WoW kan kun administreres af én bruger
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-10 19:19

Da vores ældste søn er i USA, er vores yngste begyndt at bruge hans
iMac. Jeg har oprettet en bruger til den yngste, som han bruger. For
nylig klagede World of Warcraft over, at den ikke kunne installere en
opdatering (patch). I dag fik vi den nye "Cataclysm" tillægspakke. Den
ville heller ikke installere. Jeg undersøgte så sagen og opdagede, at
filerne til World of Warcraft var skrivebeskyttede for andre end vores
ældste søn. Da jeg loggede ind i hans bruger, kunne vi sagtens opdatere
World of Warcraft.
Hvordan kan jeg ændre det, så alle brugere kan opdatere World of
Warcraft? Jeg skal vel bare tillade alle at læse og skrive i hele mappen
med World of Warcraft. Men hvorfor er det sådan? Når man installerer et
program, bliver det mig bekendt ikke bundet til en bestemt bruger på den
måde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-12-10 19:32

> [...]
> med World of Warcraft. Men hvorfor er det sådan? Når man installerer et
> program, bliver det mig bekendt ikke bundet til en bestemt bruger på den

Den ligger i "Programmer" ?

Du kan rette rettighederne når du er logget ind som den bruger der har
skrive adgang.

(cmd+I -> Permissions -> Apply to all) .. eller noget i den stil.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-10 00:28

> Du kan rette rettighederne når du er logget ind som den bruger der har
> skrive adgang.
>
> (cmd+I -> Permissions -> Apply to all) .. eller noget i den stil.

Nå ja, selvfølgelig. Det er ikke så tit, jeg roder med den slags, men
det var jo ikke så svært. Tak for hjælpen.
--
Henrik Münster
Esbjerg