Er du rigtig dansker
Fra : Vidal

Dato : 03-12-10 11:32

http://politiken.dk/debat/ECE1132081/kan-du-bestaa-indfoedsretsproeven/?ref=nyhedsbrev_politiken-debat

Jeg fik kun 39 rigtige. Antallet af kommuner!

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : hanzen

Dato : 03-12-10 11:40

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg fik kun 39 rigtige. Antallet af kommuner!

Jeg vidste da godt du ikke er rigtig k.. øh dansk.

a.. Du havde 40 rigtige besvarelser
b.. 0 var forkerte
c.. Tidsforbruget var: 03:39 min
------------
--

hilzen
hanzen

Fra : Vidal

Dato : 03-12-10 11:54

Den 03-12-2010 11:40, hanzen skrev:
> "Vidal"<vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vidste da godt du ikke er rigtig k.. øh dansk.

Øh, k.. ?

> a.. Du havde 40 rigtige besvarelser
> b.. 0 var forkerte
> c.. Tidsforbruget var: 03:39 min

Nå, jeg bemærkede ikke tidsforbruget.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 03-12-10 13:11

On Fri, 03 Dec 2010 11:53:44 +0100, Vidal wrote:

> Øh, k.. ?

log

Fra : hanzen

Dato : 03-12-10 13:16

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> log

Og det er netop derfor Villy ikke forstod den.
--

hilzen
hanzen

Fra : Vidal

Dato : 03-12-10 14:05

Den 03-12-2010 13:16, hanzen skrev:
> "S.A.Thomsen"<s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Og det er netop derfor Villy ikke forstod den.

Det at bestå indfødsretprøven har da ikke noget med
klogskab at gøre. Det er et simpelt vidensspørgsmål.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 03-12-10 13:10

On Fri, 3 Dec 2010 11:40:13 +0100, hanzen wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vidste da godt du ikke er rigtig k.. øh dansk.

> [...]

Damn. Du var 3 sekunder hurtigere end mig.

Fra : hanzen

Dato : 03-12-10 13:15

> Damn. Du var 3 sekunder hurtigere end mig.

Ja, det tog lidt lang tid. Jeg var lige ude at pisse en lille tår undervejs.

Der burde være en pause mulighed i prøven.
--

hilzen
hanzen

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 03-12-10 13:10

On Fri, 03 Dec 2010 11:31:39 +0100, Vidal wrote:

> http://politiken.dk/debat/ECE1132081/kan-du-bestaa-indfoedsretsproeven/?ref=nyhedsbrev_politiken-debat
>
> Jeg fik kun 39 rigtige. Antallet af kommuner!

Quiz - Indfødsretsprøven december 2010
Dit resultat

Du havde 40 rigtige besvarelser
0 var forkerte
Tidsforbruget var: 03:42 min

Fra : Bo Warming

Dato : 03-12-10 14:00

On Fri, 03 Dec 2010 11:31:39 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>http://politiken.dk/debat/ECE1132081/kan-du-bestaa-indfoedsretsproeven/?ref=nyhedsbrev_politiken-debat
>
>Jeg fik kun 39 rigtige. Antallet af kommuner!

At være dansker er om at gide afsavn for at bevare at danskere har
egen kontrol med dansk politik.

En god dansker stiler mod muslimudvisning i det omfang rosset ikke kan
integreres

Fra : Vidal

Dato : 03-12-10 14:03

Den 03-12-2010 13:59, Bo Warming skrev:

> At være dansker er om at gide afsavn for at bevare at danskere har
> egen kontrol med dansk politik.
>
> En god dansker stiler mod muslimudvisning i det omfang rosset ikke kan
> integreres

Indfødsretsprøven er den prøve, ansøgere om dansk statsborgerskab skal bestå for
at dokumentere kendskab til danske samfundsforhold, dansk kultur og historie.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-12-10 23:41

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4cf8ea66$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Indfødsretsprøven er den prøve, ansøgere om dansk statsborgerskab
> skal bestå for at dokumentere kendskab til danske samfundsforhold,
> dansk kultur og historie.

....samt dokumentere viljen til at sætte sig ind i noget tvunget pligtstof.

