MS Windows
briani 27239
PC til TV med VGA
Fra : Martin Ploug

Dato : 15-12-10 21:27

Hej

På mit arbejde har vi forbundet en bærbar PC med et TV via en trådløs
USB til VGA-forbindelse - IOGEAR USB to VGA kit (Europa-udgaven)
http://www.iogear.com/product/GUW2015VKITW6/

Det fungerer nogenlunde, men ikke optimalt. Forbindelsen har det med
pludseligt at blive afbrudt, og i nogle tilfælde kommer billedet på
TV'et ud af sync. i forhold til billedet på PC'en. I andre tilfælde
fryser billedet på TV'et pludseligt.

På grund af disse problemer har vi i stedet prøvet at forbinde TV og PC
med et almindeligt VGA-kabel. Det fungerer også umiddelbart fint, men
med denne løsning har vi ikke mulighed for at komme op i samme høje
opløsning på TV'et som med den trådløse forbindelse. Det ville vi ellers
meget gerne.

Som jeg forstår det må det være softwaren til IOGEAR USB to VGA kit'et
der gør det muligt at komme op i den høje opløsning på TV'et.

Jeg forestiller mig, at man helt fjerner udstyret (og softwaren)
til den trådløse forbindelse og i stedet bare kører med ren VGA-kabel.
Men findes der noget (gratis) software, der ligesom til IOGEAR USB to
VGA kit'et giver mulighed for at komme op i den høje opløsning på TV'et?
Det er det, der er mit egentlige spørgsmål.

Med den trådløse forbindelse mener jeg, at vi kan komme op på skærm-
opløsningen 1280 x 1024, og det er en meget passende opløsning til TV'et.
Men det kan vi altså ikke umiddelbart, når vi bare bruger VGA-kabel.

PC: Lenovo Thinkpad R60
Stryresystem: Windows XP
Skærmdriver: Intel Graphics Media Accelerator Driver for Mobile

Under Grafiske egenskaber:

Farvekvalitet: 32 bit
Skærmopløsning: 1280 x 768
Opdateringshastighed: 60 Hertz