Re: docx til doc
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-12-10 18:47

Det er ikke et spørgsmpål om at jeg gerne vil gemme i formatet - jeg
modtager docx filer og vil gerne kunne åbne dem direkte i min Word 2004.
Det kunne jeg i kraft at en plug in elelr et hjælpeprogram gør på min
gamle Macbook.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er
skråsikre,

Fra : Morten Lind

Dato : 12-12-10 19:17

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> modtager docx filer og vil gerne kunne åbne dem direkte i min Word 2004.
> Det kunne jeg i kraft at en plug in elelr et hjælpeprogram gør på min

Soory - misforstod. Word 2004 til Mac kan ikke åbne .docx - afsenderen
bør aktivt vælge at gemme i .doc inden dokumentes distribueres til
blandt andre dig.

Hvis du mener oversætteren MacLink, der konverterede .doc-filer til
læsbart Appleformat, har den aldrig kunnet læse .docx.

..docx er simpelthen for nyt(ca. to år gammelt).

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-12-10 20:02

Den 12/12/10 19.17, Morten Lind skrev:

> [...]
> læsbart Appleformat, har den aldrig kunnet læse .docx.
>
> .docx er simpelthen for nyt(ca. to år gammelt).

Jeg har først hentet Open XML File Format Converter for Mac 1.0.2

her >>
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=EDB6CD8F-832C-4123-8982-AC0C601EA0A7&displaylang=en

Derefter opdateret til 1.1.8
Førstegang den konverterer sætter jeg blot flueben i dont ast og så
konverteer den .docx og åbner i Word 2004 for Mac hver gang !

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-12-10 00:32

Morten Lind wrote:

> [...]
> læsbart Appleformat, har den aldrig kunnet læse .docx.
>
> .docx er simpelthen for nyt(ca. to år gammelt).

Jow da... MLP 16.x kan konvertere .docx og .xlsx - altså MSO2007 for
windows...
http://www.macupdate.com/app/mac/6061/maclinkplus-deluxe

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-12-10 20:50

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> writes:

> [...]
> modtager docx filer og vil gerne kunne åbne dem direkte i min Word 2004.
> Det kunne jeg i kraft at en plug in elelr et hjælpeprogram gør på min

Kan OpenOffice ikke bruges til at konvertere dem?

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 13-12-10 06:10

Den 12/12/10 18.46, Frank Løkkegaard skrev:
> [...]
> modtager docx filer og vil gerne kunne åbne dem direkte i min Word 2004.
> Det kunne jeg i kraft at en plug in elelr et hjælpeprogram gør på min

Og det kan den også stadig hvis du installerer
Open XML File Format Converter for Mac
http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/docx_on_2004.jpg