Guds vilje
Fra : Ole Madsen

Dato : 11-12-10 13:23

i mange år har jeg haft det forhold til Guds vilje, at det var 8 til 16 og
hele livet igennem, men de sidste dage har vendt det hele på hovedet, så nu
ser jeg det mere som, hvad jeg godt kunne tænke mig, det skal jeg bare gøre
for Gud skal nok rette mig hvis jeg tager fejl, på den måde har jeg
pludselig et mere frit forhold til guds vilje, det giver mere plads til
mange andre ting også, havde bare lyst til at dele det med jer andre, måske
i havde en anden vinkel på samme emne

det jeg især har set på er David, han havde i sit hjerte at bygge Gud et
hus, det var en god ting, men det var bestemt til hans søn Salomo, men han
kunne samle materialer til bugge arbejdet, og det gjorde han

der står også i salme 37, da skal du ahve din fryd i Herren, og han skal
give dig dit hjertes attrå, ordet fryd kan også betyder blød, hvis vi er
bløde om hjertet, føjelige, så kan Gud lægge en attrå, et ønske i vort
hjerte, for at sige, det her syntes jeg du skal interessere dig for, skønt
at vandre med Gud, og se hans herlighed i ens liv

Ole Madsen

http://www.o-madsen.dk - O Madsen Media: Webdesign, Illustration, kunst
http://www.forlagetbiblos.dk - Forlag
http://www.degamlestier.dk - Andagter
http://www.gudelskerdig.dk - Evangeliet

Fra : samkbh63

Dato : 11-12-10 14:29

Hej Ole.

Ja det er jo nogle besnærende tanker du har.

Men som jeg ser det giver du Satan frit spil, hvis du bare gør hvad du
lyster / føler for. Det er selvsagt rigtigt Gud kan lægge ønsker om at
gøre det ene eller det andet i dit hjerte, men det kan Satan altså
også. Jeg synes det er afgørende vedblivende at læse i Guds ord, og
altid have sig det for øje, i alle livets forhold. Det er den eneste
måde at undgå at fare vild på, at undgå at Satan fører en på vildspor.

Bare min mening.

Guds fred
Sam

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-10 04:35

"samkbh63" <sam@netbrev.dk> skrev i meddelelsen
[...]

jeg syntes du nedvurdere Guds virke i mit liv, hvorfor være så vantro?
hvorfor skulle Gud ikke kunne rette mig ind? hvorfor skulle Gud være så lill
e i dine øjne?

hvis vi bliver forvandlede til Jesu slighed, så skal vi kende det der er
Guds vilje, det gode og fuldkomne siger Paulus

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-12-10 10:55

Ole Madsen skrev i

> [...]
>
> hvis vi bliver forvandlede til Jesu slighed, så skal vi kende det der
> er Guds vilje, det gode og fuldkomne siger Paulus

Vi skal ikke, som Sam skriver, basere vores vurdering af hvad der er Guds
vilje på vore følelser, for vore følelser er ikke noget solidt bolværk at
bygge på.

Vi skal lade Guds Ord, som vi har dem i Bibelen, være grundlaget for hvordan
vi skal agere her i livet, også når vi vil finde ud af hvad der er Guds
vilje i vort liv.

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-12-10 11:53

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Vi skal lade Guds Ord, som vi har dem i Bibelen, være grundlaget for
> hvordan vi skal agere her i livet, også når vi vil finde ud af hvad der er

hvilket også er det jeg gør

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-10 08:17

[...]

men jeg gør jo også det, læser vedblivende Guds Ord, så intet nyt der

Ole

Fra : samkbh63

Dato : 12-12-10 01:54

Målet er selvfølgelig at opnå lighed med Jesus. Men det er jo et
uopnåeligt mål.

Når du skriver at du nu bare gør hvad du har lyst til, så opfatter jeg
det som at du undlader at tænke på hvad der står i Bibelen, og bare
gør lige hvad der passer dig. Men det har jeg måske misforstået.

Og jeg undervurderer hverken Gud eller hans virke i dit liv. Men selv
du har formentlig den samme syndíge, kødelige natur som os andre, og
selv den mest åndsfyldte Kristen er ikke totalt immun for Satans
angreb. Så har man ikke Guds ord for øje, er det meget nemt for Satan
at føre en vild. Og vi har jo altså den frie vilje, også til at gøre
det forkerte. Og Gud fratager os ikke den frie vilje, så det kræver
noget af os selv at vælge at gøre det rigtige.

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-10 14:22

[...]

Jeg ønsker at lade Gud råde i mit liv

[...]

det er jeg enig i, vi skal være forsigtige

Ole

Fra : Vidal

Dato : 12-12-10 11:30

Den 11-12-2010 13:22, Ole Madsen skrev:

> [...]
> sige, det her syntes jeg du skal interessere dig for, skønt at vandre med Gud,

Dine konklusioner er stort set på linje med Luthers, så
jeg vil gerne tilslutte mig dit synspunkt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-10 14:22

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Den 11-12-2010 13:22, Ole Madsen skrev:
>
> Dine konklusioner er stort set på linje med Luthers, så
> jeg vil gerne tilslutte mig dit synspunkt.

Hej Villy

hvad siger Luther?

Ole

Fra : Vidal

Dato : 12-12-10 19:59

Den 12-12-2010 14:22, Ole Madsen skrev:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hej Villy
>
> hvad siger Luther?

http://www.martinluther.dk/KRFRIHED.htm#116

For det tre og tyvende. Derfor er de to følgende udsagn sande: Gode fromme
gerninger skaber aldrig nogensinde en god og from mand, men en god og from mand
gør gode fromme gerninger. Onde gerninger skaber aldrig nogensinde en ond mand,
men en ond mand gør onde gerninger. Altså må hele tiden personen i forvejen være
god og from før alle gode gerninger, og de gode gerninger følger og udgår fra
den fromme, gode person.

Nøjagtig som Kristus siger: Et dårligt træ bærer ingen gode frugter. Et godt træ
bærer ingen dårlige frugter. Nu er det klart, at det ikke er frugterne, der
bærer træet, og det er ikke træet, der vokser på frugterne, men lige omvendt:
træerne bærer frugterne, og frugterne vokser på træerne. Ligesom nu træerne må
være der før frugterne, og det ikke er frugterne, der gør træerne hverken gode
eller dårlige, men det er træerne, der danner frugterne,

Sådan må mennesket i personen i forvejen være from eller ond, førend han gør
gode eller onde gerninger, og det er ikke hans gerninger, der gør ham god eller
ond, men ham, der gør gode eller onde gerninger.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-10 20:10

> [...]
> gør gode eller onde gerninger, og det er ikke hans gerninger, der gør ham
> god eller ond, men ham, der gør gode eller onde gerninger.

tak for det

Ole

Fra : samkbh63

Dato : 12-12-10 11:57

Men så tror jeg slet ikke jeg forstår hvad din nye tilgang til det
hele er?
Hvis du kun gør hvad du ved er Guds vilje, hvad er så forskellen i
forhold til hvad du gjorde tidligere?

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-10 20:08

Men så tror jeg slet ikke jeg forstår hvad din nye tilgang til det
hele er?
Hvis du kun gør hvad du ved er Guds vilje, hvad er så forskellen i
forhold til hvad du gjorde tidligere?

før troede jeg det var statisk, som en færdig pakke man bare skulle gøre
hele livet, det samme dag ud og dag ind, jeg tænker ikke på det kristne liv
som sådan i dette, men hvad skal jeg lave, det kan ændre sig

Ole

Fra : samkbh63

Dato : 12-12-10 12:21

Okay! Nu begynder jeg at forstå det, og er vist nok helt enig.
Det Gud ønsker man skal gøre idag er ikke nødvendigvis det samme som
han ønsker man skal gøre imorgen. Gud har jo en plan med vores liv, og
for at udføre den, må vi selvfølgelig være i bevægelse, så at sige.
Det er det du mener, ikke?

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-10 21:39

[...]

ja, det er godt at have flere tangenter at spille på. et klaver med kun en
tangent lyder ikke af noget, men spiller du på dem allesammen, så kan der
måske komme noget godt ud af det

Ole

Fra : samkbh63

Dato : 12-12-10 14:01

Nemlig.
Men så vil jeg ønske dig Guds rige velsignelse med dit nye /
anderledes liv med Gud!

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-12-10 22:06

Nemlig.
Men så vil jeg ønske dig Guds rige velsignelse med dit nye /
anderledes liv med Gud!

tak i lige måde

KH

Ole