iTunes, musik, kunstner og komponist
Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-10 18:54

album. Der vises albummets navn og »kunstnerens«. Er der en metode så
man i stedet får vist komponistens navn, eller skal jeg virkelig sætte
Händel, Bach etc som »kunstnere«, så jeg ikke bagefter kan se hvem der
rent faktisk har spillet musikken?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kent

Dato : 17-12-10 19:58

Den 12/17/2010, skrev Per Rønne:
> [...]
> man i stedet får vist komponistens navn, eller skal jeg virkelig sætte
> Händel, Bach etc som »kunstnere«, så jeg ikke bagefter kan se hvem der

Der er vel både feltet kunstner og albumkunstner. Så du har et felt til
begge ting.

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-10 20:55

Kent <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> Der er vel både feltet kunstner og albumkunstner. Så du har et felt til
> begge ting.

Åh ja. Så sætter jeg komponisten som albumkunstner, da det overruler
kunstner ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-10 20:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Åh ja. Så sætter jeg komponisten som albumkunstner, da det overruler
> kunstner ...

det er ikke det det felt skal bruges til ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-10 09:46

> det er ikke det det felt skal bruges til ..

Måske ikke, men til gengæld får jeg listet komponisten i stedet for
dirigenten ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-10 02:13

> [...]

> man i stedet får vist komponistens navn, eller skal jeg virkelig sætte
> Händel, Bach etc som »kunstnere«, så jeg ikke bagefter kan se hvem der

Der er ikke noget i vejen for du får vist hvad du har brug for i
oversigtsvalg. Men måske er komponistfeltet tomt i 'vis info'.

--
/Flemming

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-10 09:46

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Der er ikke noget i vejen for du får vist hvad du har brug for i
> oversigtsvalg.

Jeg kan ikke se hvordan jeg får visningen Album->Komponist.

> Men måske er komponistfeltet tomt i 'vis info'.

Nej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-10 09:56

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg kan ikke se hvordan jeg får visningen Album->Komponist.

> Nej.

Prøv at gøre således:

Oversigt > Oversigtsvalg > [Vælg Komponist]

Klik-og-træk evt. 'Komponist'-kolonnen hen ved siden af 'Album'-kolonnen
hvis du kan lide det.

Er det ikke det du søger?
--
/Flemming

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-10 10:44

> [...]

> Oversigt > Oversigtsvalg > [Vælg Komponist]
>
> Klik-og-træk evt. 'Komponist'-kolonnen hen ved siden af 'Album'-kolonnen

Oversigtsvalg er hos mig »grået ud« når jeg har valgt Album-visning ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-10 11:34

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Oversigtsvalg er hos mig »grået ud« når jeg har valgt Album-visning ...

Ikke hos mig. (iTunes 10.1.1 (4).

Jeg tror du kunne blve glad for Oversigt > Kolonnebrowser [Vælg først
'Vis kolonnebrowser' herefter vælg 'Komponister']

-- /Flemming

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-10 11:57

> Ikke hos mig. (iTunes 10.1.1 (4).

Jeg kører "blot" med den nyeste ...

> Jeg tror du kunne blve glad for Oversigt > Kolonnebrowser [Vælg først
> 'Vis kolonnebrowser' herefter vælg 'Komponister']

Nu er jeg interesseret i at se dem opført som albums, med komponister
under album-navnet ... og det kan tydeligvis kun lade sig gøre ved at
bruge Albumkunster som komponistnavn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-10 12:52

> [...]

> Nu er jeg interesseret i at se dem opført som albums, med komponister
> under album-navnet ... og det kan tydeligvis kun lade sig gøre ved at

Ja, træls. Jeg hører meget forskelligt musik, og gerne samlinger at
instrumentalister, hvor det ville være rart at kunne ændre på hvad der
vises i coverflow.

--
/Flemming