MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
UPS - stor skrift
Fra : Søren-Holbæk

Dato : 15-12-10 18:42

Hej
Jeg må have brugt en tastekombination, som jeg ikke har været opmærksom på,
for lige pludselig er skriften i min mail og i visse dele af web-siderne
blevet vist i en større skrift end normalt.

Hvad kan der være sket, og hvordan kan jeg 'komme tilbage' til normal skrift
igen ?

Mvh søren

Fra : scootergrisen

Dato : 15-12-10 18:46

Hvad program sker det i ?

Fra : Søren-Holbæk

Dato : 15-12-10 19:11

Det er windows xp

mvh søren

Fra : scootergrisen

Dato : 15-12-10 19:18

> Det er windows xp

Ja ok men i hvilket program ?
Internet explorer ?

Hvis det er internet explorer så prøv og kig i menuen Vis > Zoom.
Og vælg 100 %.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-12-10 20:28

Samt teststørrelse "medium".

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Klaus H

Dato : 15-12-10 20:54

"Søren-Holbæk" <sf-holbk@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4d08fdef$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> blevet vist i en større skrift end normalt.
>
> Hvad kan der være sket, og hvordan kan jeg 'komme tilbage' til normal skrift

I Internet Explorer, trykker du Ctrl +, for større skrift og Crtl - for mindre skrift.

Klaus H

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-12-10 21:32

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i meddelelsen
> I Internet Explorer, trykker du Ctrl +, for større skrift og Crtl -
> for mindre skrift.

Eller CTRL + 0 (nul) for vende retur til normal størrelse.

Jan

Fra : Max

Dato : 15-12-10 21:35

Hej Klaus

> I Internet Explorer, trykker du Ctrl +, for større skrift og Crtl -
> for mindre skrift.

Nej, det ændre zoom, og det er ikke det samme.

Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-12-10 21:39

> Nej, det ændre zoom, og det er ikke det samme.

Nej - men ud fra spørgerens forklaring kan det hodt være en mulighed, da
han ikke ved, hvad han har fået trykket på.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-12-10 21:36

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i meddelelsen
> I Internet Explorer, trykker du Ctrl +, for større skrift og Crtl -
> for mindre skrift.

Eller CTRL + scroll-hjulet på musen

Der mange muligheder

Jan

Fra : Kurd

Dato : 16-12-10 01:06

> Eller CTRL + scroll-hjulet på musen
>
> Der mange muligheder
>
> Jan

F1 er sikkert den bedste, men det må ikke være for let. Hellere et halvt
dusin forskellige forklaringer.

Fra : Søren-Holbæk

Dato : 16-12-10 09:46

Hej igen
Der er ikke nogen af forslagene der kan anvendes !

I WINDOWS er der et hav af tastekombinationer (se selv via hjælp og
support), bl.a. til hjælp for handikappede.
For mig er det på websider og i e-mails (Microsoft Outlook Express) at der
er en del af skriften, der bliver alt for stort i forhold til resten !

Hvem kender den tastekombination, jeg er kommet til at anvende, og hvem
kender den tastekombination, som kan få mig 'tilbage på sporet*.

Mvh søren

Fra : scootergrisen

Dato : 16-12-10 10:07

I windows vista :
Kontrolpanel > Udseende og personlige indstillinger > Personlige
indstillinger > Juster skriftstørrelse (DPI)

Som standard er den sat til 96 DPI men hvis du for eksempel har sat den
til 120 DPI så vil alt muligt i windows står med større skrift.

Ellers så prøv og downloade firefox eller en anden browser og besøg de
samme hjemmesider som du har gjort og se om størrelsen er anderledes
deri : http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-12-10 10:17

Søren-Holbæk wrote:

> Hvem kender den tastekombination, jeg er kommet til at anvende, og
> hvem kender den tastekombination, som kan få mig 'tilbage på sporet*.

Du må være lidt mere specifik i din forklaring.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 16-12-10 17:03

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Du må være lidt mere specifik i din forklaring.

Ja.
Jeg skulle have været i Rom; men jeg havnede i Madrid.
Hvor drejede jeg forkert?

Jørgen

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-12-10 17:36

Jørgen Sørensen wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skulle have været i Rom; men jeg havnede i Madrid.
> Hvor drejede jeg forkert?

Til venstre.