Re: Julekort??
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-12-10 13:08

h2vhspam@webspeed.dk (Hans Henrik Hansen) writes:
>Jeg kunne tænke mig at forsøge mig med nogle 'personliggjorte'
>julehilsner - da jag nu har fået en fin iMac! :)
>
>Da jeg (i 1996) fik min første Mac ('Performa 6200') medfulgte
>'kontorpakken' Claris Works med bl. et tegne- samt et maleprogram.
>SÃ¥vidt jeg kan se, er programmet 'pages' (tekstbehandling) egnet til
>tegning i et vist omfang (à là 'Word', ser det umiddelbart ud til?), men
>jeg savner noget 'færdiglavet grafik' à là 'clipart' ('clickart')!
>Jeg har hentet en clipart 'prøvepakke', men tegningerne forekommer mildt
>sagt noget 'naivistiske'!
> [...]

Jeg hører til dem der elskede ClarisWorks. Der var så mange muligheder.
Senere kom AppleWorks, og det er næsten lige sådan.
Man kan stadig køre det( AppleWorks6xx ) på Snowleoparden og
tegneprogrammet er jo som et enkelt og nemt dtp program. Der hører også
mange pæne Cliparts med til forskellige anledninger.

Jeg bruger det, når jeg har travlt, for selvom jeg bruger Pages, så er
der noget forskel, og det kan godt drille lidt. Man kan dog lave
supeflotte kort. Feks. med sine billeder.

Du kan google på alt muligt juleri, og finde masser af sider med
juleclipart lige til at tage ned og bruge:

http://www.google.com/images?client=safari&rls=en&q=jule+cliparts&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=mi36TPqcB4mgOsqQ5dQK&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=2&ved=0CDEQsAQwAQ&biw=1026&bih=706

Der masser at vælge imellem, og du kan godt bruge 1 dag på at lede det
igennem
God fornøjelse, det er bare så hyggeligt at lave egne julekort.
hilsen Hanne

www.macbruger.dk
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark