ipad skærmen
Fra : Peter Holm

Dato : 08-12-10 20:36

Hej

Jeg har lige fået ipad og brugt den en times tid.
Jeg er umiddelbart meget skuffet over skærmen - faktisk så skuffet at jeg
tror den har en fejl.
Jeg sammenligner med iphone 4 hvor alle bogstaver helt ned i ultra lille
størrelse står 100% crisp. På min ipad synes jeg alt står en smule sløret og
grumset.
Er der bare ikke pixels nok i skærmen eller hvad er forskellen ?

--
Venlig hilsen
Peter

Fra : Jonas Jalling

Dato : 08-12-10 20:44

Den 08/12/2010 20:36, Peter Holm skrev:
> [...]
> grumset.
> Er der bare ikke pixels nok i skærmen eller hvad er forskellen ?

Hej Peter,

Det skyldes sikkert at iPhone 4 har ca. 2,5 gange så mange pixels pr.
tomme som iPad har (326 PPI på iPhone 4 og "kun" 132 PPI på iPad).

Jeg tror ikke at din iPad er defekt.

Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-10 21:08

Peter Holm <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote:

> [...]
> grumset.
> Er der bare ikke pixels nok i skærmen eller hvad er forskellen ?

Jeg havde samme oplevelse lige da jeg fik den fordi jeg er vandt til min
iPhone 4 og dens retina display ...

Jeg lægger ikke mærke til det mere ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-12-10 21:59

> Jeg havde samme oplevelse lige da jeg fik den fordi jeg er vandt til min
> iPhone 4 og dens retina display ...
>
> Jeg lægger ikke mærke til det mere ...

Hvordan er den til kvalitetsvideo?

--
/Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-10 22:21

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Hvordan er den til kvalitetsvideo?

fantastisk ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-10 00:37

> fantastisk ..

Det kunne være man skulle gå i Bilka så ... 3.500 for WiFi 16 Gb
modellen så hut jeg visker ...

--
/Flemming

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-12-10 08:01

<http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=22841>

--
/Flemming

Fra : Morten Lind

Dato : 12-12-10 06:52

> Det kunne være man skulle gå i Bilka så ... 3.500 for WiFi 16 Gb
> modellen så hut jeg visker ...

Medmindre du overvejende befinder dig hjemme(eller på steder med hot
spots), vil du nok ikke kunne undvære 3G(?).

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-12-10 07:34

> Medmindre du overvejende befinder dig hjemme(eller på steder med hot
> spots), vil du nok ikke kunne undvære 3G(?).

Jeg har fået indsat en iPhone dér hvor jeg havde et overflødigt ribben,
et ømt sted, hotspot.

--
/Flemming

Fra : Morten Lind

Dato : 12-12-10 08:43

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har fået indsat en iPhone dér hvor jeg havde et overflødigt ribben,
> et ømt sted, hotspot.

Hæ, hæ...I rest my case

M., der er så meget "on the fly", på farten, at jeg ikke ville ane, hvad
jeg skulle stille op uden teledata
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : Peter Holm

Dato : 08-12-10 22:26

Thomas von Hassel wrote:

> Jeg havde samme oplevelse lige da jeg fik den fordi jeg er vandt til
> min iPhone 4 og dens retina display ...
>
> Jeg lægger ikke mærke til det mere ...
>
> /thomas

jeg skal primært bruge den til foto preview i studiet, og fotos står rimelig
godt på den, så der klarer den sig fint.
Men jeg er 100% klar på en opdatering til ipad 2 allerede :)

Peter

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-12-10 07:19

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Det kunne være man skulle gå i Bilka så ... 3.500 for WiFi 16 Gb
> modellen så hut jeg visker ...

"Stærkt begrænset parti"...

Du skal være hurtig :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-10 13:43

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101209 <nospam0002+20101209@gmail.com> wrote:

> "Stærkt begrænset parti"...
>
> Du skal være hurtig :)

Jeg ser film på min iPhone for tiden, en genial ting når man er ramt af
hoste om natten; så jeg ville klart kunne blive tilfreds med en lidt
større skærm. Jeg synes iPad'en er for stor til det brug.
Den var også for stor til at jeg kunne få plads til den ved siden af min
bærbare, som ordbog. Den kom ellers med alle vegne men ikke rigtigt de
produktive steder (lidt løwvn ).

Det bliver godt nok spændende at erfare hvad det gyldne snit er i den
forbindelse, Newtonsk eller iPadskt.

--
/Flemming

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-12-10 11:09

On 2010-12-08 20:36:24 +0100, Peter Holm said:

> [...]
> smule sløret og grumset.
> Er der bare ikke pixels nok i skærmen eller hvad er forskellen ?

Efter jeg har fået nye briller, kan jeg også se punkterne på skærmen.
Det er ca. som på den stationære iMac.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-12-10 16:43

> [...]

> hoste om natten; så jeg ville klart kunne blive tilfreds med en lidt
> større skærm. Jeg synes iPad'en er for stor til det brug.

Du kan sætte din iPhone til fjernsynet, hvis det frister. Hvis det er
sengeunderholdning er det straks lidt sværere :)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-12-10 20:48

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> M., der er så meget "on the fly", på farten, at jeg ikke ville ane, hvad
> jeg skulle stille op uden teledata

Stakkels lille flade flue.

Og tænk at du engang hellere ville have haft en ny Mac Pro :p

Fra : Morten Lind

Dato : 13-12-10 15:53

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101211 <nospam0002+20101211@gmail.com> wrote:

> Stakkels lille flade flue.
>
> Og tænk at du engang hellere ville have haft en ny Mac Pro :p

Ja, sådan er virkeligheden så foranderlig, ikke sandt?

Og det skal vi sætte pris på.

M.
--
[Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst - ML]

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-12-10 16:36

> Ja, sådan er virkeligheden så foranderlig, ikke sandt?

Jo :) Der er mere glæde i himlen over en synder osv :)

> Og det skal vi sætte pris på.

Jep. Glæd dig også over at iPad'er er meget billigere end MacProere :)