iTunes Media
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-12-10 20:53

Når jeg prøver, at købe en app hos Apple via iTunes, får jeg en
fejlmedd.: "Du har ikke skrivetilladelser til mappen iTunes Media eller
en mappe i den. Rediger tilladelser (i Finder (SIC)), og vælg derfter
....."

Øh? Spotlight finder ikke nogen mappe ved dét navn. Har rettet
tilladelser til (over?)mappen iTunes via kommando+I, altså i info.

Har repareret disktilladelser fra system-dvd'en. Intet har hjulpet.

Nogen gode råd?

Jeg skal da vel ikke til at lægge et helt system ind igen? Det orker jeg
næsten ikke.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-12-10 23:01

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Øh? Spotlight finder ikke nogen mappe ved dét navn. Har rettet
> tilladelser til (over?)mappen iTunes via kommando+I, altså i info.

kun på den mappe ? .. prøv at anvende rettighederne alle undermapper ...
(klib på tandhjulet under rettigheder i vis info vinduet)

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-12-10 22:55

> kun på den mappe ? .. prøv at anvende rettighederne alle undermapper ...
> (klib på tandhjulet under rettigheder i vis info vinduet)

Ja, kun på den mappe. For det var den, jeg kunne finde frem til. Men det
med at klibbe på tandhjulet skal jeg lige prøve - hvad det så betyder?
Men jeg kan vel regne den ud, når jeg kommer deri ind i infoen? Tak
Thomas.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-10 10:05

> Ja, kun på den mappe. For det var den, jeg kunne finde frem til. Men det
> med at klibbe på tandhjulet skal jeg lige prøve - hvad det så betyder?
> Men jeg kan vel regne den ud, når jeg kommer deri ind i infoen?

<http://dl.dropbox.com/u/693028/apply.png>

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-12-10 18:38

> <http://dl.dropbox.com/u/693028/apply.png>

Tak for det pædagogiske input, men jeg havde luret, at det var den
Men tricket virkede ikke. ALtså: jeg kan stadigvæk ikke få lov at handle
app's i iTunes.

--
v.h. Mich

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-12-10 20:31

> Tak for det pædagogiske input, men jeg havde luret, at det var den
> Men tricket virkede ikke. ALtså: jeg kan stadigvæk ikke få lov at handle
> app's i iTunes.

Thomas har forsøgt at hjælpe. Tak, Thomas. Men da det ikke var
_løsningen_ vil jeg gerne bede andre om indspark. Og hjælp.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-12-10 21:32

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Thomas har forsøgt at hjælpe. Tak, Thomas. Men da det ikke var
> _løsningen_ vil jeg gerne bede andre om indspark. Og hjælp.

du er sikker på du har fat i den rigtige iTunes mappe ?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-12-10 18:44

> du er sikker på du har fat i den rigtige iTunes mappe ?

Den i porgrammappen. Er det forkert? Er der andre og i så fald: hvor?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-12-10 19:46

> Den i porgrammappen. Er det forkert? Er der andre og i så fald: hvor?

ja, det er forkert ... du skal have fat i din hjemmemappe, Music ->
iTunes -> iTunes Media|Music

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-12-10 19:34

> ja, det er forkert ... du skal have fat i din hjemmemappe, Music ->
> iTunes -> iTunes Media|Music
>

> /thomas

Det rpøver jeg straks "derovre". I mit gørste indlæg nævnte jeg faktisk
iTunes Media, som en mappe. Men den hitter jeg.

Tak

--
v.h. Mich

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-12-10 21:51

> ja, det er forkert ... du skal have fat i din hjemmemappe, Music ->
> iTunes -> iTunes Media|Music

Nu prøvede jeg at gøre, som du har sagt. Der var nu ingen mappe ved
nanvn iTunes Media- Jeg benyttede det lille tandhjul til at får
rettighederne til at virke på alle underliggende mapper.

Desværre var det forgæves. Jeg kan ikke hente eller købe apps fra
appstore.

Har lige synkroniseret min iPhone 3G i iTunes. Under synkroniseringen
kunne jeg ikke få godkendelse til mine (få) apps på fonen. Så de er nu
blevet slettet fra fonen. Øv.

