Afbryder abonnement...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-12-10 13:17

Det sker jævnligt - ca. hver anden uge, - at iTunes kommer med en
meddelelse om, at "iTunes har standset abonnementet på xxxxxx, da den
ikke er blevet aflyttet...." - eller noget i den retning.

Det er temmelig irriterende hele tiden at skulle 'genabonnere' på en
podcast, der kommer ca. 1 gang mdl. - eller hvis man ikke lige hartid
til at aflytte dem, der kommer 1 gang ugtl... - Det er for hulen da mig,
der bestemmer, hvad jeg vil abonnere på og ikke iTunes.!

Er det muligt at få iTunes til ikke at afbryde abnonnementet? - Der er
ingen steder i indstillingerne, det kan sættes...

mvh. Erik Richard

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-12-10 13:51

Den 16/12/10 13.17, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
>
> Er det muligt at få iTunes til ikke at afbryde abnonnementet? - Der er
> ingen steder i indstillingerne, det kan sættes...

Tror ikke det er iTunes der sætter de regler. Det må være udgiveren af
Podcast'en der har sat det regelsæt.
Jeg har aldrig oplevet nogen meddelelser på de ting jeg har hentet, selv
om de ikke er afspillet.
Har ingen ide om hvor vidt det kan omgås ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-10 13:54

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Tror ikke det er iTunes der sætter de regler. Det må være udgiveren af
> Podcast'en der har sat det regelsæt.

Nej, det er nu iTunes .. men det er en funktion af hhv. frekvens af nye
afsnit, hvor hurtigt du får dem set/hørt og et par andre ting ...

iTunes gør det for at aflaste podcasterne så de ikke poster en masse
båndbredde ud til folk som alligevel ikke hører/ser deres indhold.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-12-10 15:51

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> iTunes gør det for at aflaste podcasterne så de ikke poster en masse
> båndbredde ud til folk som alligevel ikke hører/ser deres indhold.

Det er ihvertfald det (u)logiske i det. - Men det er ret irriterende,
når der fx. kommer et nyt afsnit af en lydbog én gang om ugen eller hver
anden uge. - Jeg hører til dem, der ikke læser et enkelt kapitel, når
den kommer og så vænter "spændt" på næste. - En bog skal nydes i sin
helhed....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-10 16:02

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> anden uge. - Jeg hører til dem, der ikke læser et enkelt kapitel, når
> den kommer og så vænter "spændt" på næste. - En bog skal nydes i sin

det er nok en af den slags problemer jeg vil arkivere under "small
annoyances"

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-10 13:52

> [...]

> Er det muligt at få iTunes til ikke at afbryde abnonnementet? - Der er
> ingen steder i indstillingerne, det kan sættes...

ikke så vidt jeg kan se ... dog tager den hensyn til hvilken frekvens
der kommer nye "afsnit" så den ikke stander abb. på podcasts der kommer
mere sjældendt end andre ...

/thomas