Sjovt, som velmenere igen og igen forsøger at nedgøre prøvens egentlige
formål ved at henvise til, at visse indfødte danskere også kan have svært
ved nogle af spørgsmålene.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 05-12-10 08:47

Den 04-12-2010 23:40, Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Sjovt, som velmenere igen og igen forsøger at nedgøre prøvens egentlige
> formål ved at henvise til, at visse indfødte danskere også kan have svært

Det misforstår du, jeg synes, den var så umanerligt let.
Og en lille quis er jo altid morsom.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-12-10 11:45

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4cfb435e$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det misforstår du, jeg synes, den var så umanerligt let.

Det var ikke dig, jeg hentydede til.

> Og en lille quis er jo altid morsom.

Til enhver tid. Jeg missede flertalsregeringer/mindretalsregeringer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : J. Nielsen

Dato : 05-12-10 12:52

On Sun, 5 Dec 2010 11:44:51 +0100, "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com>
wrote:

>Til enhver tid. Jeg missede flertalsregeringer/mindretalsregeringer.

Tænk, det gjorde jeg også... og så var der lige dén med antallet af
kommuner.

I øvrigt staves det "quiz" Villy. Vi skulle jo nødigt ha' overlæreren
på nakken, vel?
--

-JN-

Fra : Patruljen

Dato : 03-12-10 06:24

On 3 Dec., 14:05, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Det at best indf dsretpr ven har da ikke noget med
> klogskab at g re. Det er et simpelt videnssp rgsm l.

Præcist.

Paratviden -

Fra : Bruno Christensen

Dato : 03-12-10 15:13

On Fri, 03 Dec 2010 11:31:39 +0100, Vidal wrote:

> http://politiken.dk/debat/ECE1132081/kan-du-bestaa-indfoedsretsproeven/?ref=nyhedsbrev_politiken-debat
>
> Jeg fik kun 39 rigtige. Antallet af kommuner!

Også 39, valgdeltagelsen! (godt 5 minutter)

--
MVH
Bruno

Fra : Vidal

Dato : 03-12-10 15:35

Den 03-12-2010 15:13, Bruno Christensen skrev:

> Også 39, valgdeltagelsen! (godt 5 minutter)

Nej, nej Bruno.

a.. Du havde 40 rigtige besvarelser
b.. 0 var forkerte
c.. Tidsforbruget var: 01:39 min

Og så var du lige ude og lave en kop kaffe imens.

Det er helt gratis.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bruno Christensen

Dato : 03-12-10 15:45

On Fri, 03 Dec 2010 15:35:26 +0100, Vidal wrote:

> [...]
> b.. 0 var forkerte
> c.. Tidsforbruget var: 01:39 min
>
> Og så var du lige ude og lave en kop kaffe imens.

Det ved jeg, men jeg er et ærligt menneske

--
MVH
Bruno

Fra : Vidal

Dato : 03-12-10 15:49

Den 03-12-2010 15:44, Bruno Christensen skrev:

> Det ved jeg, men jeg er et ærligt menneske

Så ved jeg ikke, om du har bestået.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bruno Christensen

Dato : 03-12-10 17:20

On Fri, 03 Dec 2010 15:48:35 +0100, Vidal wrote:

> Så ved jeg ikke, om du har bestået.

Nåh, det var 39 rigtige

--
MVH
Bruno

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 03-12-10 16:19

> [...]
> b.. 0 var forkerte
> c.. Tidsforbruget var: 01:39 min
>
> Og så var du lige ude og lave en kop kaffe imens.

Det er ikke nødvendigt at snyde i en komplet ligegyldig test.

Fra : Kert Rats

Dato : 03-12-10 15:41

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> http://politiken.dk/debat/ECE1132081/kan-du-bestaa-indfoedsretsproeven/?ref=nyhedsbrev_politiken-debat
>
> Jeg fik kun 39 rigtige. Antallet af kommuner!

