/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
BB|ADSL Sync knappen !!!
Fra : Kasper


Dato : 08-08-01 17:00

Hej Gruppe !!

Jeg har et problem med min sync knap.

Den er meget "følsom" - der skal ikke meget til før den begynder at være
rød, for så at blinke lidt og så blive grøn i et par sekunder, hvor den så
skifter til rød igen.... sådan kan den bare blive ved med !? Hvad gør jeg
??? Support er jo umuligt på 80808017 og fejlmelde kan man heller ikke !?

der er egentlig kun newsgrupper tilbage - dem kan TDC være glade for, selvom
det ikke er rare ting der bliver skrevet (men hvorfor mon!?!?!)

Nogen der kan give svar på min røde og grønne sync knap !!

PS. den har virket, men vi kom til at slukke for strømmen, og vupti - blink
blink !! hvad gør jeg !?

med desperate hilsner !

Kasper

PS. har andre problemer med sin "Vis nr" når ADSL'en virker ? Den kan finde
på at vide 8 og 10 cifret tlf nr, dog med en klang af det rigtige nr !?!?!
ander med samme problem, og hvad kan man evt. gøre ?!?!





 
 
Andreas (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Andreas


Dato : 08-08-01 18:55

On Wed, 8 Aug 2001 18:00:14 +0200, "Kasper" <spam@nejtak.dk> wrote:

>Hej Gruppe !!
>
>Jeg har et problem med min sync knap.
>
>Den er meget "følsom" - der skal ikke meget til før den begynder at være
>rød, for så at blinke lidt og så blive grøn i et par sekunder, hvor den så
>skifter til rød igen.... sådan kan den bare blive ved med !? Hvad gør jeg
>??? Support er jo umuligt på 80808017 og fejlmelde kan man heller ikke !?
Jojo, man kan skam både få support og fejlmelde men, jeg tror nok at der er
perioder hvor der er mere travlt end andre.
De par gange hvor jeg har haft brug for 80808017 har jeg, ringet inden 11 om
formiddagen, og der har ikke været problemer med at komme igennem - rent faktisk
har jeg endnu ikke prøvet at sidde i kø.

>der er egentlig kun newsgrupper tilbage - dem kan TDC være glade for, selvom
>det ikke er rare ting der bliver skrevet (men hvorfor mon!?!?!)
>
>Nogen der kan give svar på min røde og grønne sync knap !!
Det fejlmønster var grunden til at jeg kontaktede Bredbånd Suppoort første gang
- de kunne ved et opslag på telefonnummeret se at der, var et problem men ikke
umiddelbart hvor. Så et par timer efter at linien blem fejlmeldt kom de 2
teknikere ud for at kigge gør-det-selv installationen efter - uden at finde
fejl.
Men det var nu heller ikke her den var gal - det var på centralen hvor et
printkort af en eller anden slags var "stået af" som det blev udtrykt!


>PS. den har virket, men vi kom til at slukke for strømmen, og vupti - blink
>blink !! hvad gør jeg !?
Det bør ikke volde problemer at slukke for strømmen engang imellem. På et
tidspunkt var der en snak om at visse modems - vistnok dem fra Siemens udsendte
en højfrekvent og ret generende hyletone som forstyrrede nattesøvnen for nogen.

De slukkede vist deres modem om natten, og sov noget så dejligt til næste
morgen, hvorpå de tændte deres modem igen og gik på nettet kort efter.

Modemet skal lige bruge et kort stykke tid - op til 5 minutter, på at finde
datasignalerne men, så skulle der også meget gerne være hul igennem.


--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Sig nej til flere afgifter på cd'ere og andet hardware!
Giv din mening til kende på http://www.stopcopydan.dk nu!


Martin Højriis Krist~ (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-08-01 19:30

"Kasper" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:3b7161c3$0$338$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Den er meget "følsom" - der skal ikke meget til før den begynder at være
> rød

"ikke ret meget" hvad?

> , for så at blinke lidt og så blive grøn i et par sekunder, hvor den så
> skifter til rød igen.... sådan kan den bare blive ved med !?

Lyder som om kanalerne skal genforhandles pga støj

> PS. har andre problemer med sin "Vis nr" når ADSL'en virker ? Den kan
finde
> på at vide 8 og 10 cifret tlf nr, dog med en klang af det rigtige nr !?!?!
> ander med samme problem, og hvad kan man evt. gøre ?!?!

Også symptom på støj
Der er vist kun fejlmelding som mulighed

--
Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet




Kasper (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 08-08-01 19:58

Hej Martin H. Kristensen (og evt. andre der kan svare)!

Vil du kommentere denne problemløsning fra TDC Support (som jeg kom igennem
et stykke efter dette indlæg)

Personen bad mig gå ned i en TeleButik, med Skillefilter samt modem, og få
det byttet til 2 andre... Det var evt. en fejl på i modemet, og
skillefiltret kunne være defekt pga udslagene i "Vis nr."

Han ville så fjlmelde min forbindelse til på mandag, som jeg skulle aflyse,
hvis hans løsning løste problemet !

Sku jeg bare beholde modemet + filter, eller skal jeg prøve med en
udskiftning !?

Kasper


"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b718503$0$386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Kasper" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> news:3b7161c3$0$338$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Den er meget "følsom" - der skal ikke meget til før den begynder at være
> > rød
>
> "ikke ret meget" hvad?
>
> > , for så at blinke lidt og så blive grøn i et par sekunder, hvor den så
> > skifter til rød igen.... sådan kan den bare blive ved med !?
>
> Lyder som om kanalerne skal genforhandles pga støj
>
> > PS. har andre problemer med sin "Vis nr" når ADSL'en virker ? Den kan
> finde
> > på at vide 8 og 10 cifret tlf nr, dog med en klang af det rigtige nr
!?!?!
> > ander med samme problem, og hvad kan man evt. gøre ?!?!
>
> Også symptom på støj
> Der er vist kun fejlmelding som mulighed
>
> --
> Martin Højriis Kristensen
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>
>



Martin Højriis Krist~ (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-08-01 20:08

"Kasper" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:3b718b8a$0$353$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Personen bad mig gå ned i en TeleButik, med Skillefilter samt modem, og få
> det byttet til 2 andre... Det var evt. en fejl på i modemet, og
> skillefiltret kunne være defekt pga udslagene i "Vis nr."

Kunne nemt være problemet.

--
Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Den glade dreng (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Den glade dreng


Dato : 08-08-01 20:23


Martin Højriis Kristensen <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:3b718e13$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Kasper" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> news:3b718b8a$0$353$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Personen bad mig gå ned i en TeleButik, med Skillefilter samt modem, og få
> > det byttet til 2 andre... Det var evt. en fejl på i modemet, og
> > skillefiltret kunne være defekt pga udslagene i "Vis nr."
>
> Kunne nemt være problemet.
>
Hejsa

Det løste mit problem, at der så siden opstod et problem i mandags med den server jeg var på, er så noget andet. Men prøv og byt, og
vær denne gang forsigtig med monteringen af kablerne til og fra filteret, de virker ikke specielt solide, ej heller stikkene i
filteret

hilsen

Per



Bille1948 (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Bille1948


Dato : 08-08-01 20:11

Hvis du kun har kort vej til en telebutik, så ville jeg køre derned/hen
og få det byttet, fremfor at vente til på mandag.

Blot min mening.

Ole P. Bielefeldt

"Kasper" skrev d. 08-08-01 19:58 dette indlæg :
> Hej Martin H. Kristensen (og evt. andre der kan svare)!
>
> Vil du kommentere denne problemløsning fra TDC Support (som jeg kom
igennem
> et stykke efter dette indlæg)
>
> Personen bad mig gå ned i en TeleButik, med Skillefilter samt modem,
og få
> det byttet til 2 andre... Det var evt. en fejl på i modemet, og
> skillefiltret kunne være defekt pga udslagene i "Vis nr."
>
> Han ville så fjlmelde min forbindelse til på mandag, som jeg skulle
aflyse,
> hvis hans løsning løste problemet !
>
> Sku jeg bare beholde modemet + filter, eller skal jeg prøve med en
> udskiftning !?
>
> Kasper
>


--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste