Fra imorgen skulle man kunne leje film i i~
Fra : Lyrik

Dato : 30-11-10 04:36

Under sjove gadgets i morgenTV genudsendelse i går, påstod
gadgetfremviseren hårdnakket, at man fra onsdag skulle kunne leje film
på iTunes butik i Danmark.

Iøvrigt fremviste man den nye AppleTV boks med stor interesse. Boksen
skulle ifølge hvad jeg har set ligne den gamle- bortset fra at den
ingen harddisk har. Dens hovedopgave er at streame iTunes-biblioteket
til TV-fremvisning.
De to unge mænd i studiet var meget interesserede i netop den, selvom
andre bokse kunne meget mere. Det var lejefunktionen der rykkede!

Den koster 99$ i USA og byder på følgende lejepriser:
HD Movie    1280 x 720 (maximum)    Dolby Digital 5.1 surround sound (not
all titles)    New releases - $4.99
Library titles - $3.99
SD Movie    720 x 480 anamorphic (maximum)    Dolby Digital 5.1 surround
sound (not all titles)    New releases - $3.99
Library titles - $2.99
HD TV Show    1280 x 720 (maximum)    Dolby Digital 5.1 surround sound
(not all titles)    $0.99
SD TV Show    720 x 480 anamorphic (maximum)    Dolby Digital 5.1 surround
sound (not all titles)    $0.99

Den er ikke dukket op endnu tirsdag, men den gamle AppleTV meldes
"ikke leveringsdygtig", så kan vi være spændte på imorgen?

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 12:54

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Den er ikke dukket op endnu tirsdag, men den gamle AppleTV meldes
> "ikke leveringsdygtig", så kan vi være spændte på imorgen?

Meget ... det vil da være rart at Danmark ikke er et teknologisk uland
mere ... først iPad og nu iTunes Film ..

Jeg gad ikke vente mere og min nye Apple TV er på vej fra Amazon (UK)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 13:04

> Jeg gad ikke vente mere og min nye Apple TV er på vej fra Amazon (UK)
>
> /thomas

ditto ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Robert Piil

Dato : 30-11-10 13:11

Den 30-11-2010 13:04, Flemming Rubini skrev:
> [...]

Jeg troede ikke man kunne købe elektronikdimser når man var fra dk - var
der ikke en begrænsing på det engang?

Hvad løber den op i med dansk moms, porto und alles?

--
Robert Piil

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 13:44

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Jeg troede ikke man kunne købe elektronikdimser når man var fra dk - var
> der ikke en begrænsing på det engang?

ikke længere

> Hvad løber den op i med dansk moms, porto und alles?

engelsk moms og fri fragt ... ca 950,-

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 30-11-10 13:51

Den 30-11-2010 13:44, Thomas von Hassel skrev:

> ikke længere

Ok

> engelsk moms og fri fragt ... ca 950,-

Ok, det er i hvert fald ikke slemt. Den ender vel på 899,- i DK.

Under alle omstændigheder vil jeg lade jer andre lege lidt med den, så I
kan gøre erfaringerne før jeg afgør om jeg kan leve med begrænsningerne
eller hellere vil have de ulemper med, som WD HD Live giver i stedet.

Endnu et alderdomstegn at man ikke længere behøver at være først på nye
gadgets, selvom man nu har den økonomiske mulighed for det.

--
Robert Piil

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 14:13

> [...]

> Endnu et alderdomstegn at man ikke længere behøver at være først på nye
> gadgets, selvom man nu har den økonomiske mulighed for det.

98 engelske pund incl. fragt etc.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0040GIZUC/ref=oss_product
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Robert Piil

Dato : 30-11-10 14:24

Den 30-11-2010 14:12, Flemming Rubini skrev:

> 98 engelske pund incl. fragt etc.
>
> http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0040GIZUC/ref=oss_product

Når jeg prøver får jeg GBP 104.24:

Amazon.co.uk Order Summary
Items:    GBP 83.40
Postage & Packing:    GBP 0.00

Total before VAT:    GBP 83.40
VAT:    GBP 20.84

Det ligner da dansk moms. Andet ville også overraske mig, da Amazon skal
afregne Moms med Danmark, fordi deres omsætninger for stor til at nøjes
med national moms for alle europæiske kunder.

--
Robert Piil

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-11-10 14:38

> [...]

> afregne Moms med Danmark, fordi deres omsætninger for stor til at nøjes
> med national moms for alle europæiske kunder.

Det gør jeg også.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-10 15:38

Hej,

> Når jeg prøver får jeg GBP 104.24:

Jeg kan i øvrigt lige melde ind fra højre, at man også kan købe den ved
Gravis i Tyskland over nettet. Den koster 118,9 euro ~ 885 kr. Jeg fik
min for et stykke tid siden - virker fint!

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Esben

Dato : 30-11-10 17:34

> ikke længere

Hvornår er det ændret?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 18:36

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Hvornår er det ændret?

indenfor de sidste 2-3 mdr ... mener jeg ... det er relativt nyt.

