iPad og billeder
Fra : Claus Christiansen

Dato : 01-12-10 20:19

Hejsa

Jeg tænkte på om man kan benytte iPad som kameratømmer. Altså tage
kameraet og iPaden med på ferie, også tømme kameraet og sotere i
billederne på iPad. Ja det ved jeg man kan, men kan man så når man
kommer hjem igen, flytte billderne over i Aperture, eller iPhoto?

Hvis man kan har jeg fundet min undskyldning for at indkøbe min en ....
som om det er nødvendigt med en undskyldning.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-12-10 20:24

Claus Christiansen <spam.claus@mac.com> wrote:

> [...]
> billederne på iPad. Ja det ved jeg man kan, men kan man så når man
> kommer hjem igen, flytte billderne over i Aperture, eller iPhoto?

ja ...

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-12-10 23:26

On 2010-12-01 20:19:13 +0100, spam.claus@mac.com (Claus Christiansen) said:

> [...]
>
> Hvis man kan har jeg fundet min undskyldning for at indkøbe min en ....
> som om det er nødvendigt med en undskyldning.

Nogle ekstra hukommelseskort er både billigere, lettere og mere sikkert.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-12-10 15:34

On Dec 1, 11:26 pm, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Nogle ekstra hukommelseskort er b de billigere, lettere og mere sikkert.

Billigere og lettere, ja, men hvorfor mere sikkert?

--
Michael Knudsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-12-10 10:49

On 2010-12-01 23:33:35 +0100, Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> said:

> Billigere og lettere, ja, men hvorfor mere sikkert?

Det er mere sikkert fordi du fordeler billederne på flere lagerenheder.

Fra : Langgaard

Dato : 02-12-10 02:23

On 1 Dec., 23:33, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> Billigere og lettere, ja, men hvorfor mere sikkert?

Niels vil nok komme ind på at en iPad er et attraktivt emne for en
tyv, modsat et lille CF eller SD kort der er gemt i en sko i
ferielejlighedden. Ligger de fyldte kort i fototasken er der også
mindre chance for at få dem med hjem. Men det er jo kun teoretisk.

Men brug du bare undskyldningen og køb den iPad, og gem så de fyldte
kort af vejen, så er du helgarderet

--
Langgaard

Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-12-10 03:38

On Dec 2, 10:22 am, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:

> Men brug du bare undskyldningen og køb den iPad, og gem så de fyldte
> kort af vejen, så er du helgarderet

Hehe, den har jeg skam købt for længe siden. Noget nær den bedste
investering, jeg nogen sinde har foretaget!

--
Michael Knudsen

Fra : Langgaard

Dato : 02-12-10 04:05

On 2 Dec., 10:48, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det er mere sikkert fordi du fordeler billederne p flere lagerenheder.

Hej Niels

Når du tænker sikkerhed, tænker du så på om kortene går i stykker?

--
Langgaard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-12-10 14:02

http://www.axm.dk/spraellemand/leif_langgaard/spraellemand.html

Fra : -=JF=-

Dato : 02-12-10 17:50

Den 02/12/10 14.02, Niels Riis Ebbesen skrev:

> http://www.axm.dk/spraellemand/leif_langgaard/spraellemand.html

Og så røg Niels i potten igen!

--
Mhv.
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-12-10 17:50

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> http://www.axm.dk/spraellemand/leif_langgaard/spraellemand.html

meget modent ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-12-10 18:22

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> http://www.axm.dk/spraellemand/leif_langgaard/spraellemand.html

iPad har da ikke plads til SD-kort, eller hvad?

Hvorfor er man en sprællemand når man spørger om det?

--
/Flemming

Fra : Pico

Dato : 02-12-10 18:48

Den 02-12-2010 18:22, Flemming Rubini skrev:

> iPad har da ikke plads til SD-kort, eller hvad?
>
> Hvorfor er man en sprællemand når man spørger om det?

Man kan tydeligt se I ikke er med i billedsnak gruppen, der kørere det
hver dag med Niels og Langgaard
Det er utroligt at voksne mennesker ikke er bedre udrustet øverst oppe
eller har lært af livet, Niels er da omkring de 60 så han burde være
voksen nok til at ignorere de fjollet heder den anden part skriver, men
han fyrrre troligt sine sprællemænd af.
Vi andre sletter bare indlæggene uden at åbne

--
MVH
Pico

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-12-10 02:59

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> [...]
> han fyrrre troligt sine sprællemænd af.
> Vi andre sletter bare indlæggene uden at åbne

Man skal give de ældre lidt elastik, hvis de har valgt den vej, for så
får de ikke kompenseret for det svind frontallapperne er udsat for.

Og der skal to til en tango. Hvem fører)) nah pjat .. .. . .

--
/Flemming

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-12-10 21:34

On 2010-12-02 18:22:19 +0100, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> iPad har da ikke plads til SD-kort, eller hvad?
>
> Hvorfor er man en sprællemand når man spørger om det?

langgaard er bare en træls stodder, som higer efter opmærksomhed, og
derfor vifter han med arme og ben, så man skal få øje på ham.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-10 13:49

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> iPad har da ikke plads til SD-kort, eller hvad?

Apple sælger et "Apple iPad Camera Connection Kit". Det er to små stik
til at sætte i Dock-porten. Det ene er til USB, og det andet indeholder
en SD-kortlæser. Sættet koster kr. 219,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-10 13:57

> Apple sælger et "Apple iPad Camera Connection Kit". Det er to små stik
> til at sætte i Dock-porten. Det ene er til USB, og det andet indeholder
> en SD-kortlæser. Sættet koster kr. 219,-.

Nøj, det er smart.

--
/Flemming

Fra : Langgaard

Dato : 02-12-10 09:46

On 2 Dec., 14:02, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> http://www.axm.dk/spraellemand/leif_langgaard/spraellemand.html

Hej Niels

Kunne du ikke bare ignorere spørgsmålet hvis du ikke vil/kan svare,
gruppen er jo så dejlig fri for disse tåbeligheder.

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 02-12-10 10:40

On 2 Dec., 18:22, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:

> iPad har da ikke plads til SD-kort, eller hvad?
>
> Hvorfor er man en spr llemand n r man sp rger om det?

Hej

Niels og jeg har tidligere (for år tilbage) haft en tvist pga. jeg
ikke syntes hans billeder var så gode som han selv mente de var, og
der var et OTD om oprettelse af en gruppe som han fik forkastet. Jeg
lavede så et andet OTD hvor de ændringer som snesevis af debatører
havde forsøgt at få med, var med i og det blev godkendt, siden har han
ment at jeg forfølger ham.
Og jeg undskylder at det så kommer op her i gruppen.

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 03-12-10 01:14

On 2 Dec., 21:38, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Der har han v ret i ti r, men det hjalp ikke, han laver troeligt
> troll'erier hver gang jeg poster et indl g, og der er altid nogle andre
> der reagerer p hans sludder, og s er man lige vidt.

Niels, skulle vi ikke stoppe her, og se fremad?

Jeg har i meget lang tid "kun" givet dine billeder i fotogruppen
seriøs kritik, på lige fod med andre af gruppens brugere. Alligevel
poster du latterlige link som kun kan have det formål at genere både
mig og min familie, og hvad du har kaldt mig i dine indlæg, ja, man
tror det er løgn.
Når du poster billeder i "billedesnakgruppen", må du forvente at de
bliver kommenteret (det er det gruppen er til), og jeg som har 25 år's
erfaring som dommer i div. fotokonkurrencer, har i lang tid kun givet
dine billeder seriøs konstruktiv billedekritik, alligevel poster du
disse latterlige link.

Indlægget du reagerede på i denne gruppe, hvad var der galt i det,
hvorfor skulle du reagere på det, og starte balladen her?

Hvorfor skriver du at alle reagere på mine indlæg, når det er dine
barnlige link der skaber den unødvendige debat, og det er dem der
reageres på. Sidst nu i denne gruppe?

Jeg burde ikke have skrevet dette "spam", men det er svært at lade
være, når man bliver forsøgt fremstillet som total idiot. Dog trøster
det mig at nogle af denne gruppes debattører åbenbart kender Niels

Slut herfra, og god weekend til alle.

--
Langgaard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-10 00:14

On 2010-12-03 09:13:41 +0100, Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> said:

> [...]
> er
> det mig at nogle af denne gruppes debattører åbenbart kender Niels

Jeg burde slet ikke spilde min tid med at svare på alt dit ævl og kævl,
men du skal få følgende meget korte svar, og når jeg har trykket send
til dette indlæg, så ryger du tilbage til din plads i mit kill-filter,
og der kan du hygge dig sammen med dine venner, som sikkert har savnet
dig.

Jeg vil foreslå dig, at du holder dig meget langt væk fra mine indlæg,
brug din tid og din skrivelyst på dem der gider at "snakke" med dig.

Skulle det mod forventning vise sig, at du forsætter med at troll'e med
dine dumsmarte Re'er, hver gang jeg poster et indlæg, så vil jeg hermed
love dig, at jeg laver en modbydelig og ondskabsfuld hjemmeside om dig,
og jeg vil sørge for, at den bliver upranket i Google, så den bliver
placeret som de første 2-3 søgehit, hvis man googler på dit navn eller
adresse.

Til alle andre i denne gruppe vil jeg sige, at det godt nok er trist og
ærgerligt, at Mac'er er blevet så propulære, at de også bliver købt af
klaphatte og sprældemænd.

Fra : Pico

Dato : 04-12-10 00:48

Den 04-12-2010 00:14, Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
>
> Til alle andre i denne gruppe vil jeg sige, at det godt nok er trist og
> ærgerligt, at Mac'er er blevet så propulære, at de også bliver købt af

Man græmmes, der er nogen der aldrig bliver voksen

--
MVH
Pico

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-12-10 09:46

On 2010-12-04 00:48:05 +0100, Pico <Selvestemig@hotmail.com> said:

> Man græmmes, der er nogen der aldrig bliver voksen

Du kan grimmes alt det du har lyst til, faktum er nemelig, at leif
langgaard i mange år har chikaneret mig på det groveste, og på et
tidspunkt kan man man nå dertil, hvor der der bare må sættes en stopper
for løjerne.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-10 12:37

> [...]

> langgaard i mange år har chikaneret mig på det groveste, og på et
> tidspunkt kan man man nå dertil, hvor der der bare må sættes en stopper

I kan også sende denne til hinanden:

<http://berlingske.image.unwire.com/IP/ss/b.bimg.dk/node-images/322/3/29
4x195-c/3322093-halvt-hoved.jpg?IP_w=800>

--
Flemming

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-10 12:40

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> I kan også sende denne til hinanden:
>
> <http://berlingske.image.unwire.com/IP/ss/b.bimg.dk/node-images/322/3/29
> 4x195-c/3322093-halvt-hoved.jpg?IP_w=800>

eller denne her:

<http://www.youtube.com/watch?v=bUjLPjb5eUs>

Beklager de manglende nissehuer

--
/Flemming

Fra : Pico

Dato : 04-12-10 13:25

Den 04-12-2010 12:39, Flemming Rubini skrev:

> eller denne her:
>
> <http://www.youtube.com/watch?v=bUjLPjb5eUs>
>
> Beklager de manglende nissehuer

Det er utroligt at det kan lade sig gøre, men det havde nok ikke hjulpet
på vore to "kamphaner", de fattes almindelig fornuft

--
MVH
Pico

Fra : Robert Piil

Dato : 04-12-10 10:05

> [...]

> Til alle andre i denne gruppe vil jeg sige, at det godt nok er trist og
> ærgerligt, at Mac'er er blevet så propulære, at de også bliver købt af

Det er ikke sådan lige at holde charmen i ave, hva'?

--
Robert Piil

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-12-10 18:59

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-12-10 21:38

On 2010-12-02 18:58:35 +0100, nospam0002+20101201@gmail.com (Thorbjørn
Ravn Andersen, 20101201) said:

> Kan du ikke bare smide ham i filteret, eller er det for nemt?

Der har han været i ti år, men det hjalp ikke, han laver troeligt
troll'erier hver gang jeg poster et indlæg, og der er altid nogle andre
der reagerer på hans sludder, og så er man lige vidt.

Fra : Pico

Dato : 02-12-10 23:00

Den 02-12-2010 21:38, Niels Riis Ebbesen skrev:

> Der har han været i ti år, men det hjalp ikke, han laver troeligt
> troll'erier hver gang jeg poster et indlæg, og der er altid nogle andre
> der reagerer på hans sludder, og så er man lige vidt.
Så ville det måske være en begyndelse hvis du ikke gjorde det. Vis dog
du er voksen så holder han nok op en dag hvis der ikke er nogen respons.

--
MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-12-10 22:58

> [...]

> troll'erier hver gang jeg poster et indlæg, og der er altid nogle
> andre der reagerer på hans sludder, og så er man lige vidt.

Så skift til en nyhedslæser der fjerner hele tråden under det indlæg du
ikke kan lide. Med ti års erfaring kan du sikkert godt klare den lille
sag?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 04-12-10 13:47

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> <http://berlingske.image.unwire.com/IP/ss/b.bimg.dk/node-images/322/3/29
> 4x195-c/3322093-halvt-hoved.jpg?IP_w=800>

Utroligt hvad man kan overleve. Hvilken historie hører billedet til?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-10 14:10

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101203 <nospam0002+20101203@gmail.com> wrote:

> Utroligt hvad man kan overleve. Hvilken historie hører billedet til?

Denne:

<http://dl.dropbox.com/u/2610194/Half%20a%20brain%20picture%20Borgstein%
20%26%20Grootendorst.pdf>

--
/Flemming

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 04-12-10 18:37

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Denne:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/2610194/Half%20a%20brain%20picture%20Borgstein%
> 20%26%20Grootendorst.pdf>

Manden på billedet er ikke en 7årig pige

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-12-10 20:12

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101204 <nospam0002+20101204@gmail.com> wrote:

> Manden på billedet er ikke en 7årig pige

Det er ligesom disse blogs som har meningstilkendegivelser ved hjælp af
en tommelfinger. Thumbs-up er de fleste enige om, hvorimod "at få
fingeren", som nogen kalder det når den vender ned-ad, ikke er ligetil
at konkludere på. Men måske er metoden konstruktiv for bloggen, til brug
for de udadvendte typer der føler sig draget til at tilkendegive sin
mening, men ikke altid slipper lige elegant fra det. De får det
alternativ at de kan bruge tommelfingeren som ventil.

--
/Flemming