 format. - Jeg har endda
> nyeste h.264 codec installeret - også til QT...

Streamet hvorfra ? ... MPEG kommer i et par forskellige dialekter, nogle
kan quicktime æde, andre kan den ikke.

QuickTime er fint til det meste og VLC er fint til alt det der falder
lidt udenfor... sådan har det altid været ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-10 13:28

Thomas von Hassel wrote:

> Streamet hvorfra ? ... MPEG kommer i et par forskellige dialekter, nogle
> kan quicktime æde, andre kan den ikke.

BBC i England...

> QuickTime er fint til det meste og VLC er fint til alt det der falder
> lidt udenfor... sådan har det altid været ..

Njae... VLC var nu ikke noget særlig før ver. 0.7.1a. - Før det var det
MPlayer, der skulel til for at åbne de ukorrente videoformater. (MPlayer
er derimod en elendig musikafspiller). Men at QT ikke kan åbne en ganske
almindelig h.264 fil, /det/ undrer mig.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-10 13:41

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> BBC i England...

Detaljer Erik, hvordan har du gemt den ? ...

> [...]
> MPlayer, der skulel til for at åbne de ukorrente videoformater. (MPlayer
> er derimod en elendig musikafspiller). Men at QT ikke kan åbne en ganske

Nu er det jo tydeligt ikke en alm. mpeg4/h.264 fil .. det er nok en
Transport Stream og ikke Program Stream eller et eller andet eksotisk
som quicktime ikke kan lide ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-10 14:14

Thomas von Hassel wrote:

> Detaljer Erik, hvordan har du gemt den ? ...

Ganske almindelig... Højreklik i SeaMonkey + Save source as.

> Nu er det jo tydeligt ikke en alm. mpeg4/h.264 fil .. det er nok en
> Transport Stream og ikke Program Stream eller et eller andet eksotisk
> som quicktime ikke kan lide ..

QT kan åpbenlyst ikke lide den, men 'Vis info' på filen siger 'QuickTime
MPEG-film' format. VLC info siger 'MPEG4/h.264 file format'.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-10 14:31

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Ganske almindelig... Højreklik i SeaMonkey + Save source as.

det vil nemmere hvis du gav et link til hvor du har hentet den ?

/thoma

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-10 14:56

Thomas von Hassel wrote:

> det vil nemmere hvis du gav et link til hvor du har hentet den ?

Beklager, men det er et link, jeg ikke /må/ videregive.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-10 16:04

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Beklager, men det er et link, jeg ikke /må/ videregive.

HAHAHAHAHAHA .... i knew it.

/thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 19-12-10 02:40

On 18 Dec., 16:03, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> HAHAHAHAHAHA .... i knew it.

Ventede også noget der lignede

// Kim

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-12-10 13:04

Kim Jørgensen wrote:

> Ventede også noget der lignede

Meget muligt, /I/ ventede noget i den retning, men jeg hører stadig til
dem, der overholder en indgået aftale - åbenbart modsat visse andre!

mvh. Erik Richard

Fra : Jonas Jalling

Dato : 19-12-10 13:21

Den 19/12/2010 13:04, Erik Richard Sørensen skrev:

> Meget muligt, /I/ ventede noget i den retning, men jeg hører stadig til
> dem, der overholder en indgået aftale - åbenbart modsat visse andre!

Det er skam også fint nok! Problemet er bare at hver gang der kræves
dokumentation fra din side, er det enten noget du ikke må udtale dig
om, noget du har liggende på loftet/i kælderen eller noget helt 3.

Det er mere reglen end undtagelsen at tråden stopper når der kræves
dokumentation af dig - både i danske og engelske grupper.

Igen i dette tilfælde, vil folk jo netop hjælpe dig med at få det til at
fungere, men det kræver at du er mere specifik og ikke blot skriver at
du har en MPG fil du ikke kan afspille. At det er en MPG fil siger jo
intet om hvad filen rent faktisk indeholder, da det blot er en
container.

Mvh. Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-10 22:41

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Meget muligt, /I/ ventede noget i den retning, men jeg hører stadig til
> dem, der overholder en indgået aftale - åbenbart modsat visse andre!

men det er jo den samme historier hver gang ... enten så er det noget du
har hørt fra en anonym ven ... noget du har hørt på din dampradio ..
eller også er det noget meget meget hemmeligt, som kun du ved noget om
... der kommer aldrig links, dokumentation, fakta ... kun vage gæt og
varm luft fra din side ....

