Automator på iTunes
Fra : Kent

Dato : 04-12-10 17:39

Jeg har ca. 330 sange, som er markeret som "del af samling". Hvilket
betyder, at disse sange ikke ligger under den korrekte kunster.

For eksempel ligger Denis af Blondie kun under samlinger som kunster og
ikke under Blondie.

Jeg kan vælge for hver enkelt af disse sange at vælge vis info og
fjerne markeringen for Del af samling under Info fanen. Men der må være
en nemmere løsning?

Jeg har prøvet at bruge Automator, men dette program er altså ikke
lavet til amatører som mig selv, der efter 3 år med MacBook stadigvæk
synes at Windows er noget nemmere at finde ud af end det utrolige
brugervenlige Apple produkt.

Apple produkter er på mange måde som min BMW-motorcykel. Egentlig et
skod produkt på nogle punkter, men havde jeg råd, så ville jeg købe en
ny af samme mærke.

Hvordan gør jeg? Der er garanteret en nem løsning, som jeg bare aldrig
ville komme på.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-10 17:46

Kent <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> [...]
> ny af samme mærke.
>
> Hvordan gør jeg? Der er garanteret en nem løsning, som jeg bare aldrig

er det bare "del af samling" du skal have væk ? ... hvis ja så marker
bare alle sangene, cmd+I for info vinduet og fjern markeringen

/thomas

Fra : Kent

Dato : 04-12-10 18:00

Thomas von Hassel kom med denne ide:

> er det bare "del af samling" du skal have væk ? ... hvis ja så marker
> bare alle sangene, cmd+I for info vinduet og fjern markeringen
>
> /thomas

Det skulle jeg selvfølge have husket. Hvis jeg markerer alle sange bare
til et enkelt album, så er Del af en samling ikke et muligt valg.

Og når jeg så lige prøver efter på min MacBook, så ser jeg at dette
felt nu står under valg og "bare" skal sættes til Nej.

Og når jeg så lige får gendannet iTunes-biblioteket og for ændret
valget for et album ad gangen, så burde alt være på plads.

En gang i mellem er det simpelthen så nemt at det ikke er til at finde
ud af.
Tak for hjælpen. :D

--

Kent

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 04-12-10 19:39

> [...]

> Og når jeg så lige får gendannet iTunes-biblioteket og for ændret
> valget for et album ad gangen, så burde alt være på plads.

Var det ikke nemmere at lave en smart playlist med alle tracks der er
del af en samling og markere hele bundtet?

Fra : Kent

Dato : 04-12-10 20:59

Den 04-12-2010 19:38, Niels Jørgen Kruse skrev:

> Var det ikke nemmere at lave en smart playlist med alle tracks der er
> del af en samling og markere hele bundtet?

Det ville jo have givet det modsatte resultat af, hvad jeg ønskede. Hvis
ellers jeg forstår dit svar korrekt?

Jeg har nu fjernet markeringen for "del af samling" på de album, som
ikke er en samling (i mine øjne). Albums med "del af samling" markeret
optræder ikke under kunstner direkte, men under en kunstner som bare
hedder samlinger.

Og så er det jo ikke til at få overblik over min samling. Også selvom
det kun er ca. 350 albums.

iTunes opsætning omkring kunstner er i det hele taget noget underlig.
Altså opdelingen efter om en tilfældig kunstner er medkunstner på en
sang og sangen derfor optræder som et eget album. Men lidt arbejde med
udfyldelse af feltet albumkunstner og så er det på plads.

--

Kent

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 04-12-10 21:37

Kent <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> Det ville jo have givet det modsatte resultat af, hvad jeg ønskede. Hvis
> ellers jeg forstår dit svar korrekt?

Jeg udelod trinene med cmd-I og fjern hak i del af samling.