Omdøbe mange filer på én gang
Fra : -=JF=-

Dato : 30-11-10 17:38

Halløj i iglooerne!

Jeg har brug for at kunne omdøbe mange filer på én gang, men ved ikke
hvilket værktøj der gør det bedst. Måske er det muligt direkte fra OS'et?

Sagen er, at jeg henter musik fra TDCPlay, og de har omdøbt alle filerne
så de f.eks. hedder:
TDCPLAY_Van_Morrison_The_Man_1_Brown_Eyed_Girl
TDCPLAY_Van_Morrison_The_Man_2_T.B._Sheets
TDCPLAY_Van_Morrison_The_Man_3_Spanish_Rose... Osv etc.

Jeg er interesseret i at fjerne "TDCPLAY_Van_Morrison_The_Man_" - men
hvordan, hvis jeg vil undgå at skulle håndtere filerne enkeltvis?

På forhånd tak!

--
Mhv.
John

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-11-10 18:12

-=JF=- <null@null.null> writes:

> Sagen er, at jeg henter musik fra TDCPlay, og de har omdøbt alle

Du kan ikke afspille dem på din Mac umiddelbart, da de er syltet ind i
kopibeskyttelse.

Fra : -=JF=-

Dato : 30-11-10 18:25

Den 30/11/10 18.11, Thorbjørn Ravn Andersen, 20101130 skrev:
> de er syltet ind i
> kopibeskyttelse.

Ikke længere

--
Mhv.
John

Fra : -=JF=-

Dato : 30-11-10 18:31

Den 30/11/10 18.24, -=JF=- skrev:

> Ikke længere

Kan se at mit svar kan misforstås, så for god ordens skyld:
Jo - TDCPlays musik er stadig syltet ind i kopibeskyttelse - men den kan
fjernes så også Mac kan spille musikken... Mine filer er ikke længere
kopibeskyttet - bare alt for lange i navnet.

--
Mhv.
John

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 30-11-10 18:55

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
>
> Jeg er interesseret i at fjerne "TDCPLAY_Van_Morrison_The_Man_" - men
> hvordan, hvis jeg vil undgå at skulle håndtere filerne enkeltvis?

Gå på Macupdate og søg på rename. Der ligger nogle stykker, jeg har en
renamer4mac version 2.8 der er freeware, men den er tilsyneladende
blevet shareware i den nye version.

Stig Leerbeck
--
www.erhvervsmac.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 30-11-10 19:47

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
>
> Jeg er interesseret i at fjerne "TDCPLAY_Van_Morrison_The_Man_" - men
> hvordan, hvis jeg vil undgå at skulle håndtere filerne enkeltvis?

GraphicConverters indbyggede browser har en uforlignelig
omdøbningfunktion.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 30-11-10 21:44

On 2010-11-30 17:38:17 +0100, -=JF=- said:

> [...]
>
> Jeg er interesseret i at fjerne "TDCPLAY_Van_Morrison_The_Man_" - men
> hvordan, hvis jeg vil undgå at skulle håndtere filerne enkeltvis?

Kan man ikke gøre det med Automator, som er i programmer?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-11-10 21:51

-=JF=- <null@null.null> writes:

> Ikke længere

Er der noget med at nu må man godt pille kopibeskyttelsen af hvis det er
til eget brug?

Uanset hvad, så se først om metainformationerne i filerne er i orden.
Hvis ja, så kan det være nok bare at hive dem ind i iTunes og lade den
om resten.

Fra : -=JF=-

Dato : 01-12-10 10:53

Den 30/11/10 17.38, -=JF=- skrev:

Tak til Stig og Mogens for tips!
Jeg har hentet nogle forskellige rename-tools, og prøver at finde en der
passer til mit temperament!

Kurt: Jeg kan ikke lige overskue om jeg kan bruge Automator til jobbet?
Det er jo forskellig tekst i varierende længde der skal fjernes,
afhængig af hvilket album det drejer sig om.

Det er muligt at det duer, jeg er måske bare for ny på Mac til at jeg
kan gennemskue det.

--
Mhv.
John