MS Windows
briani 27239
Win 7 kan ikke finde webcam...
Fra : Jgood

Dato : 03-12-10 14:30

Efter installation af Win 7 kan jeg ikke finde indbygget webcam.

Computeren er en Mybook - men firma eksisterer ikke mere, så vi kan ikke
spørge producent, hvilket webcam der sidder i.

Nogen der ved hvilke webcam der sidder i Mybook - eller hvordan jeg får
Win 7 til at finde kameraet?

- jg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-12-10 15:15

Jgood skrev:

> Efter installation af Win 7 kan jeg ikke finde indbygget webcam.

> Computeren er en Mybook - men firma eksisterer ikke mere, så vi kan ikke
> spørge producent, hvilket webcam der sidder i.

Fulgte der ikke drivere med til dyret?

--
Bertel

Fra : Per Jensen

Dato : 04-12-10 11:34

On 03/12/10 14.30, Jgood wrote:
> [...]
> spørge producent, hvilket webcam der sidder i.
>
> Nogen der ved hvilke webcam der sidder i Mybook - eller hvordan jeg får

Hvis ikke at Win7 selv finder en driver så er løbet nok tabt på forhånd.

Du kan prøve at kigge i enhedshåndteringen under USB, der må være et
spørgsmålstegn ud for kameraet, google det navn det har, eventuelt PID
og VID.

// Per.

Fra : Poul Madsen\(7250\)

Dato : 04-12-10 12:11

"Jgood" <jgood@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørge producent, hvilket webcam der sidder i.
>
> Nogen der ved hvilke webcam der sidder i Mybook - eller hvordan jeg får

Hvilken model Mybook er det?
Det kan være en MSI eller en Uniwill, og når du ved hvilken modelnr. den har
hos dem, kan du hentet driverne til den.

Mvh.
Poul

Fra : Jgood

Dato : 05-12-10 10:43

Har nu fundet webcam - men kan stadig ikke få det til at fungere.

Når jeg prøver at installere drivere fra den oprindelige driver-cd,
kommer der besked om, at webcam allerede har de nødvendige drivere.

Har også prøvet at afinstallere og geninstallere oprindelige drivere -
hjalp heller ikke.

Webcam ligger under Enhedshåndtering som Billedenhed - USB 2.0 Camera -
der er ingen fejlmelding.

Modellen er Chicony/Sonix 260 - driverversion 5.8.45000.1 - under
Enheder og printere står webcam som CNF7231. Har prøvet at finde drivere
hos Chicony, men kan ikke lige finde noget - ser ikke ud til at der er
nyere drivere...

Såvidt jeg kan vurdere, mangler der Win 7-kompatible drivere?

- jg

Fra : Poul Madsen\(7250\)

Dato : 05-12-10 12:46

> [...]
> drivere...
>
> Såvidt jeg kan vurdere, mangler der Win 7-kompatible drivere?

Hej.
Det var nu modelnr. på den bærbar jeg mente.
Jeg har ikke haft problemer med win7 og webcamdriver på de Mybook/Vega jeg
har installeret på.
Er du helt sikker på at det ikke virker. Du skal jo have en webcam viewer
installeret, eks.
http://www.freewarefiles.com/Yawcam_program_29280.html
eller Amcap, eller benytte webcamet i eks. Messenger.
Mvh.
Poul

Fra : Jgood

Dato : 06-12-10 08:42

Bingo! Manglede webcam viewer...tak for hjælpen.

- jg