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-12-10 08:03

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Meget muligt, /I/ ventede noget i den retning, men jeg hører stadig til
> dem, der overholder en indgået aftale - åbenbart modsat visse andre!

Du skriver tit på den måde, så du må jo kunne tåle at blive mindet om
det efterhånden. Personligt har jeg altid et link i tankerne, da det
efter min mening er minimumskravet i en nyhedsgruppe som diskuterer
tekniske ting.
De fleste diskussioner medfører at man laver en 'prøveopstilling' ved at
opstætte de samme betingelser, og måske skal man lige at læse op på
tingene for et specifikt produkt.
Tit vil man være i tvivl om hvilket produkt eller teknologi man
specifikt taler om, hvis der ikke er en henvisning til det.
Giver man ikke en henvisning, så burde man egentlig ikke have svar, da
man ikke har bidraget med hvad man minimum kunne gøre for at bidrage til
svaret.

--
/Flemming

Fra : Morten Lind

Dato : 26-12-10 09:46

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Giver man ikke en henvisning, så burde man egentlig ikke have svar, da
> man ikke har bidraget med hvad man minimum kunne gøre for at bidrage til
> svaret.

Nåeh, det véd jeg da ikke - jeg spørger da som oftest her i gruppen,
/inden/ jeg selv prøver at finde et eventuelt svar.

Jeg gør det for hyggens skyld

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-12-10 10:20

> Nåeh, det véd jeg da ikke - jeg spørger da som oftest her i gruppen,
> /inden/ jeg selv prøver at finde et eventuelt svar.
>
> Jeg gør det for hyggens skyld

Er det ikke mest links til Monty Pythons, og Alløj på Badehotellet der
er brug for i dit tilfælde

--
Flemming

Fra : Morten Lind

Dato : 26-12-10 21:52

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er det ikke mest links til Monty Pythons, og Alløj på Badehotellet der
> er brug for i dit tilfælde

Er du julefræk )))

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-12-10 07:55

> Er du julefræk )))

Ja, kunne du mærke snebolden lige på næsen :----)

Jeg er faktisk begyndt at spørge lidt tidligt når jeg er presset
tidsmæssigt, og alligevel må have lyst dette eller hint her og nu.
Og det virker jo helt utroligt fantastisk med den hjælp man kan få.

Men ellers ja, vi er da en flok lystfiskere der hellere vil give
hinanden en fiskestang fremfor en fisk.

Men måske skulle vi indføre hvem der skal have en torsk )))))
inspireret af vicestatsministeren (det var sikkert viral markedsføring).

--
Flemming

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-10 14:04

> Ja, kunne du mærke snebolden lige på næsen :----)

Måtte i hvert fald lige finde lommetørklædet frem )))

> Jeg er faktisk begyndt at spørge lidt tidligt når jeg er presset
> tidsmæssigt, og alligevel må have lyst dette eller hint her og nu.
> Og det virker jo helt utroligt fantastisk med den hjælp man kan få.

Yep - og sådan har det faktisk altid været - dejligt, ikke sandt?

> [...]
>
> Men måske skulle vi indføre hvem der skal have en torsk )))))
> inspireret af vicestatsministeren (det var sikkert viral markedsføring).

Støtte herfra!!!! )))

<viral markedsføring>...tsk, noget af et buzzword...tænk, hvis man ikke
havde en computer, internet eller børn, der lærer om den slags i skolen.

Hold da kæft, hvor kunne man føle sig dum, hvis man kun havde den lille
latinprøve og ordbøger fra tredserne at falde tilbage på.

Det er en glimrende vending, der fint dækker ind, jeg troede bare i
første omgang, at det handlede om virus/vira.

Sådan er der så meget ))

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-12-10 13:34

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> videoformater. (MPlayer er derimod en elendig musikafspiller). Men at
> QT ikke kan åbne en ganske almindelig h.264 fil, /det/ undrer mig.

QuickTime kan ikke lide Transport Stream udgaven af MPEG. Dvs alt hvad
der er fjernsynsbitstrømme.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 18-12-10 13:49

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101218 wrote:

> QuickTime kan ikke lide Transport Stream udgaven af MPEG. Dvs alt hvad
> der er fjernsynsbitstrømme.