Jeg havde 37 rigtige

Men jeg kan da blive boende i Danmark

Venligst

Kert Rats

Fra : N_B_DK

Dato : 03-12-10 15:45

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> wrote in message

> Men jeg kan da blive boende i Danmark

Staten må meget gerne udvise mig til Australien, og synes også de skal give
mig penge for at rejse ligesom de gør med afviste asylansøgere, det må da
være ulovlig forskelsbehandling ikke at give danskere penge for at rejse.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 03-12-10 15:48

Den 03-12-2010 15:40, Kert Rats skrev:
> "Vidal"<vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde 37 rigtige
>
> Men jeg kan da blive boende i Danmark

Det vil hjælpe, hvis du kan lære at lyve, når det ikke kan
kontrolleres. Tag prøven igen og lad os så se.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kert Rats

Dato : 03-12-10 16:03

> Det vil hjælpe, hvis du kan lære at lyve, når det ikke kan
> kontrolleres. Tag prøven igen og lad os så se.

De 37 rigtige er skam helt sandt. Jeg lyver ikke! Kun, når det bliver
opdaget Jf. doktor Hansens snyderi fra tv-serien Matador.

Jeg fejlede i spørgsmålet om dødsstraf, for jeg mente, at der i Danmark i
krigssituationer kan idømmes dødsstraf, men dødsstraf blev jo ophævet, jeg
citerer fra http://da.wikipedia.org/wiki/D%C3%B8dsstraf#Oph.C3.A6velse:
"Den 18. juni 1951 slettes §3 fra Landsforræderloven, og det er nu ikke
muligt at blive dømt til døden efter den borgerlige straffelov."

Men jeg mente dog, at der i den militære straffelov stadig er mulighed for
at idømme dødsstraf, men den mulighed eksisterer ikke længere.

De to andre spørgsmål, som jeg svarede forkert på, kan jeg ikke lige
genfinde.

Venligst

Kert Rats

Fra : Bruno Christensen

Dato : 03-12-10 17:23

On Fri, 3 Dec 2010 16:02:54 +0100, Kert Rats wrote:

> Men jeg mente dog, at der i den militære straffelov stadig er mulighed for
> at idømme dødsstraf, men den mulighed eksisterer ikke længere.

Den paragraf blev vist fjernet engang i '70'erne eller '80'erne.

--
MVH
Bruno

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 03-12-10 16:20

On Fri, 03 Dec 2010 15:47:30 +0100, Vidal wrote:

> Det vil hjælpe, hvis du kan lære at lyve, når det ikke kan
> kontrolleres. Tag prøven igen og lad os så se.

Tyv tror hver mand stjæler.

Fra : Jesper

Dato : 03-12-10 17:02

Kert Rats <nat@hestedag.nu> wrote:

> Jeg havde 37 rigtige
>
> Men jeg kan da blive boende i Danmark
>

> Venligst
>
> Kert Rats

Puha, den var ikke go'! Du må læse lidt mere på lektien
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Jesper

Dato : 03-12-10 17:00

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> http://politiken.dk/debat/ECE1132081/kan-du-bestaa-indfoedsretsproeven/?re
> f=nyhedsbrev_politiken-debat
>
> Jeg fik kun 39 rigtige. Antallet af kommuner!

39/40 på 5:21
Jeg lavede en rigtig kvajerfejl da jeg kom til at klikke i "håndbold"
for Caroline Wozniaci

Fra : Bo Warming

Dato : 03-12-10 22:21

On Fri, 03 Dec 2010 11:31:39 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>http://politiken.dk/debat/ECE1132081/kan-du-bestaa-indfoedsretsproeven/?ref=nyhedsbrev_politiken-debat
>
>Jeg fik kun 39 rigtige. Antallet af kommuner!

Det er rystende uinteressant hvad en velinformeret normaldansker får
af point for målgruppen med prøven er potentielle fup-danskere der
ikke har boet her længe og ikke været forelsket længe i en
totaldansker som pr daglig snak har gjort dansker-minded - og hvor der
skal luges ud før indrejsetilladelses-kæmpeprivilegiet kastes i grams
til helligkrigere m/k

Måske man får point for at gætte på mellem 10 og 500 som kommuneantal.
Gætter man udenfor den margin så har man ikke føling med landet og
straffes i den grovkornede test - fair nok.