iPhone / iPad og NemID
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-12-10 20:31

Jeg har læst, at Danske Bank har lavet en apps, så man kan lave en
række funktioner på sin on-line bank med en iPhone eller iPad, men når
man går ind og læser på Danske Banks hjemmeside, så står der, at denne
aps kræver, at man har NemID, og mig bekendt, så er der endnu ikke
udviklet NemID til iPhone og iPad.

Er der nogen som har prøvet den Danske Banks apps, som kan oplyse om
den fungerer med eller uden NemID.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-12-10 20:34

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> udviklet NemID til iPhone og iPad.
>
> Er der nogen som har prøvet den Danske Banks apps, som kan oplyse om

Med NemID .. Danske bank har skrevet en NemID implementering til til
deres iPhone App

/thomas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 08-12-10 06:28

> Med NemID .. Danske bank har skrevet en NemID implementering til til
> deres iPhone App

Og jeg synes det er mere elegant (smooth) end på mac'en

Glæder mig til enten 1) NemID bliver erstattet eller 2) det kan bruges
på iPhonen på alle sider via Safari

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-10 08:10

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Og jeg synes det er mere elegant (smooth) end på mac'en
>
> Glæder mig til enten 1) NemID bliver erstattet eller 2) det kan bruges
> på iPhonen på alle sider via Safari

så må du punke NemID så de dropper deres Java snask ....

/thomas

Fra : Kent

Dato : 08-12-10 14:55

Martin Ammentorp kom med følgende:

> Og jeg synes det er mere elegant (smooth) end på mac'en
>
> Glæder mig til enten 1) NemID bliver erstattet eller 2) det kan bruges
> på iPhonen på alle sider via Safari

Rejsekortet har kostet omkring 800 mill. Og er i alvorlig i fare for at
blive skrottet, så vidt jeg har forstået.

NemId har været meget billigere, så det er vel ikke økonomien der står
i vejen for en eventuel skrotning.

Men hvad ville du have i stedet for? Digital Signatur for iPhone? Jeg
har aldrig fået DS til at virke uden for Internet Explorer selvom jeg
godt ved, at det skulle kunne lade sig gøre. Eller en gammeldags
nøglefil pr. enhed eller et Secure ID-kort som jeg brugte til netbank i
Danske Bank.

Jeg har personligt kun oplevet NemID som en lettelse, men nu har jeg jo
også kun en iPhone 3Gs, så jeg har lidt svært ved at forstille mig
netbank i den normale udgave på en så lille skærm.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-10 15:05

Kent <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

>så jeg har lidt svært ved at forstille mig
> netbank i den normale udgave på en så lille skærm.

Det skal selvfølgelig være en mobile optimiteret side/app

/thomas

Fra : Kent

Dato : 08-12-10 15:20

Den 12/8/2010, skrev Thomas von Hassel:

> Det skal selvfølgelig være en mobile optimiteret side/app

Hvilket jo er hvad Danske Banks app er og som fungere ganske godt.

Men Martin ville have almen brug af NemId i Safari på iPhone citat
"Glæder mig til enten 1) NemID bliver erstattet eller 2) det kan bruges
på iPhonen på alle sider via Safari" eller noget helt andet end NemID.

Men måske forstår jeg bare ikke rigtigt, hvad du mener med en optimeret
side? En der fungere på en Android-telefon?

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-10 15:58

> [...]

> Men måske forstår jeg bare ikke rigtigt, hvad du mener med en optimeret
> side? En der fungere på en Android-telefon?

Jeg mener at når NemID kommer til at virke på mobile enheder, så er det
nok en god idé at siderne bliver optimeret til den mindre skærm og ikke
bare presenterer den alm. side ..

/thomas

Fra : Kent

Dato : 08-12-10 16:47

Efter mange tanker skrev Thomas von Hassel:

> Jeg mener at når NemID kommer til at virke på mobile enheder, så er det
> nok en god idé at siderne bliver optimeret til den mindre skærm og ikke
> bare presenterer den alm. side ..

Ah, ok. Så er jeg med og enig.

--

Kent