Fra Goethe til mudderkasterne
Fra : Bo Warming

Dato : 13-12-10 04:14

Også den ringeste kan være lykkelig og på sin måde fuldkommen. Goethe

Og mens proppen er af

"Det er fordi jeg dengang var gal, at jeg idag er fornuftig. Oh,
filosof, som kun ser det momentane, hvor dit syn er kort. Dit blik er
ikke skabt til at følge lidenskabernes underjordiske arbejde."

Vis mistillid til dem, der altid har lyst til at straffe. Goethe
"   Samvittighed har alene den betragtende; den handlende er
samvittighedsløs. Goethe

Lovgivere eller revolutionære, der lover både lighed og frihed, er
enten fantaster eller charlataner. Goethe
"   Man skal ikke spørge, om man helt igennem stemmer overens, men
om ens stræben går i samme retning. Goethe

"   Man bør blive mildere med alderen; jeg ser ikke nogen fejl,
jeg ikke selv kunne have begået.Johann Wolfgang von Goethe

Man lever i grunden kun, når man nyder andres velvilje.

   Ved I, hvordan også den lille mand bliver noget? Ved at gøre
det små rigtigt; det er sådan, den store ønsker at gøre det store.
Goethe