Solaris 2.6 - SunOS5.6 - implementering ~
Fra : Discovery

Dato : 17-12-00 15:22

Hejsa

Vores hjemmeside ligger på en server der køre Unix Solaris 2.6.

Vi vil til at køre Ultimate Bulliting Board fra infopop.com.

Når man uploade filer igennem Ftp(køre SunOs5.6) skal man ændre
på Read/write/execute permission ,efter upload med CHMOD commandoen
men den er ikke implementeret på serveren , det kvinde meneske der stå for
det
har ikke tid/ ved hvordan der gøres ,,

Er der nogle der kan hjælpe ?

JR.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 17-12-00 22:41

Discovery wrote:

> [...]
> på Read/write/execute permission ,efter upload med CHMOD commandoen
> men den er ikke implementeret på serveren , det kvinde meneske der stå for

Telnet til maskinen og brug chmod-kommandoen derfra.

--
Lars Kongshøj

Fra : Discovery

Dato : 18-12-00 16:52

"Lars Kongshøj" <kongshoj@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> Telnet til maskinen og brug chmod-kommandoen derfra.
>
> --
> Lars Kongshøj

Jeg prøvede Telnet i dag men kunne ikke logge på
selv om der var hul igennem

SunOS5
Login: Xxxxxx
pass:

bruger man samme user/pass som til ftp'en ?
når jeg skriver password kommer der ikke noget ,ikke engang **** er det
normalt ?

JR.

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 18-12-00 17:13

On Mon, 18 Dec 2000 16:51:42 +0100, Discovery wrote:

>bruger man samme user/pass som til ftp'en ?

Formodentligt, ja.

>når jeg skriver password kommer der ikke noget ,ikke engang **** er det
>normalt ?

Ja.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-12-00 18:38

Discovery wrote:
> [...]
> Login: Xxxxxx
> pass:
>
> bruger man samme user/pass som til ftp'en ?

Ja, men normalt kommer man ogsså ind. Jeg tror du må have fat i kraven
på din webhotel-udbyder. Hvis I har en eller anden discount-løsning uden
for mange muligheder og uden support, kan det jo være at I bliver nødt
til at overveje at skifte.

--
Lars Kongshøj

Fra : Discovery

Dato : 18-12-00 20:36

> [...]
> på din webhotel-udbyder. Hvis I har en eller anden discount-løsning uden
> for mange muligheder og uden support, kan det jo være at I bliver nødt

Det er en komunal server ,og derfor ikke et "normalt" web hotel.

Hvad med selve implementering af ftp commandoen CHMOD
på SunOS5.6 understøtter det simpelt hen ikke CDMOD eller
skal man have en ny version ?

JR.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-12-00 23:25

Discovery wrote:
> Det er en komunal server ,og derfor ikke et "normalt" web hotel.
>
> Hvad med selve implementering af ftp commandoen CHMOD
> på SunOS5.6 understøtter det simpelt hen ikke CDMOD eller
> skal man have en ny version ?

Det lyder ikke sådan, jf. den tidligere angivne fejlmeddelelse.

Kan I ikke få dem til at give jer telnet-adgang? Det ville vel løse alle
problemer.

--
Lars Kongshøj

Fra : jb@amukbh.dk

Dato : 19-12-00 09:33

Hi

Følgende er de eneste kommandoer der er implementeret i den originale
version. Resten (RFC 959) genkendes, men udføres ikke.
Hvis du vil f.eks. chmod'en eller andet, skal in.ftpd skiftes med en
anden. Der findes et utal af daemons til formålet!

ABOR abort previous command
ACCT specify account (ignored)
ALLO allocate storage (vacuously)
APPE append to a file
CDUP change to parent of current working directory
CWD change working directory
DELE delete a file
HELP give help information
LIST give list files in a directory (ls -lg)
MKD make a directory
MODE specify data transfer
NLST give name list of files in directory (ls)
NOOP do nothing
PASS specify password
PASV prepare for server-to-server transfer
PORT specify data connection port
PWD print the current working directory
QUIT terminate session
RETR retrieve a file
RMD remove a directory
RNFR specify rename-from file name
RNTO specify rename-to file name
STOR store a file
STOU store a file with a unique name
STRU specify data transfer
TYPE specify data transfer
USER specify user name
XCUP change to parent of current working directory
XCWD change working directory
XMKD make a directory
XPWD print the current working directory
XRMD remove a directory

/Jan Birk

Den 17-12-00, 14:21:48, skrev "Discovery" <fake.runner@get2net.dk> til
emnet Solaris 2.6 - SunOS5.6 - implementering af ftp commando CHMOD ?: