Dgens nok sidste spørgsmål fra en ny
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 01-12-10 22:10

Hej igen.

Jeg har downloadet Picasa - men hver gang jeg vil starte programmet
kommer der dels en lille hvid boks på skrivebordet med programnavnet (og
Picasa dukker op i Finder som en "enhed") og der kommer en boks der
skriver flg:

Picasa kører i øjeblikket fra et diskbillede. Vil du gerne kopiere det
til dine programmer?

Jeg har så tidligere i dag valgt at kopierer det og det ligge også i
mappen "programmer"

(Alt jeg downlaoder ligger sig tilsyneladende i "overførsler" og så
prøver jeg at installerer derfra....ved ikke om det er forkert?)

Hvorfor får jeg denne boks og hvordan undgår jeg det?

mvh

Jesper

PS: Jeg har bestilt en bog om Mac så jeg kan lære en del af de
grundlæggende termer.....og I slipper for alle mine spørgsmål...

Fra : Robert Piil

Dato : 01-12-10 22:13

Den 01-12-2010 22:09, Jesper Christophersen skrev:

> PS: Jeg har bestilt en bog om Mac så jeg kan lære en del af de
> grundlæggende termer.....og I slipper for alle mine spørgsmål...

Læs den nu grundigt, så du kan svare, når jeg får min.

--
Robert Piil

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 01-12-10 22:28

Den 01-12-2010 22:12, Robert Piil skrev:

> Læs den nu grundigt, så du kan svare, når jeg får min.

Smil - det skal jeg nok...

Jesper

Fra : Esben

Dato : 01-12-10 23:15

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Læs den nu grundigt, så du kan svare, når jeg får min.

Prøv Pogue:

<http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_ss_c_1_11?url=search-alias%3Dstripb
ooks&field-keywords=david+pogue&x=0&y=0&sprefix=david+pogue>

Missing manual elelr Switching to the Mac

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-12-10 22:20

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> Hej igen.
>
> Jeg har downloadet Picasa - men hver gang jeg vil starte programmet

fra docken ?

> [...]
> prøver jeg at installerer derfra....ved ikke om det er forkert?)
>
> Hvorfor får jeg denne boks og hvordan undgår jeg det?

Fjern henvisningen til disk billeder fra docken og brug den der ligger
under "Programmer" istedet ...

/thomas

* lige netop balladen med Disk Images er en af de ting der forvinder med
programmer hentet og installeret fra Mac Appstore ...

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 01-12-10 22:29

Den 01-12-2010 22:19, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>

> * lige netop balladen med Disk Images er en af de ting der forvinder med
> programmer hentet og installeret fra Mac Appstore ...

Takker Thomas - det virker nu...skønt.

Jesper

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-12-10 23:19

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> writes:

> [...]
> der skriver flg:
>
> Picasa kører i øjeblikket fra et diskbillede. Vil du gerne kopiere det

Det du har hentet er en fil som af OS X behandles som et diskbillede.
Hvis du kender ISO-filer er det det samme, man henter en fil, og med
passende trylleformularer er det vupti en skrive med filer eller musik
på.

Den hvide boks er den "disk" som OS X har lavet ud fra dit diskbillede,
på samme måde som hvis du putter en data-skive i drevet, eller sætter en
ekstern harddisk til.

Ydelsen bliver bedre hvis du flytter filerne i maven på diskbilledet
over til resten af dine ting, så derfor bliver det anbefalet.