problemer med at komme på trådløst net
Fra : Steen

Dato : 17-12-10 18:23

Halløjsa
Jeg skiftede for nyligt internetudbyder fra Telmore (hvor jeg fordelte
signalet trådløst via en Airport Express) til Skyline, som er en slags
wimax-trådløst internet.

Siden skiftet har morlille haft svært ved at koble sig på nettet med sin
iPod Touch, og jeg måtte vente længe hver gang jeg forsøgte med min iPhone
og MacBook. Min iPad derimod, springer direkte på nettet med lynets hast,
så snart jeg rører ved den (jeg elsker min nye bedste ven).

Forslag til at gøre konen glad igen?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-12-10 18:27

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> og MacBook. Min iPad derimod, springer direkte på nettet med lynets hast,
> så snart jeg rører ved den (jeg elsker min nye bedste ven).

Har du nogen router imellem dig og Skynet?

--
/Flemming

Fra : Steen

Dato : 17-12-10 20:20

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Har du nogen router imellem dig og Skynet?

Ja. Skyline fungerer på den måde, at jeg har en lille antenne knaldet op på
gavlen af huset. Det er trukket et kabel til et modem/router der trådløst
sender signalet rundt i huset. Denne router er sat op til brugernavn og
adgangskode på forhånd af Skyline, så den skulle bare sættes til.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-10 20:43

> [...]

> sender signalet rundt i huset. Denne router er sat op til brugernavn og
> adgangskode på forhånd af Skyline, så den skulle bare sættes til.

Er det sådan at det tager tid før der sker noget (når du prøver at gå på
en hjemmeside) men når der først er hul igennem så loader siden normalt
? ... eller alting langsomt ?

Fra : Steen

Dato : 18-12-10 11:27

> Er det sådan at det tager tid før der sker noget (når du prøver at gå på
> en hjemmeside) men når der først er hul igennem så loader siden normalt
> ? ... eller alting langsomt ?

Det gør sig gældende på den måde, at det tager en god portion tålmådighed
at oprette forbindelse til nettet - især med iPod Touch og iPhone, men jeg
har også oplevet det med min MacBook, samt tøsens MacBook.
Ofte må man vente 10-30 minutter før der er hul igennem til internettet,
men andre gange er der forbindelse med det samme. Der vises signal nok
(øverst i venstre hjørne). Jeg har ikke kunnet finde nogen fællesnævner for
problemerne, og det rigtigt mærkelige er, at min iPad aldrig har haft dette
problem

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-10 11:40

> [...]

> venstre hjørne). Jeg har ikke kunnet finde nogen fællesnævner for
> problemerne, og det rigtigt mærkelige er, at min iPad aldrig har haft

Det lyder som om at der mangler en switch ... Hvor mange kan være
tilkoblet med kabler til Skylinedimsen? Har du et link til den?

-- /Flemming

Fra : Steen

Dato : 20-12-10 11:09

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det lyder som om at der mangler en switch ... Hvor mange kan være
> tilkoblet med kabler til Skylinedimsen? Har du et link til den?
>
> -- /Flemming

Der er en Alvarion Wireless Networking Gateway
www.skyline.dk/res/pdf/supportGuideAdslVoipinstallationInternetAlvarion.
pdf

Jeg snakkede privat med en telefonsupporter fra Skyline i går.
Ifølge ham er der en grænse på 250 på antal opkoblinger på den, så
problemet skulle ikke være der. Ham nævnte samtidigt, at der var nogle
problemer med den udendørs enhed. Enheden har nogle kendte problemer med
frost, så det ind imellem kan være svært at koble sig på - men man har
ingen tidshorisont på en løsning.

Alligevel synes jeg det lyder underligt, for det er primært fruens iPod
Touch der har svært ved at koble sig på nettet. Har denne iPod en
svagere modtager end fx en iPad?
--
Årets julehit
http://bit.ly/ep2O2z

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-12-10 21:14

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> www.skyline.dk/res/pdf/supportGuideAdslVoipinstallationInternetAlvarion.
> pdf

Den har switch indbygget så det er ikke det.

--
/Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-10 13:19

> [...]

> venstre hjørne). Jeg har ikke kunnet finde nogen fællesnævner for
> problemerne, og det rigtigt mærkelige er, at min iPad aldrig har haft

det lyder som om den dims din udbyder har leveret opfører sig mærkeligt

/thomas