Nu også snart apps til Mac
Fra : Ukendt

Dato : 16-12-10 18:44

http://www.apple.com/dk/mac/app-store/

--
Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.
Det er ikke en fejl - det er en udokumenteret feature!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-10 18:53

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> http://www.apple.com/dk/mac/app-store/

det er jo ikke nyheder :)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-10 20:53

Den 16/12/10 18.53, Thomas von Hassel skrev:

> det er jo ikke nyheder :)

Det er da ikke startet endnu, så helt forældet kan det da ikke være.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 16-12-10 21:44

> det er jo ikke nyheder :)

Det er nyt at der er kommet en startdato.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-10 21:54

> Det er nyt at der er kommet en startdato.

Hvor ser du det på den angivne side?

--
/Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-10 21:57

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Hvor ser du det på den angivne side?

Det gør man ikke, men her er det fra Steves egen pen:

<http://www.apple.com/pr/library/2010/12/16macappstore.html>

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-10 22:21

> Det gør man ikke, men her er det fra Steves egen pen:
>
> <http://www.apple.com/pr/library/2010/12/16macappstore.html>

Tak. Jeg fandt det også her:

<http://ekstrabladet.dk/kup/article1471837.ece>

--
/Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-10 22:35

> Tak. Jeg fandt det også her:
>
> <http://ekstrabladet.dk/kup/article1471837.ece>

kors i skuret ... lad være med at få dine nyheder fra ekstrabladet ...
og jeg kom ved en fejl til at læse nogen af kommentarerene .... ak og ve

/rthomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-12-10 00:47

> kors i skuret ... lad være med at få dine nyheder fra ekstrabladet ...
> og jeg kom ved en fejl til at læse nogen af kommentarerene .... ak og ve

Så Foxnews da ? 0:)

--
/Flemming

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-10 08:20

Jeg plejer altid at anbefale folk at få deres nyheder fra Romanbladet i
stedet; forskellen i troværdighed er vist til at overse ...

> Så Foxnews da ? 0:)

Som vistnok har samme troværdighed - men som ikke rigtigt kan ses i
Danmark.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-10 08:20

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> http://www.apple.com/dk/mac/app-store/

Og tænk, jeg troede ellers at der havde været applikationer, apps, til
Mac siden 1984 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-12-10 15:15

Den 17/12/10 08.19, Per Rønne skrev:

> Og tænk, jeg troede ellers at der havde været applikationer, apps, til
> Mac siden 1984 ...

Du har helt ret, og de kunne købes i en appstore

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-12-10 15:22

Den 16/12/10 18.44, Anders Sørensen skrev:
> http://www.apple.com/dk/mac/app-store/

Og i den forbindelse tænker jeg på hvor disse programmer installeres?
Hvis jeg har forsået det rigtigt så er tanken at man installerer med
"one-click"og jeg formoder så at programmet installeres i "Programmer"
og kan de mon så flyttes bagefter ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-10 15:25

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Og i den forbindelse tænker jeg på hvor disse programmer installeres?
> Hvis jeg har forsået det rigtigt så er tanken at man installerer med
> "one-click"og jeg formoder så at programmet installeres i "Programmer"

ja

> og kan de mon så flyttes bagefter ?

nej, men hvorfor ville du det ?

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-12-10 15:34

Den 17/12/10 15.24, Thomas von Hassel skrev:

> ja

> nej, men hvorfor ville du det ?
>
> /thomas

F.eks så er spil ikke noget jeg regner for noget særlig brugbart,
derfor har jeg alle spil i en mappe som hedder
spil ( /Applications/spil ) på den måde får man jo ikke en gang stort rod.
Det er der vel som sådan ikke noget nyt i eller ? Sådan sorterer vi jo
også dukomenter...

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-10 18:54

> [...]

> derfor har jeg alle spil i en mappe som hedder
> spil ( /Applications/spil ) på den måde får man jo ikke en gang stort rod.

Det er der så andre der klarer ved slet ikke at /have/ nogen spil,
bortset fra det indbyggede skakprogram ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-12-10 19:00

Den 17/12/10 18.53, Per Rønne skrev:

> Det er der så andre der klarer ved slet ikke at /have/ nogen spil,
> bortset fra det indbyggede skakprogram ...

Nu var spil jo bare et eksempel. F.eks. så ligger de tre brogrammer i
iWork jo også i en mappe !

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-10 19:07

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Nu var spil jo bare et eksempel. F.eks. så ligger de tre brogrammer i
> iWork jo også i en mappe !

Lige som mine tilsvarende ligger i mappen »Microsoft Office 2011« ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-10 20:43

> [...]

