Mails sendt fra iPhone ser 'sært' ud i
Fra : -=JF=-

Dato : 02-12-10 15:57

Hej!

Når jeg i Entourage, ser de mails jeg har sendt fra min iPhone, ser de
ud som nedenstående. Hvis jeg ser de samme sendte mails i Outlook er de
i klartekst og helt normale.

Kan nogen i gruppen give et bud på en løsning:

Sådan ser en mail ud i Entourage når den er sendt fra iPhone: (IP'er og
adresser er maskeret)
Subject: Test
Date: Thu, 2 Dec 2010 15:43:09 +0100
From: "John Frandsen" <xx@xxxxx.xx>
To: "John Frandsen" <xxxx@gmail.com>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">
<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV=3D"Content-Type" CONTENT=3D"text/html; =
charset=3Diso-8859-1">
<META NAME=3D"Generator" CONTENT=3D"MS Exchange Server version =
6.5.7638.1">
<TITLE>Test</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<!-- Converted from text/plain format -->

<P><FONT SIZE=3D2>Dette er en test.<BR>
<BR>
Sendt fra min iPhone<BR>
</FONT>
</P>

</BODY>
</HTML>

--
Mhv.
John

Fra : -=JF=-

Dato : 03-12-10 17:28

Den 02/12/10 15.57, -=JF=- skrev:

Slet ingen der har et bud på hvorfor mails sendt fra iPhone ser sådan ud
i 'Sendt post' i Entourage?

--
Mhv.
John

Fra : thohei

Dato : 04-12-10 04:35

> Exchange har lavet din tekstmail om til en HTML-udgave.  Det er der
> sikkert "nogen" der har bedt den om.

Jeg har samme problem. Tvivler på det er exchange der laver koks i
den. Hvis man sender direkte til Exchange fra sin (min) iPhone er der
ingen problemer, det er mails'ene i 'sent' folderen der bliver
ulæselige. Jeg kan desværre ikke bidrage, men følger spændt med i om
andre kan.
Thomas

Fra : thohei

Dato : 05-01-11 05:52

On Dec 7 2010, 10:20 pm, -=JF=- <n...@null.null> wrote:

> Beklager den sene reaktion!
>
> Jeg kan ikke lige gennemskue om den bliver lavet om til HTML undervejs,
> men Entourage har da ellers ikke problemer med at læse HTML. Så at samme
> mail, sendt fra en iPhone, er læselig i Entourages indbakke men ulæselig
> i Entourages 'sendt post' lyder sært.
>
> Hvis jeg ser mailen i 'sendt post' i en Outlook er der i øvrigt ingen
> problemer.
>
> Er der andre Exchange/Entourage-brugere ud over Thomas og mig der
> [...]

Her i linket er vist en beskrivelse af problemet.
Der er også et bud på et applescript der kan afhjælpe det, men det
virker ikke rigtig operativt (for mig i hvert fald).
Hvis jeg ser på sendte mail i outlook i stedet i entourage, ser de
fine ud, så det gør jeg indtil vi får nye exchange-servere.
Thomas
http://www.officeformachelp.com/2008/08/use_applescript_to_read_activesync_sent_items_in_entourage/

Fra : -=JF=-

Dato : 05-01-11 20:34

Den 05/01/11 13.52, thohei skrev:

> Her i linket er vist en beskrivelse af problemet.
> Der er også et bud på et applescript der kan afhjælpe det, men det
> virker ikke rigtig operativt (for mig i hvert fald).
Nej, det har du ret i!
Det er et bud på en løsning, men er dog ikke overvældende egnet til
'hverdagsbrug'

> Hvis jeg ser på sendte mail i outlook i stedet i entourage, ser de
> fine ud, så det gør jeg indtil vi får nye exchange-servere.
Ja, jeg har indtil videre skrottet Entourage, og installeret Office 2011
- men der fungerer Outlook ikke, fordi vores udbyder kører Exchange 2007
i stedet for 2010 - fanget mellem en sten og et hårdt sted

Så indtil udbyderen skifter til 2010, hvilket skulle ske i første
kvartal i år, må jeg ty til min Thinkpad når jeg skal bruge Outlook.

--
Mhv.
John

Fra : (Thorbjørn Ravn