Muligvis ikke, men så burde den da aktivere 'flipperen', som den jo
ellers gør på andre TV kanaler som fx. DR og TV2.! - Desuden er h.264
vel h.264 uanset, om det kommer fra den ene eller anden TV station...

mvh. Erik richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-10 13:53

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Muligvis ikke, men så burde den da aktivere 'flipperen', som den jo
> ellers gør på andre TV kanaler som fx. DR og TV2.!

flipperen ?

> - Desuden er h.264
> vel h.264 uanset, om det kommer fra den ene eller anden TV station...

det kommer an på hvilken wrapper den ligger i ...

du kan starte her:

<http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_transport_stream>

/thomas

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-10 14:17

Thomas von Hassel wrote:

> flipperen ?

Flip4Mac selvfølgelig...

> det kommer an på hvilken wrapper den ligger i ...
>
> du kan starte her:
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_transport_stream>

ja, ja...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-10 14:19

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Flip4Mac selvfølgelig...

Det er jo kun windows media ..

> ja, ja...

Hvis du ikke _vil_ sætte dig ind i hvordan tingene virker så kan vi jo
ikke gøre så meget mere ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-10 14:52

Thomas von Hassel wrote:

> Det er jo kun windows media ..

Præcis, men det er også det format, fx. DRTV og BBC benytter sig af, og
ved download via browser vil Flip4Mac aktiveres og arkivere en
MPG/MPEG/h.264 fil som .MPG og ikke som .mov eller .avi.

> Hvis du ikke _vil_ sætte dig ind i hvordan tingene virker så kan vi jo
> ikke gøre så meget mere ?

Muligt, men du kender mit - og efterhånden også mange andres - forhold
til wiki-mig-her-og-der-og-alle-vegne

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-10 14:56

> [...]

> ved download via browser vil Flip4Mac aktiveres og arkivere en
> MPG/MPEG/h.264 fil som .MPG og ikke som .mov eller .avi.

kan du ikke linke til det sted på bbc hvor du har hentet ? ... det er
umuligt at diskutere med dig når det altid er så pisse abstrakt ..

> Muligt, men du kender mit - og efterhånden også mange andres - forhold
> til wiki-mig-her-og-der-og-alle-vegne

det er en barnlig holdning .. så glem wikipedia .. prøv at google efter
"mpeg transport stream"

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-12-10 14:41

> [...]
> ellers gør på andre TV kanaler som fx. DR og TV2.! - Desuden er
> h.264 vel h.264 uanset, om det kommer fra den ene eller anden TV

Nej.

Et oplagt emne for dig at sætte dig bedre ind i.

Fra : Jesper

Dato : 21-12-10 07:10

> [...]

> siden version 1.0a fra 1991/92..-)
>
> Nå, men nu er det sovetid - for engangs skyld. - Jeg gider ikke bøvle

Det er muligt at det er en mislabeled fil. QT kan ikke afspille filer
der er mislabeled, f.eks. FLV filer med H.264 indhold, uden du omdøber
dem til .flv først. Mpg er efternavnet på MPEG-1 eller MPEG-2. Ikke
MPEG-4. I hvertfald ikke noget QT vil acceptere.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-12-10 16:10

Jesper wrote:

> [...]
> dem til .flv først. Mpg er efternavnet på MPEG-1 eller MPEG-2. Ikke
> MPEG-4. I hvertfald ikke noget QT vil acceptere.

Tak, det lyder som værende løsningen. - Jeg har nu prøvet at omdøbe en
kopi til forskellige formater. '.flv' er det eneste format, der
genkendes, og Adobe Mediaplayer kan åbne den, men melder, at der er fejl
i arkivet.

- Og så sidder jeg og får en lumsk mistanke om, at den på en eller anden
måde er beskyttet med noget DRM-lignende makværk. - Præcis på samme
måde, som da BBC Radio3 for nogle år siden frigav nogle klassiske
indspilninger til gratis download. - De kunne fx. ikke afspilles i
hverken Cog X, iTunes 6.x og SoundApp, - kun i WMP X og iTunes 8.x på
Windows. - Åbenbart fik de så mange klager, at de ændrede det på de
sidste downloads, så det kunne afspilles på både Mac og alm. PC. - De
første 4 koncerter, jeg hentede, var beskyttet, resten ikke, - så jeg
genhentede de fire første, - denne gang var de ikke beskyttede.

mvh. Erik Richard