Ipad og citrix
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-10 12:16

Er det rigtigt at jeg ikke kan logge på vores citrix server via iPad.
Vi bruger sms-passcode. Når jeg er på logon siden og indtaster
brugernavn og password genererer den ganske som normalt en en sms
passcode, og den bliver også accepteret. men ved næste skærm, hvor jeg
skal logge mig "rigtigt" på kan jeg ikke komme videre. Jeg har prøvet
både med Safari og Atomic Web, men resultatet er ens.

Fra : Robert Piil

Dato : 08-12-10 12:30

Den 08-12-2010 12:15, WolleJensen skrev:
> [...]
> skal logge mig "rigtigt" på kan jeg ikke komme videre. Jeg har prøvet
> både med Safari og Atomic Web, men resultatet er ens.

Det ser umiddelbart ud til man skal bruge en specifik application:

http://www.ervik.as/index.php/news-mainmenu/2944-sms-passcode-for-citrix-receiver-for-ipad

--
Robert Piil

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-10 18:56

On Wed, 08 Dec 2010 12:29:38 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

>Det ser umiddelbart ud til man skal bruge en specifik application:
>
>http://www.ervik.as/index.php/news-mainmenu/2944-sms-passcode-for-citrix-receiver-for-ipad

Jeg prøver at videresende dit link til vores edb-ansvarlige. Og det må
jo have noget med styresystemet på en ipad, og/eller safariversionen,
for jeg kan logge på vores citrix via safari på en hvilkensomhelst mac
eller pc.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 08-12-10 21:33

<WolleJensen> wrote:
> [...]
> skal logge mig "rigtigt" på kan jeg ikke komme videre. Jeg har prøvet
> både med Safari og Atomic Web, men resultatet er ens.

For at bruge citrix og smspasscode fra en iPad skal der bruges hhv
citrix klient og smspasscode programmer, som begge kan hentes i
AppStore.
Derudover skal der være en citrix access gateway (cag) i citrixfarmen
man ønsker at forbinde til.
Man kan ikke fra en iPad bruge citrix Secure gatewaw (csg) og
webinterfacet som man ellers kan fra næsten alle andre platforme.
Ã…rsagen tror jeg blot er en appel beslutning ligesom den manglende java
og flash understøttelse.

/andreas