MS Windows
briani 27239
Sløv Vista
Fra : Martin Ploug

Dato : 01-12-10 17:08

Hej

Jeg synes at mit Windows Vista Home Premium er begyndt at køre lidt
sløvt. Jeg tænkte, at jeg lige ville prøve at køre Microsofts Fix it-
program, men der er åbenbart problemer med .exe filen til den.
Jeg har også prøvet at køre Fix it fra nedenstående adresse, men der
er også problemer med .exe filen.
http://support.microsoft.com/mats/slow_windows_performance/da

Er der et andet godt og gratis program jeg kan prøve at køre for
at optimere styresystemets ydeevne?
Jeg bruger CCleaner, men er der andre programmer jeg kan prøve?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-12-10 23:24

Martin Ploug skrev:

> Er der et andet godt og gratis program jeg kan
> prøve at køre for at optimere styresystemets
> ydeevne?

Prøv Eusing, den rydder effektivt op i
registreringsdatabasen:

http://eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm

Jeg har den installeret på min usb-pen, og bruger
den dagligt på kunde-pc'er.

Giver det ikke nok, vil jeg anbefale en ny installation,
det tager laaaang tid - og noget mere RAM.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-10 23:31

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg synes at mit Windows Vista Home Premium er begyndt at køre lidt Jeg
> bruger CCleaner, men er der andre programmer jeg kan prøve?

Min erfaring siger mig, at er en PC langsom, er det endten
en 'forurenet' Windows, for mange fonte installeret iforb. med
et billedredigeringsprogram eks. eller for lidt ram eller en
langsom harddisk i en mindre bærbar.
Har aldrig fået forbedringer iforb. med oprydning i reg.databasen,
måske fordi jeg aldrig har installeret unødig 'skidt'

Vista er iøvrigt kendt for at være tung, men tror samtidig
det er lidt overdrevet da mine forældres Lenovo G530 faktisk
kører det helt udmærket selvom det er en ydmyg Celeron maskine...

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-12-10 00:08

> Min erfaring siger mig, at er en PC langsom, er
> det endten en 'forurenet' Windows, for mange
> fonte installeret iforb. med et
> billedredigeringsprogram eks. eller for lidt ram

Mere RAM kan altid betale sig på Vista - det er
et tungt system, og de første af dem blev solgt
med alt for lidt.

> Har aldrig fået forbedringer iforb. med oprydning
> i reg.databasen

Det er her Eusing kommer ind.

> Vista er i øvrigt kendt for at være tung

Ja, men den kan altså bringes til at køre rimeligt,
hvis man ikke har andet.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : wilden

Dato : 02-12-10 02:20

Følgende er skrevet af Martin Ploug:
> [...]
> at optimere styresystemets ydeevne?
> Jeg bruger CCleaner, men er der andre programmer jeg kan prøve?

jeg har en bærbar der er en lille smule sløv fordi den simpelthen er
bygget for lille til vista (for billig)

Jeg kan lige holde den kørende nogenlunde ved at fjerne så godt
som alt fra autostart, det hedder det i Revo Uninstaller, hvor
man også kan gå direkte på nettet og se hvad det er man fravælger
fra opstart hvis tvivl.

Revo kan du også fjerne programmer med i avanceret indstilling
hvor den rydder op i efterladenskaber. Der er ingen unødvendige
programmer på maskinen.
+ en funktion til at fjerne unødvendige
filer, lidt som ccleaner...

Det kører 100% stabilt uden alt muligt der ligger og vil opdateres
hele tiden...

Sidebar kan man også undvære hvis man skal arbejde meget på den
i længere tid ad gangen

Har ingen spil og bruger kun chrome uden tillægprogrammer

MSSE
ADOBE CS3
MS Office 2007

Malwarebytes og Superantispyware sættes til at scanne en sjælden
gang for en sikkerheds skyld, men finder aldrig noget. de er
også slået fra i autostart og er dermed ikke med til at bruge kræfterne

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-12-10 15:10

Den 02-12-2010 02:19, wilden skrev:
> [...]
> gang for en sikkerheds skyld, men finder aldrig noget. de er
> også slået fra i autostart og er dermed ikke med til at bruge kræfterne

Hej alle

Mange tak for jeres indlæg.
Jeg prøver at kigge på det, som I har skrevet.

God weekend.

Venlig hilsen
Martin