> spil ( /Applications/spil ) på den måde får man jo ikke en gang stort rod.
> Det er der vel som sådan ikke noget nyt i eller ? Sådan sorterer vi jo

Hvis jeg læser dokumentationen ret, så vil det ikke virke som ønsket
hvis man begynder at flytte rundt på applikationerne ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-10 02:10

> Hvis jeg læser dokumentationen ret, så vil det ikke virke som ønsket
> hvis man begynder at flytte rundt på applikationerne ...

Mon ikke det virker såfremt mapperne er i program-hierakiet? Men det er
gætværk.

--
/Flemming

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-12-10 18:34

> [...]

> spil ( /Applications/spil ) på den måde får man jo ikke en gang stort rod.
> Det er der vel som sådan ikke noget nyt i eller ? Sådan sorterer vi jo

Som jeg altid siger, så skal man slet ikke rode rundt nede i mapperne.
Det er gammeldags. Computeren skal selv holde styr på filerne ligesom i
iTunes og iPhoto. OK, så er det endnu ikke helt indført, så du har ret
i, at dokumenter skal man stadig selv holde styr på.
Når man vil åbne et program, kan man f.eks. bare trykke
æble-mellemrum og så bare skrive det første af navnet i
Spotlight-søgefeltet. De hyppigst brugte programmer kan man have
liggende fast i Dock'en. Der er ingen grund til at rode rundt i mappen
med programmer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 22-12-10 09:38

> [...]
> Spotlight-søgefeltet. De hyppigst brugte programmer kan man have
> liggende fast i Dock'en. Der er ingen grund til at rode rundt i mappen

Ja, her har jeg tildelt disse programmer en shortcut. En
taste-kombination i QuicKeys ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-12-10 19:31

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> writes:

> Du har helt ret, og de kunne købes i en appstore

App LE (light edition) Store?

(men, nej, der har ikke været apps til Mac siden 1984. Det kræver let afinstallation)

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-10 20:55

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101217 <nospam0002+20101217@gmail.com> wrote:

> App LE (light edition) Store?
>
> (men, nej, der har ikke været apps til Mac siden 1984. Det kræver let
> afinstallation)

Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-10 20:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]

hvad er "Mac" så ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-10 09:46

> hvad er "Mac" så ?

Shortcut for Macintosh.

I øvrigt er en »applikation« noget velkendt, og OmniGraffle er altså en
applikation uanset om den kører på en Mac eller en iPad ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-10 09:57

> Shortcut for Macintosh.
>
> I øvrigt er en »applikation« noget velkendt, og OmniGraffle er altså en
> applikation uanset om den kører på en Mac eller en iPad ...

nu bruger vi jo bare de betegnelser som Apple har valgt ... og som alle
andre har "adopteret"

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-10 10:05

> nu bruger vi jo bare de betegnelser som Apple har valgt ... og som alle
> andre har "adopteret"

En Apps er klart et program som Apple formidler igennem sin butik, og
ikke programmer/applications i almindelighed, hos os, men hos
engelsk-talende er det anerledes kan jeg forstå på Per.

--
/Flemming

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-10 10:44

> En Apps er klart et program som Apple formidler igennem sin butik, og
> ikke programmer/applications i almindelighed, hos os, men hos
> engelsk-talende er det anerledes kan jeg forstå på Per.

En app, flere apps ... om jeg må bede.

Og det er da rigtigt at jeg har den 2-årige bifagseksamen i engelsk, ved
siden af min 4-årige hovedfagseksamen i datalogi ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-10 11:37

> [...]

> Og det er da rigtigt at jeg har den 2-årige bifagseksamen i engelsk, ved
> siden af min 4-årige hovedfagseksamen i datalogi ...

LQGSTQRGADE 13, 1
2100 KQBENHAVN Q
DQNMARK

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-10 13:19

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> En app, flere apps ... om jeg må bede.
>
> Og det er da rigtigt at jeg har den 2-årige bifagseksamen i engelsk, ved
> siden af min 4-årige hovedfagseksamen i datalogi ...

we don't care ... det har ingen relevans...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-12-10 21:15

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> [...]

Ikke enig. Der ligger mere i App-begrebet end de programmer vi har set
indtil nu.

Du foreslåes at prøve at sammenligne at afinstallere fx iPhoto fra din
Mac med at afinstallere et program fra din iPhone.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-10 09:46

> [...]

> Du foreslåes at prøve at sammenligne at afinstallere fx iPhoto fra din
> Mac med at afinstallere et program fra din iPhone.

Det vil nu nok fungere ens - i hvert fald når Apples nye mac app shop
åbner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk