MacSoup virker ikke
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-12-10 20:53

på min nye MBP. Jeg har skam smidt de gamle settings ud, jeg har hentet
programmet igen. Men jeg kan ikke engang f[ lov at lave en settingsfil.
Fejlmedd hedder noget med minus 5000.

Men så har jeg jo den gamle tiBook, men den skal jo støves af og oplades
å' så'n. Det er upraktisk. Den skal osse kables til routeren, som ikke
vil lade den bruge AirPort. Den siger, at koden er forkert. Gu' er den
da ej.

Hjælp mig med Macsoup, jeg savner jeres selskab
--
v.h. Mich

Fra : Jon

Dato : 11-12-10 23:42

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> på min nye MBP. Jeg har skam smidt de gamle settings ud, jeg har hentet
> programmet igen. Men jeg kan ikke engang f[ lov at lave en settingsfil.
> Fejlmedd hedder noget med minus 5000.

Jeg har kun en eldre PPC-Mac, men undres: Kan du ha unnlatt å installere
"Rosetta", det kompatibilitetslag som skal sikre at PPC-programmer (som
MacSOUP, som i bunnen er et meget gammelt program) fortsetter å fungere?
Jeg tror at fra og med Mac OS X 10.6 må man selv velge å installere det.
Det skal finnes som en spesialinstallasjon på din originale DVD.

<snip>
> Hjælp mig med Macsoup, jeg savner jeres selskab

Håper dette kan hjelpe.
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-12-10 22:55

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> [...]
> Jeg tror at fra og med Mac OS X 10.6 må man selv velge å installere det.
> Det skal finnes som en spesialinstallasjon på din originale DVD.

Jeg er faktisk ret sikker på, at jeg har installeret Rosetta. Jeg mener,
at huske, at jeg gjorde det, efter at maskinen var taget i brug. Men jeg
skal lige over og tjekke det på MBP'en

> <snip>
>
> Håper dette kan hjelpe.

Tak for dit svar. Må jeg sprøge: hvad er det for en eldre PPC-Mac? Jeg
er bare lidt nysgerrig

--
v.h. Mich

Fra : Jon

Dato : 12-12-10 16:31

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Tak for dit svar. Må jeg sprøge: hvad er det for en eldre PPC-Mac? Jeg
> er bare lidt nysgerrig

PB 12" DVI, 1GHz, 1,25GB RAM, som kjører Leopard.
I tillegg har jeg en Cube, G4, 450 MHz, 896MB RAM, som kjører Tiger.
Mine barn har diverse nye Intel-Macer. Men de er jo ikke på news - det
er det kun vi gamle som er.

Fra : Morten Lind

Dato : 12-12-10 17:21

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Men de er jo ikke på news - det
> er det kun vi gamle som er.

He, he...

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-12-10 18:38

> [...]

> Jeg er faktisk ret sikker på, at jeg har installeret Rosetta. Jeg mener,
> at huske, at jeg gjorde det, efter at maskinen var taget i brug. Men jeg

Nu er Rosetta i hvert fald ind på MBP'en, men det hjalp ikke. Stadig på
tiBook'en

--
v.h. Mich

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-12-10 15:02

> [...]

> "Rosetta", det kompatibilitetslag som skal sikre at PPC-programmer (som
> MacSOUP, som i bunnen er et meget gammelt program) fortsetter å fungere?

MacSOUP har været universel temmelig længe nu.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-12-10 18:38

> MacSOUP har været universel temmelig længe nu.

Jo, men hvordan får jeg det til at virke på min MBP med Sneleopard?

--
v.h. Mich

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-12-10 22:18

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Jo, men hvordan får jeg det til at virke på min MBP med Sneleopard?

Har du prøvet med en anden bruger?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-12-10 22:58

> Har du prøvet med en anden bruger?

Jep, det var heller ikke løsningen. Jeg havde tre brugere, alle med
adminrettigheder. De to er nu slettet, fordi de ikke virkede - med dette
problem. Jeg er logget ind med adminrettigheder.

--
v.h. Mich

Fra : Øyvind Rise

Dato : 13-12-10 09:27

> [...]

> adminrettigheder. De to er nu slettet, fordi de ikke virkede - med dette
> problem. Jeg er logget ind med adminrettigheder.

Om jeg forstår Stefan Haller riktig, så skulle feilmeldingen tyde på
rettighetsproblem. Du hadde jo også det i iTunes. Men siden feilen
finnes igjen hos andre brugere tyder på at løsningen neppe er så enkel
som Haller foreslår i linken under:

<http://de.narkive.com/2004/2/19/690995-hilfe-macsoup-fehler-5000.html>

Kan det være at det ikke er gitt nok lesetilgang for et eller annet i
selve programmappen (MacSOUP.app)? Eller er rettighetene satt til root,
som har tilgangsrettigheter over administrator?

--
Øyvind Rise

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-12-10 20:31

Øyvind Rise <oyvind.rise@bio.uio.no> wrote:

> [...]
> rettighetsproblem. Du hadde jo også det i iTunes. Men siden feilen
> finnes igjen hos andre brugere tyder på at løsningen neppe er så enkel

Tak, jeg tjekker den nu alligevl

> Kan det være at det ikke er gitt nok lesetilgang for et eller annet i
> selve programmappen (MacSOUP.app)? Eller er rettighetene satt til root,
> som har tilgangsrettigheter over administrator?

Det skal jeg nok undersøge. Jeg er logget ind som admin, men det andet
skal jeg lige kigge på.

--
v.h. Mich

Fra : Jon

Dato : 12-12-10 21:04

> MacSOUP har været universel temmelig længe nu.

Det har du jo også rett i. Kun et forsøk...

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-01-11 21:38

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Det har du jo også rett i. Kun et forsøk...

til Jon og andre her i tråden:

Nu virker Suppen igen. Så nu har I mig tilbage Og jeg glæder mig til
sende mange flere spørgsmål til jer

På denne "konto" på MBP'en kunne jeg pludselig få lov til at lave en ny
settingsfil. Det gjorde jeg så, men det var svært at huske, hvad man
skal gøre. Phua, det lykkedes.

v.h.
Mich
(der lige skal ind og lave en signatur

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-01-11 23:26

> [...]

> På denne "konto" på MBP'en kunne jeg pludselig få lov til at lave en ny
> settingsfil. Det gjorde jeg så, men det var svært at huske, hvad man

Indstillinger -> Konti og brugerprofiler. Under din brugerprofil
forneden vælger du Rediger, og her vælger du Signatur
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-01-11 22:10

> Indstillinger -> Konti og brugerprofiler. Under din brugerprofil
> forneden vælger du Rediger, og her vælger du Signatur

Tak Henrik.

Den havde jeg aldrig luret. Eller husket igen. Nu skulle den måske være
der?

--
-- v.h., Mich

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-01-11 23:00

> Tak Henrik.
>
> Den havde jeg aldrig luret. Eller husket igen. Nu skulle den måske være
> der?

Tæt på. To bindestreger efterfulgt af mellemrum og linjeskift, og
derunder signatur, max. 4 liner.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-01-11 17:53

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Tæt på. To bindestreger efterfulgt af mellemrum og linjeskift, og
> derunder signatur, max. 4 liner.

Tak. Det var dér mellemrummet skulle være

--
v.h., Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-01-11 23:31

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Tak. Det var dér mellemrummet skulle være

MacSOUP burde indsætte adskilleren automatisk. Er problemet ikke, at
Mich. også selv skrev den manuelt?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-01-11 22:18

> MacSOUP burde indsætte adskilleren automatisk. Er problemet ikke, at
> Mich. også selv skrev den manuelt?

Når jeg overlader noget til automatikken går det som regel galt. Når jeg
gør noget manuelt i edb-verdenen, går det rigtig galt. Men sådan er det
vel at være anarkistisk macbruger?

Nej, jeg satte adskilleren foran "--". Derfor.

--
v.h., Mich