iTunes - ikke nemt for en ny.....
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 04-12-10 14:12

Hej - så er der lige endnu et spørgsmål fra en ny IMac ejer....

Jeg har meget musik liggende i mapper organiseret efter kunstner og
derfor er der mange mapper med undermapper - hvor hver undermappe er et
separat album med pågældende kunstner.

Som ny Mac mand virker iTunes umiddelbart ikke helt nemt tilgængeligt,
men jeg har nu forsøgt at overføre alle mapperne til "Musik", men som
jeg oplever det tages undermapperne ikke med - hvad gør jeg forkert?

(Reelt har jeg blot gjort det, at jeg markerede min overordnet
musikmappe og flyttede den over til "Musik" i iTunes).

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-10 14:59

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> [...]
>
> (Reelt har jeg blot gjort det, at jeg markerede min overordnet
> musikmappe og flyttede den over til "Musik" i iTunes).

hvis du ikke har ændret på noget så bliver alle musik filer kopieret til
iTunes eget musik bib. og arkiveret efter musik -> kunster -> album

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 04-12-10 15:17

Den 04-12-2010 14:59, Thomas von Hassel skrev:

> hvis du ikke har ændret på noget så bliver alle musik filer kopieret til
> iTunes eget musik bib. og arkiveret efter musik -> kunster -> album
>
> /thomas

Hej Thomas.

Tak for dit svar - men det er desværre ikke der reelt sker.....alle mine
undermappers indhold kommer ikke med.

Kan det evt. skyldes følgende: At jeg ved de kunstnere, hvor der er
flere albums i den overordnet kunstnermappe, har jeg navngiver som følger:

Kunstnernavn+

altså et "+" for at fortælle mig at der ligger flere albums inden i den
overordnet kunstnermappe?

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-10 15:32

> [...]

> Kunstnernavn+
>
> altså et "+" for at fortælle mig at der ligger flere albums inden i den

Dvs. det dukker slet ikke op i iTunes ? .. hvilket format er dit musik i
?

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 04-12-10 15:43

Den 04-12-2010 15:32, Thomas von Hassel skrev:

> Dvs. det dukker slet ikke op i iTunes ? .. hvilket format er dit musik i
> ?
>
> /thomas

Hej igen.

Tror at det er mig som sover i det...

Har nu fundet nogle af dem - men mangler tilsyneladende stadig nogle -
men det er nok mig som endnu ikke forstår strukturen i ITunes...

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-10 15:51

> [...]

> Har nu fundet nogle af dem - men mangler tilsyneladende stadig nogle -
> men det er nok mig som endnu ikke forstår strukturen i ITunes...

du svarede ikke på anden del af mit spm.

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 04-12-10 16:19

Den 04-12-2010 15:50, Thomas von Hassel skrev:

> du svarede ikke på anden del af mit spm.
>

> /thomas

Det er i MP3.

mvh

Jesper

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-12-10 18:30

> [...]

> Kunstnernavn+
>
> altså et "+" for at fortælle mig at der ligger flere albums inden i den

Du skal ikke tænke når du bruger iTunes.

Åbn iTunes og Add to Library - her vælger du så din mappe med musik.
iTunes organiserer nu dine sange, albums og deslige for dig.

Glem alt om at du vil ned og rode i dine maper/filer. Brug iTunes til at
finde musikken for dig.

Hvis du nu for eksempel har 50 sange med Madonna fra fx. 5 forskellige
albums, så skal du have 50 sange i Music i øverste venstre hjørne af
iTunes. Så finder du ud af hvilke sange der er på hvilke albums og
taster det ind på selve sangen.

Marker sangen og tast æble + i

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-12-10 20:55

> Glem alt om at du vil ned og rode i dine maper/filer. Brug iTunes til at
> finde musikken for dig.

iTunes er for musikfiler hvad iPhoto er for billedfiler. Apple har en
mission (til dels i hvert fald) om at brugeren ikke skal organisere
filer - det skal programmet tage sig af.

Men som windowsbruger virker det helt bagvendt. Derfor har iTunes til
Windows og iTunes til Mac og forskellige default-settings mht. at
kopiere filer ind i iTunes musikbiblioteket. Mac versionen gør det pr.
default, mens windows versionen ikke gør det.

--
Mvh Martin