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 30-11-10 15:49

Den 30/11/10 12.53, Thomas von Hassel skrev:

> Meget ... det vil da være rart at Danmark ikke er et teknologisk uland
> mere ... først iPad og nu iTunes Film ..
>
> Jeg gad ikke vente mere og min nye Apple TV er på vej fra Amazon (UK)
>
> /thomas

ja det henleder mine tanker på dengang at vi ventede på iTMS...

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-11-10 14:59

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> engelsk moms og fri fragt ... ca 950,-

Det forstår jeg ikke. Der var da engang de skulle opkræve dansk moms.
Hvornår er det blevet lavet om?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-10 15:05

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101130 <nospam0002+20101130@gmail.com> wrote:

> Det forstår jeg ikke. Der var da engang de skulle opkræve dansk moms.
> Hvornår er det blevet lavet om?

det er det ikke ... det er mig der sludrer ... det er dansk moms
naturiligvis ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-12-10 23:07

> [...]

> Den er ikke dukket op endnu tirsdag, men den gamle AppleTV meldes
> "ikke leveringsdygtig", så kan vi være spændte på imorgen?

oooooog .... snydt igen :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-12-10 23:15

> oooooog .... snydt igen :)

Der er slet ikke nogen AppleTV i applebutikken mere. Ak.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-12-10 23:17

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101201 <nospam0002+20101201@gmail.com> wrote:

> Der er slet ikke nogen AppleTV i applebutikken mere. Ak.

uh, det har jeg slet ikke set ... spændende ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-12-10 03:04

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101201 <nospam0002+20101201@gmail.com> wrote:

> Der er slet ikke nogen AppleTV i applebutikken mere. Ak.

Hvordan fik du DR 3 lyden over på Apple TV?
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-12-10 18:56

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Hvordan fik du DR 3 lyden over på Apple TV?

Du skal dobbeltrykke for at få vist rækken med aktive programmer i
bunden. Dén skubber du så til højre så du havner HELT til venstre, og
der er lydstyrken. Når den ser en AirPlay enhed, er vælgeikonet ved
siden af lydstyrken.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-12-10 01:33

> [...]

> bunden. Dén skubber du så til højre så du havner HELT til venstre, og
> der er lydstyrken. Når den ser en AirPlay enhed, er vælgeikonet ved

Ah ha, jeg ser volumenkontrollen, men vælgeikonet har jeg ikke.

--
/Flemming

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-12-10 06:02

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Ah ha, jeg ser volumenkontrollen, men vælgeikonet har jeg ikke.

En genstart fixede det, og så må Apple TV'et ikke være gået i
dvaletilstand.

Wauv.
Hold helt op hvor er AirPlay smart.
Apple TV er simpelthen en Airport Express blot med HDMI, og video.

Sonos fik på et tidspunkt en konkurrent som integrerer video og andet,
og jeg tænkte okay så er det nu man skal købe Sonos, for næste gang
ønsker man at medtænke video etc. Sonos betjenes jo også med en større
grafisk brugergrænseflade a la iPhones, hvorfor fx iPad er en smuk
tilføjelse mht. betjeningspanel man kunne sætte op i sit køkken.
Jeg ønskede ikke at vente på dette produkt blev billigt nok til at jeg
fik råd til det. Men nu har Apple overhalet mig indenom.

Apple TV kostede mig 915,- kr. og der medfølger en fjernbetjening der i
sig selv koster 139,- kr., dvs. for mig som ønskede en fjernbetjening af
andre grunde, ser jeg det som at Apple TV alene koster 776,- kr. Altså
på samme niveau som en Airport Express.

Jeg er vildt imponeret. Især mht. integrationen med iPhone og alt det
andet, hvilket formentlig er hele ideen bag iOS.

Lige nu sidder jeg og hører Jan Hammers "The First Seven Days": The
Animals, via Rhapsody på min iPhone som streames til TV'et, som
samtidigt viser mine seneste feriebilleder (floating), medens jeg
tilbringer nattevagten iøvrigt med at skrive til gruppen, på min
bærbare, som lige havde hentet West Wing ned, og som var aftenens
TV-underholdning streamet til Apple TV'et.

Nåh ja, kan man smække Youtube op. Ja det kan man, det streames fint,
men jeg kan ikke finde ud af at skrue ned forlyden på iPhonen.

Det er helt fantastisk.

Tilbage står blot at Apple får nogle aftaler i hus med musikstreaming,
films, og aviser. (a la PressReader for eksempel!). Apple står nu enormt
stærkt, fordi de har en helt igennem overbevisende teknologisk platform,
så jeg kan se det kan betale sig for producenterne.

Jeg er imponeret. Fanme godt gået. Når browseren kan vises via Airplay
sammen med alt andet indhold på iPhonen, så skal gymnasierne til at
tænke i undervisning med iPhone. Og så er vi dér, hvor jeg ikke havde
troet det muligt i 1990. Det tog også tyve år.

Og nu vil jeg gerne i kredsløb ...

--
Flemming

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-12-10 11:23

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Ah ha, jeg ser volumenkontrollen, men vælgeikonet har jeg ikke.

Så er der ikke nogen AirPlay enhed tilgængelig.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-12-10 11:23

> Ah ha, jeg ser volumenkontrollen, men vælgeikonet har jeg ikke.

Hov, notits: Jeg fik det over på min Airport Express, jeg ejer ikke et
Apple TV.