Jeg har haft fonen så længe, at jeg har købt/hentet under tre
forskellige bruger-id'er (= tre forskellige emailadresser, den
allerældste skal udrangeres efterhånden, og min me.com adresse skal ikke
fornyes efter april.

Måske er det hér hunden ligger begravet? Kender du et sted hos Apple
(deres iTunes store formodentlig), hvor jeg kan skrive til og få lidt
hjælp? Hvis det altså er dér problemet ligger!

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-12-10 22:52

> [...]
> (deres iTunes store formodentlig), hvor jeg kan skrive til og få lidt
> hjælp? Hvis det altså er dér problemet ligger!

<http://www.apple.com/dk/support/contact/>

det lyder som om du har fået rodet godt og grundigt rundt i et eller
andet ...

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-12-10 20:00

> <http://www.apple.com/dk/support/contact/>
>
> det lyder som om du har fået rodet godt og grundigt rundt i et eller
> andet ...
>
> /thomas

Tak for svar. Jo, jeg har da "pillet", som MRK kaldte det.

Men jeg tror, at jeg er kommet lidt nærmere til problemet. På min konto
(en afdem) hos iTunes står der, at produkter købt på denne konto kun er
autoriseret til at køre på én maskine. Da jeg fik den nye MBP overførte
jeg det hele fra min sorte MB. Så der er sikkert røget noget
indstillingsnoget med over.

Er det hér hunden o.s.v., eller skal jeg overbevise Apple om, at der nu
er en ny maskine knyttet til kontoen?

Hvis jeg opretter en ny konto i iTunes skal jeg vel betale for
programmerne én gang til?

Vil en nyinstallering af MacOS løse problmerne eller skal jeg virkelig
slette HD og starte helt forfra?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-12-10 21:04

> [...]

> programmerne én gang til?
>
> Vil en nyinstallering af MacOS løse problmerne eller skal jeg virkelig

Det er jo noget rod hvis du har købt ting fra flere forskellige iTunes
konti.

Det er muligt at Apple kan konsolidere dine konti, men det har jeg
aldrig rodet med.

du kan autorisere op til 5 maskiner pr. iTunes konto .. og jeg mener
godt du kan autorisere flere iTunes konti i den samme iTunes ..

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-12-10 21:10

> Det er jo noget rod hvis du har købt ting fra flere forskellige iTunes
> konti.

Jeg tror faktisk kun, at jeg har købt fra den ældste konto, men jeg
tjekker lige

> Det er muligt at Apple kan konsolidere dine konti, men det har jeg
> aldrig rodet med.

Jeg prøver Apple

> du kan autorisere op til 5 maskiner pr. iTunes konto .. og jeg mener
> godt du kan autorisere flere iTunes konti i den samme iTunes ..

Den mulighed må jeg lige ud og lede efter

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-12-10 00:30

> Den mulighed må jeg lige ud og lede efter

Hvis det drejer sig om Apps, kan man bare skifte konto. Hvis der er
kommet opdateringer til programmerne, kan man hente opdateringer til de
programmer, der er købt i den konto, iTunes er logget ind i nu. Når man
så er færdig, logger man ud og logger ind i en anden konto. Nu kan man
hente opdateringer købt på denne konto.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-12-10 21:32

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Thomas har forsøgt at hjælpe. Tak, Thomas. Men da det ikke var
> _løsningen_ vil jeg gerne bede andre om indspark. Og hjælp.

Nu er Thomas altså den som bedst kan hjælpe dig.

Nåh, men har du pillet ved iTunes, dvs. selv lagt mapper ind eller har
klogeligt du ladet iTunes køre butikken?

--
/Flemming

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-12-10 18:44

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Nu er Thomas altså den som bedst kan hjælpe dig.

Det tror jeg skam osse

> Nåh, men har du pillet ved iTunes, dvs. selv lagt mapper ind eller har
> klogeligt du ladet iTunes køre butikken?

Har ladet iTunes køre løbet

--
v.h. Mich