iPad-specifikke apps
Fra : Steen

Dato : 15-12-10 20:14

Så fik jeg min iPad. Jeg overførte de apps jeg havde på min iPhone, og alt
fungerer absolut fjong. Selv NewsTap er ideel på en iPad - faktisk er den
federe på en iPad, end den er på en iPhone.
Det er nu ikke alle ting der er skræddersyede til den større skærm på iPad.

Nogen der sidder og gerne vil anbefale apps der er lavet til iPads
skærmstørrelse?

Jeg kan godt lide NewsTap, og som TV-oversigt synes jeg bedst om Canal
Digitals app.

Labert at sidde i lænestolen og læse Information, men hvilke aviser,
tidsskrifter etc. kan man abonnere på i iPad?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-12-10 20:37

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Labert at sidde i lænestolen og læse Information, men hvilke aviser,
> tidsskrifter etc. kan man abonnere på i iPad?

Hvad med PressReader som blev anbefalet her fornylig?

--
/Flemming

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-12-10 12:41

On 2010-12-15 20:14:20 +0100, Steen said:

> Labert at sidde i lænestolen og læse Information, men hvilke aviser,
> tidsskrifter etc. kan man abonnere på i iPad?

Til tidsskrifter er der Zinio reader
http://dk.zinio.com/magazines/
Jeg har kigget på den og registreret programmet for at få nogle
prøvenumre, men slettet det igen. Der var alligevel ikke noget for mig.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-12-10 12:47

On 2010-12-15 20:14:20 +0100, Steen said:

> Nogen der sidder og gerne vil anbefale apps der er lavet til iPads
> skærmstørrelse?
>
> Jeg kan godt lide NewsTap, og som TV-oversigt synes jeg bedst om Canal
> Digitals app.

Jeg bruger også Canal Digitals app.

Så vil jeg anbefale Bluefire Reader - den kan læse e-bøger lånt på
biblioteket. Bøgerne skal først åbnes i Adobe Digital Edition på Mac,
og manuelt flyttes til Blufire Reader i iTunes. Bluefire Reader skal så
registreres med det samme adobe id, som Adobe Digital Edition. Det er
lidt bøvlet, men der er vist ikke andre muligheder for at læse e-bøger
fra biblioteket.

Og IMDB har også en gratis app, som jeg synes er god.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Nina Storm

Dato : 21-03-11 23:08

Jeg har forsøgt at gøre som Kurt nedenfor.

Jeg kan ikke se bogen med Bluefire fra min iPad, med iBook kan jeg se
e-bogen på hylden i iBook library, jeg kan bare ikke åbne den, men får
meldingen: ..."the format is not recognized, or is invalid".

Er der noget at gøre?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 22-03-11 10:04

On 21-03-2011 23:08, Nina Storm wrote:
> [...]
> e-bogen på hylden i iBook library, jeg kan bare ikke åbne den, men får
> meldingen: ..."the format is not recognized, or is invalid".

Du kan prøve denne opskrift:
http://www.e-klumme.dk/2010/12/lan-bibliotekets-ebger-direkte-pa-ipad.html
Den virker fint hos mig.

Jesper \

Fra : Nina Storm

Dato : 22-03-11 20:53

Tak den virker også fint for mig. Det er jo også simplere at gøre det
direkte fra og til ipad'en.

Kurt, din opskrift kunne jeg ikke få til at virke, men måske fordi jeg ikke
kunne finde ud af at downlode til Bluefire i iTunes. Jeg synes ikke der
skete noget når jeg prøvede at flytte filen manuelt.

Tak for hjælpen

--
Nina Storm

Fra : Kurt Brixen

Dato : 22-03-11 10:10

On 2011-03-21 23:08:00 +0100, Nina Storm said:

> [...]
> e-bogen på hylden i iBook library, jeg kan bare ikke åbne den, men får
> meldingen: ..."the format is not recognized, or is invalid".

Bogen skal ikke kunne ses i iBooks, hvis du har gjort som mig.

Jeg har lige prøvet igen. Det virker hos mig. Først låner jeg bogen og
downloader.
Åbner URLLink.acsm - det åbner Adobe Digital Edition, og henter bogen.
Jeg prøvede med Mikael Witte: Gavebogen.

Bogen ligger nu i Mitnavn/Dokumenter/Digital Editions.

Når iPad er sat til, finder man "Blufire Reader dokumenter" under
Programmer på iPad'en (under Enheder i iTunes), der skal filen kopieres
ind.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen