Apple TV ver. 2
Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-12-10 14:30

Nu har jeg haft lejlighed til at prøve det lidt af.

Jeg bruger en Logitech Harmony til at betjene det hele med. Apple TV har
kun optisk kabel til AV-forstærkeren, så det er da heldigt at min
surround-receiver har optisk indgang, og HDMI til stuealteret.

Jeg har også aktiveret min adresse i USA, og oprettet en amerikansk
konto, købt gavekort og sat og sat dem ind på kontoen.

Der sker mærkelig ting. Fx begynder "serveren", en mini, at spille musik
inde på skrivebordet når jeg vælger det på TV'et.
Ligesom min bærbare computer gjorde det.

Løsningen er at slå IR fra.

Og af jeg kan ikke få serverens tilkoblede iTunes arkiv frem på Apple
TV, derimod har jeg ingen problemer med at streame iTunes ting fra min
TimeCapsule. Det sidste kræver at min computer er tændt, og iTunes
aktiv.

Udbuddet af film hos Apple er lille.
Og det er noget omstændeligt at bladre rundt i TV-serier.
Jeg ville gerne se West Wing. Men forgæves.
Eller Dr. House?
Jeg kan finde House i iTunes Store på computeren men ikke i Apple TV.
Der er forskelle mht. indholdet. Ikke logisk.

Det blev til TV-afsnit "Hopkins" om en ung læge som punkterer en lunge i
stedet. I en kvalitet som svarer til analog for nogle år siden. (Gosh
hvor er de unge, de ligner gymnasieelever alle sammen, i forhold til en
dansk hospitalsafdeling.)

Jeg er ret vild med den lille fjernbetjening der følge med Apple TV. Om
ikke andet så nedsætter det prisen på Apple TV fordi man får den med.

Og jeg er ret vild med at strømforsyningen er indbygget i Apple TV, og
at den er så lille.

Men, det irriterer mig at jeg ikke kan styre det hele fra min bærbare
computer i iTunes, og at adgangen til iTunes Store afviger.

Pyh hvor bliver man træt i knolden af at have denne lungehalløj som
florerer. Hold afstand derude.
--
Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-12-10 14:38

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> inde på skrivebordet når jeg vælger det på TV'et.
> Ligesom min bærbare computer gjorde det.

eller "parre" fjernbetjeningerne ...

> [...]
> Jeg kan finde House i iTunes Store på computeren men ikke i Apple TV.
> Der er forskelle mht. indholdet. Ikke logisk.

Direkte fra dimsen kan du kun streame til leje.. hvis serien ikke kan
lejes så skal du købe den i iTunes først ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-12-10 14:50

> Direkte fra dimsen kan du kun streame til leje.. hvis serien ikke kan
> lejes så skal du købe den i iTunes først ...

Tak. Det er jo såen set meget fint, at selv om de to platforme afviger
så kan jeg altså leje/købe filmen i iTunes Store på computeren, og så få
den vist på Apple TV via deling.

--
Flemming
AAPL 316,40. Pre-market 318,29.

Fra : Anders - Pil ikke ve~

Dato : 02-12-10 14:51

Den 02/12/10 14.29, Flemming Rubini skrev:
> [...]
> inde på skrivebordet når jeg vælger det på TV'et.
> Ligesom min bærbare computer gjorde det.

Du skal "parre" fjernbetjeningen med udstyret.
F.eks kan du parre minien med en anden (apple) fjernbetjening, hvorefter
den ikke reagerer på din Logitech mere.

Er der ikke en mulighed for at parre Logitech med ATV2 ?
Logitech'en har en PAIR og UNPAIR knap du skal sætte i en af menuerne -
så vil den normalt kunne parres med et aparat.

Har selv nogle logitech fjernbetjeninger - de er hver især parret med
henv. iMac, Mini eller MacBook - har desværre endnu ikke en ATV2. Og der
er ingen problemer med at f.eks. min MacBook reagerer på at de andre
betjenes med IR

Venter til ATV2 kommer i DK, da der tilsyneladende er problemer med
Philips/Sony TV på ATV2 - og det er nemmere at returnere den i DK end i
D eller UK

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2600405&start=0&tstart=15

--
Tænk positivt ....
.... Det kunne være værre ...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-12-10 15:06

Anders - Pil ikke ved min mail adr. - den er gyldig
<NoSpamFilterForSex003@BotNak.dk> wrote:

> [...]
>
> Venter til ATV2 kommer i DK, da der tilsyneladende er problemer med
> Philips/Sony TV på ATV2 - og det er nemmere at returnere den i DK end i

Tak. Jo jeg er opmærksom på parring, det skulle jeg nok have skrevet.
Men jeg valgte at lægge vægt på oplevelsen når man er ny. Jeg har haft
den et døgn. Det er i øvrigt interessant at Apple har gjort det så nemt,
at alt bare er parret fra start. Almindeligvis skal man parre perifere
enheder. Jeg har dog kun tænkt mig at bruge fjernbetjening i TV-stuen og
ikke andre steder.

--
/Flemming