Apple tv hot or not
Fra : Henrik

Dato : 09-12-10 13:09

Hej Alle.

En kollega skal en tur til USA, og i den forbindelse overvejer jeg om han
ikke skal tage et Apple TV med hjem! Nogen der har erfaringer med det? Det
ser ud til at man bare skal smide et andet strømkabel på (formoder at den
har autoomskifter 110V til 220V) har jeg ret i det?

Er der andre ting man skal være klar på???

Hilsen Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 13:25

Hej,

> [...]
> det? Det ser ud til at man bare skal smide et andet strømkabel på
> (formoder at den har autoomskifter 110V til 220V) har jeg ret i det?

Det vil jeg mene, ja.

> Er der andre ting man skal være klar på???

Det kan vel dårligt betale sig at snyde i tolden (moms), når du nemt kan
bestille en over nettet fra Tyskland til en pris som ikke er langt over
den amerikanske.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Henrik

Dato : 09-12-10 13:31

"Jens Kristian Søgaard" <jens@mermaidconsulting.dk> wrote in message>

> Det kan vel dårligt betale sig at snyde i tolden (moms), når du nemt kan
> bestille en over nettet fra Tyskland til en pris som ikke er langt over
> den amerikanske.

Nu koster den jo kun 99 usd så det er under told grænsen, så hvis man
aligevel er der, så er der vel intet galt i det?

Men er der andre ting fordele / ulemper ved et Apple Tv, jeg ved godt at der
ikke er HD i den nye desværre men det må give nogle andre fordele! Nogen der
kan sige om den kan afvikle film fra en netværks disk?

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 13:49

Hej,

> Nu koster den jo kun 99 usd så det er under told grænsen, så hvis man
> aligevel er der, så er der vel intet galt i det?

Nej, selvfølgelig ikke. Men man skal jo så lige være opmærksom på, at
vennen ikke skal tage AppleTV med til hele vennekredsen og familien. Men
ja, udover at der er lang vej, hvis man vil klage til forhandleren, så
er der ikke noget galt i det.

> Nogen der kan sige om den kan afvikle film fra en netværks disk?

Uden jailbreak kan den kun fra iTunes - dvs. det kommer an på om din
netværksdisk kan køre/efterligne iTunes og/eller AirPlay.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-10 13:55

Henrik <fjern@mig.dk> wrote:

> [...]
> ikke er HD i den nye desværre men det må give nogle andre fordele! Nogen der
> kan sige om den kan afvikle film fra en netværks disk?

Du kan hente alt hvad du har i itunes.

Problemet er vel at man kan have noget i et andet format eller et andet
sted på sin disk, det kræver så jailbreaking og installering af aTV.
Gør du dette så bemærk at du _ikke_ skal opdatere din AppleTV for den
seneste jailbreak er ikke opdateret.

Go for it, Apple TV er den nye Airport Express, stort set.
Men hvad med at tage en iPad med hjem til mig???? Just kidin'
Toldgrænsen er vist nok lige under prisen på en god version af iPad,
3800 kr. da dah ... Tjek det sæl.

--
/Flemming

Fra : Robert Piil

Dato : 09-12-10 14:15

Den 09-12-2010 13:31, Henrik skrev:

> Men er der andre ting fordele / ulemper ved et Apple Tv, jeg ved godt at
> der ikke er HD i den nye desværre men det må give nogle andre fordele!
> Nogen der kan sige om den kan afvikle film fra en netværks disk?

Du skal være opmærksom på at du ikke kan streame fra de gængse
iTunes-servere der indbygget i NAS'erne (fx synology). De bygger alle på
firefly og ATV kan kun streame fra et iTunes-bibliotek der er aktivt -
dvs. det kræver en tændt computer.

--
Robert Piil

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-10 14:28

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> [...]
> iTunes-servere der indbygget i NAS'erne (fx synology). De bygger alle på
> firefly og ATV kan kun streame fra et iTunes-bibliotek der er aktivt -

Åh ja, det med den tændte computer er faktisk lidt træls.

--
/Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-12-10 14:41

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Åh ja, det med den tændte computer er faktisk lidt træls.

med mindre du har en iPhone 4 eller iPad og kører AirPlay til dit
AppleTV ... så kan din computer jo være slukket ..

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 09-12-10 14:51

Dvs. NAS(m iTunes) -> iPAD/iPhone -----airplay----> Apple TV?

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-12-10 14:59

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Dvs. NAS(m iTunes) -> iPAD/iPhone -----airplay----> Apple TV?

korrekt ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-10 15:25

> korrekt ...

Og hvis films ryger med ad den vej, såeh jamen altså, er det jo ren
fantastisk.

--
/Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-12-10 14:24

Henrik <fjern@mig.dk> wrote:

> Men er der andre ting fordele / ulemper ved et Apple Tv, jeg ved godt at der
> ikke er HD i den nye desværre men det må give nogle andre fordele! Nogen der
> kan sige om den kan afvikle film fra en netværks disk?

720p er stadig HD ...

Og AppleTV er kun smart hvis du har, eller har planer om, at alt dit
indhold skal ligge i iTunes.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-12-10 16:45

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Uden jailbreak kan den kun fra iTunes - dvs. det kommer an på om din
> netværksdisk kan køre/efterligne iTunes og/eller AirPlay.

Har du nogen erfaringer med netværksdiske der kan efterligne iTunes
(AirPlay tror jeg ikke på)?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-12-10 22:57

> Og AppleTV er kun smart hvis du har, eller har planer om, at alt dit
> indhold skal ligge i iTunes.

Med Apple Remote på iPod'en er det nu også en ret lækker YouTube
browser...

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-12-10 07:09

On Dec 9, 1:49 pm, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:

> Men
> ja, udover at der er lang vej, hvis man vil klage til forhandleren, så
> er der ikke noget galt i det.

Hvis der er noget galt med enheden, skal den da bare indleveres til
nærmeste Apple-forhandler. Så er det lige meget, hvor du har købt den..
Jeg har f.eks. købt en MacBook Air i Danmark og fået skiftet skærm på
den i San Francisco.

--
Michael Knudsen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-12-10 21:54

> Uden jailbreak kan den kun fra iTunes - dvs. det kommer an på om din
> netværksdisk kan køre/efterligne iTunes og/eller AirPlay.

Kom til at tænke på at hvis man kan flikke noget RSS sammen, så må man
vel kunne fortælle den det er en videopodcast. Vil den kunne hitte ud
af det, eller SKAL der være en iTunes?

Fra : jonatan

Dato : 30-12-10 08:29

> Kom til at tænke på at hvis man kan flikke noget RSS sammen, så må man
> vel kunne fortælle den det er en videopodcast. Vil den kunne hitte ud
> af det, eller SKAL der være en iTunes?

Det burde man Kunne så længe videoformatet er noget AppleTV forstår og
RSS'en overholder videopodcast-standarden. Jeg har gjort det til iPhone (og
til iTunes med Darwin Streaming Server).

/Jonatan

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-12-10 18:15

jonatan <postFJERN@joyd.dk> writes:

> Det burde man Kunne så længe videoformatet er noget AppleTV forstår og
> RSS'en overholder videopodcast-standarden. Jeg har gjort det til iPhone (og
> til iTunes med Darwin Streaming Server).

Det var tanken at det bare skulle være m4v'ere der var. Det må kunne
flikkes sammen med lidt kode :)