Genstarte
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 01-12-10 09:01

Hej.

I forbindelse med overførsel af en del filer fra en extern harddisk til
til iMac blev jeg nød til at trykke på tænd/sluk knappen på Mac, da det
var ligesom at overførselen var frosset fast - der manglede kun 24 filer
ud af mange, men der skete intet.

Efter genstart af min Imac har jeg så nu fået et ikon på skrivebordet
som hedder "Macintosh HD". Jeg havde ikke ikonet før genstarten.

Hvorfor et ikonet pludseligt kommet og kan/må jeg slette det...det er jo
selve harddisken, som ikonet referer til ???

mvh

Jesper Christophersen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-12-10 09:09

On 2010-12-01 09:01:28 +0100, Jesper Christophersen said:

> [...]
>
> Hvorfor et ikonet pludseligt kommet og kan/må jeg slette det...det er
> jo selve harddisken, som ikonet referer til ???

Jeg ved ikke hvorfor du ikke har haft ikonet før, på alle Mac's jeg har
set, har ikonet været der.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-12-10 05:41

On Dec 1, 9:09 am, Kurt Brixen <kbri...@gmail.invalid> wrote:

> Jeg ved ikke hvorfor du ikke har haft ikonet f r, p alle Mac's jeg har
> set, har ikonet v ret der.

Jeg mener ikke, at det er standard længere. Man kan dog slå det til/
fra i Finder Settings (klik på deskoppen for at gøre den aktiv og tast
derefter æble+komma). Ikonet svarer til flueben i "Hard Disks".

--
Michael Knudsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-12-10 14:24

Michael Knudsen wrote:

> Jeg mener ikke, at det er standard længere. Man kan dog slå det til/
> fra i Finder Settings (klik på deskoppen for at gøre den aktiv og tast
> derefter æble+komma). Ikonet svarer til flueben i "Hard Disks".

Jo, det har været Apples standard lige siden ruderkonge var knægt -
altså helt tilbage fra den tid, hvor de introducerede det ikonbaserede
system.. - Men hvis du på et tidspunkt har fået det slået fra - ved
en fejl ellr bevidst, og du så blot har opgraderet oveni, vil
skrivegordsikonerne stadig være skjulte. - I 'gamle dage' med System
7.x, 8.x og 9.x skulle man aktivt installere et 'hjælpeprogram', hvis
man ville skjule harddiskikoner på skrivebordet. - Jeg har prøvet et par
stykker både til classic og OS X, men fandt hurtigt ud af, det virkede
lidt bøvlet...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-12-10 14:28

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Jeg mener ikke, at det er standard længere.

korrekt .. her er fra min maskine som jeg ikke har pillet ved endnu:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/desktop.png>

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 01-12-10 15:29

Den 01-12-2010 09:01, Jesper Christophersen skrev:
> [...]
>
> Hvorfor et ikonet pludseligt kommet og kan/må jeg slette det...det er jo
> selve harddisken, som ikonet referer til ???

Jeg takker endnu en gang alle for inputs til mig som helt ny Mac
bruger....der er meget spændende at lære endnu...

Skønt med en seriøs gruppe - og hurtige svar.

mvh

Jesper Christophersen

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-10 13:49

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> Jeg takker endnu en gang alle for inputs til mig som helt ny Mac
> bruger....der er meget spændende at lære endnu...
>
> Skønt med en seriøs gruppe - og hurtige svar.

Vær du glad for, at der ikke var en drillenisse, der skrev, at du bare
skulle hive det i papirkurven og tømme den
--
Henrik Münster
Esbjerg