Modprobe problem i Debian..
Fra : Mogens Christensen

Dato : 08-08-01 17:39

Tjah gruppe.. Det er ved at være længe siden, men nu har jeg endelig
igen fået taget hul på linux-bylden.. Har også kløet længe. :) Men jeg
har et problem; jeg sidder og og er ved at klistre en lille server op.
Ikke noget særligt, men den vil bare ikke. Jeg kører Debian 2.2.
Smider en base-install på og derefter kun hvad der er nødvendigt (så
vidt jeg lige kan se) for at compile kerne. Jeg henter derefter en
2.2.19 kerne, for den sat op og compilet og lilo'et.. Men når jeg så
vil starte den op får jeg følgende:
kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k binfmt-464c, erno=8 eller
noget. Og det er HVER gang, og jeg har s***** prøvet mange gange..
Også med 2.4.X kerner. Jeg har dist-upgradet med apt og jeg har
manuelt upgradet og jeg skal komme efter jer, men lige lidt hjælper
det.. Jeg får ALTID ovenstående fejl med samtlige kerner, modutils og
binutils som jeg har smidt efter den. Så nu spørger jeg jer; hvad skal
jeg gøre?! Hvad har jeg glemt?? Jeg er desperat..

/Mogens Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 08-08-01 18:24

Den Wed, 08 Aug 2001 18:38:30 +0200 skrev Mogens Christensen:
> [...]
>binutils som jeg har smidt efter den. Så nu spørger jeg jer; hvad skal
>jeg gøre?! Hvad har jeg glemt?? Jeg er desperat..

Har du tilfældigvis compileret ELF som modul?

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Mogens Christensen

Dato : 08-08-01 23:44

On Wed, 8 Aug 2001 17:23:32 +0000 (UTC), kfr@fleggaard.dk (Kent Friis)
wrote:

>Har du tilfældigvis compileret ELF som modul?
>
>Mvh
>Kent

Hmm.. Det har jeg vist nok faktisk tilfældigvis.. :) Tak for hjælpen..

/Mogens Christensen